Техніка R4: процес пішов?

Пару років тому, коли була запропонована нова концепція класу R4, здавалося, що подібна ралійна техніка відразу буде користуватися чималою популярністю. Передбачалося піти зовсім іншим шляхом, ніж раніше (коли свого часу для автомобілів класу N4 дозволили ряд додаткових поліпшень, від збільшення рестриктора до зниження ваги) – в якості альтернативи запропонували варіант «спрощення» і істотного здешевлення на базі R5 (єдиний двигун на базі Prince Engine від PSA, універсальна КПП від Sadev і т.д.). Але найцікавішою, по ідеї, повинна була стати можливість переобладнання під вимоги R4 автомобіля будь-якої марки – фактично, це була концепція стандартизованих прототипів з однаковою «начинкою», але з будь-яким кузовом. Однак процес відразу ж загальмувався – спочатку в ORECA затягнулася процедура розробки кіта R4, потім почалася тяганина з омологацією… У підсумку, за майже два роки з’явилися лише два примірники таких бойових машин – тестовий прототип Toyota Etios R4 від ORECA (пішов до Африки) і Fiat MR 500X R4 від Milano Racing.

Здавалося, ще трохи і концепцію R4 доведеться просто списувати в архів як невдалу ідею. Але саме зараз раптом пішла ціла хвиля нових автомобілів цієї категорії – спочатку відзначилася польська компанія Evolve Motorsport, яка в березні підготувала Mini Cooper S R4 (фін Ріку Тахко вже встиг випробувати автомобіль в кінці червня на Kalpalinnan Rallisprint, де показав другий час). А на цьому тижні одне за одним прийшли три повідомлення про аналогічні проекти… Першими нагадали про себе в Барселоні, де місцева команда ASM Motorsport показала прототип Dacia Sandero R4 – крім того, іспанці вже оголосили про свої плани створення R4 на базі моделі Ford Fiesta Mk8 останнього покоління. Наступна новина прилетіла з Австрії, де тутешня компанія SSM (Signed Streets Motorsport) продемонструвала Audi A1 R4 – автомобіль вчора дебютував на етапі австрійського чемпіонату, Rallye Weiz, як «нуль». І майже одночасно з’явилося нове повідомлення з Іспанії – місцева фірмова команда Suzuki Motor Sport після закінчення нинішнього сезону в асфальтовому чемпіонаті займеться підготовкою Suzuki Swift R4, який повинен прийти на зміну нинішньому Swift N5 (Maxi Rally).

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Jari Kohonen, ORECA

20-07-2019 4135
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца