Системна криза в ралі-рейдах?

Останнім часом ситуація з великими ралі-рейдами (точніше, з марафонами масштабу «Дакара» або Silk Way Rally) набуває якийсь дивний характер – виникає все більше додаткових складнощів, які часто створюють масу складнощів (зазвичай фінансових) або навіть відбивають бажання зв’язуватися з подібними проектами… За прикладами далеко ходити не треба – варто тільки подивитися на те, що зараз діється з «Дакаром» в останні роки! Спочатку був такий спалах ентузіазму після переїзду марафону в Південну Америку – нові незвідані території, відхід від «звичних» умов Африки, пік інформаційної розкрутки, велика глядацька аудиторія на трасах… І що відбувається зараз? Компанія ASO все частіше починає «викручувати руки» тим країнам, які хотіли б прийняти у себе «Дакар» – що з часом і дало відповідну реакцію… Ось він, результат всіх недавніх зіткнень інтересів – «Дакар»-2019 налічує лише гоночних 10 днів і проходитиме тільки на території Перу.

Зараз щось схоже відбувається з Silk Way Rally – великий трансконтинентальний марафон, який з’єднував Європу та Азію (причому в обох напрямках), стрімко перетворюється на якийсь набір з окремих ралі-рейдів. Все почалося з того, що з маршруту марафону 2018 року раптово випав Казахстан, який постійно виконував роль центральної «ланки» між Росією і Китаєм… Тому і народився надзвичайно складний проект маршруту, який передбачав, що перша половина Silk Way Rally відбудеться в Китаї, після чого караван повітряним шляхом перекинуть з уйгурського Урумчі в Астрахань – тобто приблизно на три тисячі кілометрів! Здається, в історії щось схоже було тільки на «Дакарі»-2000, коли з міркувань безпеки викреслили етапи в Нігері, а весь караван по повітрю перекинули з Ніамея (Нігер) в Сабху (Лівія) – приблизно на дві тисячі кілометрів … А пару днів назад прийшла вбивча новина – Китай не зможе провести свою частину Silk Way Rally згідно з планом, бо не має можливості переправити караван в Росію (недавно почалася модернізація аеропорту в Урумчі).

У підсумку, буквально на ходу, лише за місяць до старту гонки, довелося створювати абсолютно нову і несподівану «комбінацію» – перша частина марафону відбудеться в липні в Росії (від Астрахані до Москви), а другу частину проведуть в… Китаї! Але вже через пару місяців, у вересні. Після такого багато хто дружно і голосно висловили сумнів, що хтось дійсно збирається проводити вересневу частину в Піднебесній… По-перше, сама ідея марафону з двох фрагментів, розділених інтервалом в півтори-два місяці, м’яко кажучи, виглядає дуже дивною. По-друге, сильно заважає щільний календар змагань – приблизно в ті ж дати «лізе» туркменський ралі-рейд «Амуль-Хазар» в Каракумах. По-третє, китайці віртуозно вміють відкараскатися від будь-яких проектів, які їх з якихось причин перестали цікавити – і неодмінно знайдуть ще кілька поважних аргументів, через які не зможуть провести гонку і в вересні. Найсвіжіший приклад – як Китай два роки тому в останній момент майже безтурботно «злив» етап WRC, пославшись на дуже кепський стан трас після злив.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Silk Way Rally

18-06-2018 18119
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца