Трохи різноманітного хаосу

Відносне затишшя перед фінальними раундами WRC та ERC (обидва змагання, італійське FORUM8 ACI Rally Monza та іспанське Rally Islas Canarias, відбудуться практично одночасно, з 18 по 21 листопада) протрималося десь близько тижня… Після цього одразу «проявилися» дві помітні та досить глобальні новини – причому обидві важко назвати добрими. Спочатку прийшло повідомлення про те, що Skoda Motorsport змушена на невизначений час призупинити виробництво ралійних Skoda Fabia Rally2 evo – за словами млада-болеславців, COVID-криза все ж за останні півтора року відчутно вдарила по світовій автомобільній промисловості, почали розпадатися окремі ланцюжки постачання. Нестача багатьох комплектуючих та запчастин створює все більше проблем як при виробництві нових примірників Fabia Rally2 evo, так і при обслуговуванні проданих раніше автомобілів (Skoda Fabia R5 минулого покоління, нинішні Fabia Rally2 evo) – зараз активно експлуатуються майже 420 автомобілів. Додатковою проблемою напевно став той факт, що Skoda Motorsport зараз працює над проектом нового покоління Fabia категорії Rally2 – ця програма теж поглинає чимало технічних ресурсів…

Поки ралійний світ «перетравлював» таке повідомлення з чеського Млада-Болеслава (і за нагоди намагався хоч якось оцінити, як ця подія вплине на ринок техніки R5/Rally2 у найближчій перспективі), буквально за добу прилетіла спантеличуюча новина з німецького Альценау. Як стало відомо, прем’єр-пілот Hyundai Motorsport Отт Тянак змушений через сімейні обставини пропустити фінальний раунд WRC-2021 у Монці – великий сезон для естонця вже завершено. Пошуки «дублера» тривали недовго – майже негайно ж було оголошено, що на італійських трасах компанію бельгійцю Тьєррі Ньовіллю й іспанцю Даніелю Сордо складе фін Теему Сунінен, який буквально пару місяців тому залишив M-Sport Ford WRT і перебрався до Hyundai Motorsport (для цього його терміново «висмикнули» із заліку WRC-2, де він планував завершити сезон 2021 року). Таким чином, Сунінен має чудовий шанс цього року виступити на етапах WRC за кермом п’яти різних автомобілів – Ford Fiesta WRC (Монте-Карло, Лапландія, Сардинія, Естонія), Ford Fiesta Rally2 (Хорватія, Португалія, Бельгія), Volkswagen Polo GTI R5 (Фінляндія), Hyundai i20 N Rally2 (Каталонія) та Hyundai i20 Coupe WRC (Монца). А у заліку WRC-2 він уже зумів фінішувати на подіумі на трьох різних автомобілях!

На цьому фоні трохи загубилися невеликі новини, пов’язані з майбутнім сезоном у чемпіонаті Європи (як відомо, з 2022 року серія отримає нового промоутера, коли замість Eurosports Event Ltd., який займався організацією ERC у 2013-2021 роках, приходить WRC Promoter GmbH). Через це зараз багато хто ставить питання – чи варто чекати на радикальні зміни в календарі ERC вже з наступного року? Поки що йдуть натяки, що у WRC Promoter GmbH не планують «різких рухів» і готові працювати з нинішнім комплектом зі восьми етапів – тобто дві Португалії (Азори, Фафі), Польща, Латвія, Італія, Чехія, Угорщина, Канари… Якісь помітні зміни можуть бути відкладені на 2023 рік – наприклад, вже з’явилися натяки, що ERC може отримати повноцінний зимовий гравійний раунд у Скандинавії (звичайно, мова про популярне фінське Arctic Lapland Rally). Поки залишається чекати публікації як мінімум попереднього календаря ERC на 2022 рік… Крім того, майже одночасно з’явилася цікава новина про майбутнє повернення заводської команди Opel Motorsport до ERC – німецька марка у 2014-2019 роках уже виставляла ADAC Opel Rallye Junior Team у чемпіонаті Європи та чотири рази вигравала юніорський залік (2015-2018). Зараз опелівці готуються до повернення з новим Opel Corsa Rally4 і планують запрошувати до своєї команди найкращі екіпажі з монокубка ADAC Opel e-Rally Cup.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Skoda, autosport.com, WRC.com, Eurosport

03-11-2021 33960
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца