Стан справ в класі R4

Рік тому нова концепція класу R4 (коли на зміну старим «зарядженим» автомобілям N4 повинен був прийти «спрощений» і здешевлений варіант R5, з максимальною уніфікацією вузлів і з універсальним турбомотором 1,6 л від PSA) викликала великий інтерес – вважалося, ця техніка повинна була витіснити вимираючий клас N4. Але дуже багато залежало від того, якою же виявиться ціна нових R4 – чи буде вона порівняна з вартістю добре підготованих Mitsubishi Lancer Evo і Subaru Impreza WRX STI? Або R4 все-таки перетвориться лише в трохи здешевлений варіант R5, тільки з меншою потужністю (десь 265 к.с. проти 280 к.с.)? І яким тоді буде попит на ралійну техніку, яка виявиться набагато дорожчою за N4, але при цьому слабкішою за R5?

На додачу, останнім часом все більше насторожують два факти. По-перше, ексклюзивне право підготовки автомобілів R4 (або відповідного кіт-набору) належить лише компанії ORECA. Тобто повністю виключений варіант, коли будь-яка команда або фірма може самостійно підготувати машину згідно з цим технічним регламентом – на відміну від Maxi Rally в Аргентині, іспанського класу N5 (скопійованого з Maxi Rally) або регіонального AP4 (в Австралії, Новій Зеландії і Японії). По-друге, занадто затягнувся процес омологації нового класу R4 – раніше планувалося, що нові машини вже влітку 2017 року можна буде виставити в гонках. Але справа затягнулася – і до останнього часу було чути лише про одне замовлення на кіт R4 для переробки іспанського Renault Clio N5 (спільно від RMC Motorsport і Renault Sport España).

Пару разів «пробігало» повідомлення, що інша іспанська команда, ARoblesCompetición, планує будівництво Renault Sandero R4 – але тільки на сезон 2019 року (причому з прицілом на чемпіонат світу). Поки що іспанців найбільше турбує той факт, що в WRC для R4 немає окремого заліку – по аналогії з WRC-2 або WRC-3. Після всіх цих «іспанських» новин тема R4 заглухла надовго, більш ніж на два місяці… І раптом кілька днів тому ситуація трохи пожвавішала – ORECA отримала нове замовлення, причому з Аргентини! Відомо, що команда RC Competición придбала Toyota Etios R4, на якому Хав’єр Кастро виступить у FIA CODASUR Rally Championship – перший старт очікується вже через місяць, в Парагваї на Rally Trans Itapúa. Було б ще цікаво подивитися, як R4 буде виглядати в чемпіонаті Аргентини на одній трасі з Maxi Rally, але шансів на це небагато – національний регламент допускає участь в повному приводі тільки техніки Maxi Rally і N4…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Nans Even, motorenlinea.es

15-02-2018 9409
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца