Туркменський варіант

Turkmen Desert Race вже неодноразово позиціонували як кандидатську гонку на місце в Кубку світу з ралі-рейдів, щоб скласти конкуренцію Rally Kazakhstan (яке вже два роки в календарі світової серії) в регіоні на схід від Каспійського моря. Складається таке враження, що потенційна «зв’язка» з двох ралі-рейдів Казахстан-Туркменістан (тобто дві пустельні гонки по п’ять-шість днів кожна) може стати дуже серйозною противагою Silk Way Sally – особливо після того, як цього року «Шовковий шлях» довелося в останній момент скорочувати, розділяти на дві частини, перекроювати маршрут і т.д. Але багато що залежить від того, яку оцінку дадуть спостерігачі FIA туркменському ралі-рейду… Та й потім будуть питання інші – наприклад, як в цьому випадку збалансувати в календарі Кубка світу відразу п’ять великих етапів з коефіцієнтом 2 (ОАЕ, Катар, Казахстан, Туркменістан, Марокко). Звичайно, можна залишити чотири великих раунди, як це було останнім часом… Але яка гонка тоді відправиться «на виліт»? Казахстан? Або Катар з його великою дипломатичним кризою на Близькому Сході?

Малоймовірно, що когось здивувала перемога Хоана Нані Роми – все ж іспанець з самого початку вважався беззаперечним фаворитом туркменського ралі-рейду (перевага в класі плюс техніка топ-рівня від X-raid). Намагався добряче повоювати Гаррі Хант на екс-заводському Peugeot 3008 DKR Maxi – британець часом буквально літав по всій пустелі і виграв три допи, але сход на третьому етапі (коробка передач) плюс 7 годин штрафу відкинули його далеко за межі Топ-10… Багато що вирішувала не так швидкість екіпажів, скільки їх стабільність – якраз завдяки їй в Топ-5 успішно фінішували Мірослав Заплетал (на своєму відомому прототипі Hummer H3 Evo), Денис Кротов (з українським штурманом Дмитром Циро), бельгієць Вінсент Тейс (для нього цей ралі-рейд взагалі став справжнім зоряним часом). Найбільшим сюрпризом ж став туркмен Ходжагули Аннамаммедов – практично невідомий пілот раптово отримав в своє розпорядження новітній Mini JCW Rally і відразу почав фінішувати на етапах в Топ-5. Було б цікаво побачити його не тільки на Turkmen Desert Race, але і в ралі-рейдах десь за межами Туркменістану – як у нього все складеться при виступі на «чужому полі»?

Події в вантажному заліку в черговий раз підтвердили, що зараз в цій категорії білоруська команда МАЗ-СПОРТавто вже мало в чому поступається багаторічному лідеру КАМАЗ-мастер – перемогу святкував екіпаж Сергія Вязовіча на MAZ 5309RR. Правда, в цій битві «взяли участь» також судді гонки, які перед фінальним допом дуже несподівано виписали 26 хвилин штрафу лідеру ралі-рейда Айрату Мардееву, причому за епізод триденної давності (пізнє прибуття на бівуак) – мабуть, ця історія теж надовго стане приводом для тривалих суперечок (як і інцидент на недавньому Silk Way Rally, коли команда МАЗ-СПОРТавто раптом в повному складі знялася з перегонів на знак протесту проти рішення суддів). Окремою темою для наших вболівальників став виступ дуету Юрія Протасова і Олександра Тисленка на Autolife Hellcat LR української підготовки – їх дебют в пустелі став суворим іспитом… Не обійшлося без проблем – після шостого часу на пролозі був сход на першому етапі (ремонт техніки зайняв весь наступний день). Але після повернення до гонки український екіпаж нарощував темп і тричі поспіль фінішував на ближніх підступах до Топ-10, причому з кожним днем його відставання від переможця допа скорочувалася. Цікаво, коли і де відбудеться новий старт Hellcat?

Turkmen Desert Race (автомобілі)
1. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) 13:46.39
2. Заплетал/Сікора (CZ/SK, Hummer H3 Evo VII) +1:08.47
3. Аннамаммедов/Акмирадов (TM, Mini JCW Rally) +1:43.54
4. Кротов/Циро (RUS/UA, BMW X3 CC) +2:02.47
5. Тейс/Де Леув (B, Toyota Hilux) +2:23.29
6. Салай/Бункочі (H, Opel Crossland X) +3:29.04
7. Серрадорі/Люркуен (F/B, MCM Buggy LCR30) +4:21.04
8. Рено/Дельфіно (F, Toyota Springbok) +5:21.10
9. Пітаві/Коломбе (F, Can-Am Maverick X3) +5:34.27
10. Черненков/Мун (KZ, Nissan Patrol) +5:48.49
…38. Тисленко/Протасов (UA, Autolife Hellcat LR) +19:13.40

Turkmen Desert Race (вантажівки)
1. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309RR) 15:14.17
2. Мардєєв/Свістунов/Галяутдінов (RUS, KAMAZ 43509) +20.39
3. Сотніков/Ахмадєєв/Ахметзянов (RUS, KAMAZ 43509) +20.39

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, OFFROADSPORT.CZ

18-09-2018 6466
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца