Тести в WRC: треба щось міняти!

Як повідомило видання Motorsport.com, майже всі заводські команди в ралійному чемпіонаті світу дружно прийшли до думки, що необхідно якось врегулювати питання тестів і скоротити витрати на них. Зараз, згідно з правилами WRC, кожна команда протягом року може провести на тестах не більше 55 днів – причому ця кількість тестових днів була збільшена в минулому році, коли на траси вийшли найпотужніші автомобілі WRC третього покоління (до того ліміт становив 42 дня тестів на рік). Зараз всі поступово приходять до висновку, що час вже якось скорочувати витрати на тестові заїзди – за найскромнішими підрахунками, кожна заводська команда зараз витрачає тільки на тести від мільйона до півтора мільйона євро на рік… Тому якось не дивно, що представники більшості заводських стаєнь (виняток становить хіба тільки Toyota Gazoo Racing, яку в цьому питанні поки все повністю влаштовує) все частіше говорять про те, що час вжити якихось серйозних заходів.

Найбільшу активність демонструє Річ Мілленер з M-Sport WRT (це не дивно, бо британська команда досі залишається приватним проектом Малкольма Уілсона, хоч і з непоганою заводською підтримкою, і змушена дуже ретельно рахувати всі свої витрати), який нещодавно виклав журналісту Motorsport.com свою думку з цього приводу. За словами Річа, кількість тестових днів потрібно скорочувати (особливо на гравії), оскільки витрати на них стають надмірними і навіть якимось шалено дурними. Паралельно з тим Мілленер висунув ідею спільних для всіх команд тестів на асфальтових трасах (за прикладом Формули-1, коли всі команди разом працюють на тій чи іншій трасі) – досить знайти чотири різні доріжки, спільно оплатити їх використання (по ідеї, це повинно бути дешевше для всіх) і мінятися ними (тестуватися як би разом, але все одно окремо один від одного). До того ж, такі спільні тести могли б привернути додаткову увагу промоутера WRC і глядачів.

Ів Маттон, колишній шеф Citroen Racing, а зараз директор ралі FIA, цілком підтримує цю думку – необхідно якомога сильніше скорочувати витрати на ті заходи, які не приносять якогось прибутку або не приваблюють додаткову кількість глядачів. До речі, Річ Мілленер під час свого інтерв’ю також звернув увагу на той факт, що нинішній регламент WRC взагалі не передбачає будь-яких тестових обмежень для учасників WRC-2 – все повністю залежить від товщини гаманця команди (камінь в город Skoda Motorsport!), що в подальшому дуже сильно впливає на розстановку сил під час змагань. На додачу потрібно згадати, що існує ще одна серйозна причина, яка змушує всі команди замислитися над питанням скорочення витрат на тести – дуже ймовірне розширення географії чемпіонату світу і збільшення кількості етапів у календарі WRC (принаймні, вже зараз кружляють чутки про те, що незабаром, в 2019 році в WRC з’являться дуже віддалені етапи в Чилі і Японії). А це, що б не казали, дуже серйозні додаткові витрати для будь-якої команди – навіть для Toyota або Hyundai…

© Фото Julien Prioux Photographe, Peter Whitten, YouTube

05-07-2018 2252
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца