Tour de Corse: трагедія Еванса

«Дня дружби» на Корсиці сьогодні не вийшло – адже передостання спецділянка принесла чергову зміну лідера гонки, коли Елфін Еванс (M-Sport Ford WRT) в приголомшливому темпі буквально змів зі свого шляху Тьєррі Ньовілля (Hyundai Motorsport) і знову повернув собі першу позицію! Тепер на всіх чекає фінальний акт цього першокласного спортивного трилеру – Power Stage, який остаточно визначить переможця Tour de Corse… І поки що рано поспішати з привітаннями для Еванса, незважаючи на його помітний відрив в 11,5 секунд. По-перше, корсиканські траси в п’ятницю-суботу вже встигли продемонструвати, що можуть в будь-який момент відважити кому завгодно відчутного «ляща» – той же Елфін Еванс або Отт Тянак готові підтвердити цей факт. По-друге, організатори Tour de Corse запропонували поки найдовший Power Stage в сезоні 2019 року – адже на попередніх етапах (Монте-Карло, Швеція, Мексика) дистанція фінальної спецділянки становила зазвичай від 8,93 км до 13,58 км. Тобто в півтора-два рази менше, ніж корсиканська спецділянка Calvi довжиною 19,34 км.

Як завжди, якщо кількість екіпажів на техніці WRC не надто велика (тобто не перевищує десяти), то на Power Stage на перші стартові позиції в якості «розігріву» неодмінно кидають пару-трійку учасників з заліку WRC-2. І на Корсиці все йшло за тим ж самим сценарієм – трасу відкривали Микола Грязін (лідер WRC-2) і Лукаш Пєньонжек (єдиний вцілілий представник WRC-2 Pro). Отже, Грязін показав 10.46,4, після чого для нього почалося довге очікування – тільки через півгодини повинен був стартувати Фабіо Андольфі, його суперник у боротьбі за перемогу в заліку WRC-2 (перед фінальним допом їх розділяло лише 0,7 секунди). Пєньонжек ж не надто рвався до бою – йому цілком було достатньо просто фінішувати, здобути другу поспіль перемогу в своїй категорії WRC-2 Pro і стати новим лідером за сумою чотирьох етапів. І тільки після цього нарешті відкрив вогонь «головний калібр» – перші постріли на Power Stage зробили два тойотівця, Ярі-Матті Латвала і Кріс Мік. Спочатку фін видав 10.06,8, а через три хвилини ольстерець пробив десятихвилинний «бар’єр» (9.54,0).

Після цього настало невелике затишшя – Себастьян Льоб (Hyundai i20 Coupe WRC) просто спокійно доїхав до фінішу, віддавши понад двадцять секунд. Потім Есапекка Лаппы (Citroen C3 WRC) спробував атакувати – до результату Кріса Міка йому було далеко, але мало не відібрав другий час у Ярі-Матті Латвали (не вистачило лише десятої частки секунди). Потім на трасу вирулив Отт Тянак з Toyota Gazoo Racing – ось вже у нього був стимул поборотися за призові очки, бо вище шостого місця в абсолюты йому «стрибнути» навряд чи вдалося. Але естонець так і не спромігся випередити свого одноклубника Міка – тільки другий час, з відставанням в 4,5 секунди (9.58,5 проти 9.54,0). Здається, ольстерець все ж не даремно так неспішно їхав на попередньому допі і безтурботно втратив півтори хвилини – судячи з усього, саме у нього шини перебували в найкращому стані. Через кілька хвилин в боротьбу за бонусні очки включився також Теему Сунінен (Ford Fiesta WRC), який на три секунди випередив свого співвітчизника Ярі-Матті Латвалу і ввічливо відсунув його з третьої позиції…

Дані Сордо (Hyundai i20 Coupe WRC) повторив вчинок свого колеги Себастьяна Льоба і вже більше нікуди не поспішав – іспанець спокійно фінішував і гарантував собі мінімум четверте місце на Корсиці (що й потрібно було для команди). Але головні події були ще попереду – спочатку швидко «відстрілялися» Себастьян Ож’є (Citroen C3 WRC) і Тьєррі Ньовілль (Hyundai i20 Coupe WRC), які показали відповідно п’ятий і четвертий часи на Power Stage (бельгієць був на 0,7 с швидший за француза). Після цього, здавалося, можна було спокійно стежити за тріумфальною ходою Елфіна Еванса до перемоги… Але саме в цей вирішальний момент валлієць ловить прокол, втрачає півтори хвилини і миттєво провалюється з першого на третє місце! Просто казковий подарунок для Тьєррі Ньовілля, який не тільки здобув першу в цьому році перемогу, але і став новим лідером чемпіонату… Чималий «шматок пирога» перепав і Себастьяну Ож’є, який ще добу тому навіть не мріяв про друге місце на Корсиці! Будемо сподіватися, що ця неймовірно прикра поразка не підкосить Елфіна Еванса і він вже найближчим часом зможе взяти відмінний реванш за такий капосний «подарунок» від Фортуни…

P.S. На фінальній спецділянці в заліку WRC-2 Фабіо Андольфі все ж відібрав перемогу у Миколи Грязіна.

Power Stage
1. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) 9.54,0
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +4,5
3. Сунінен/Салмінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +9,9
4. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +11,8
5. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +12,5

Tour de Corse (попередні результати)
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 3:22.59,0
2. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +40,3
3. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +1.06,6
4. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.18,4
5. Сунінен/Салмінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +1.24,6
6. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +1.40,0
7. Лаппі/Ферм (FIN, Citroen C3 WRC) +2.09,1
8. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +3.39,2
9. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +5.06,3
10. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +6.44,6

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 82
2. Ож’є (F) – 80
3. Тянак (EE) – 77
4. Еванс (GB) – 43
5. Мік (GB) – 42
6. Лаппі (FIN) – 26
7. Льоб (F) – 22
8. Сордо (E) – 16
9. Латвала (FIN) – 15
10. Сунінен (FIN) – 14

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 114
2. Citroën Total WRT – 102
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 98
4. M-Sport Ford WRT – 70

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Red Bull Content Pool, Tour de Corse, Toyota

31-03-2019 18998
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца