Silk Way Rally: хаос і його продовження

Основне враження від нинішнього Silk Way Rally, яке відбулося після дворічної перерви – якийсь стрімкий хаос, що миттєво «зруйнував» понад 85% запланованої бойової дистанції. Змагання стартувало за розкладом, але вже на другий день виникли дуже серйозні проблеми, які поставили хрест на всій монгольській частині цього ралі-рейду (7 допів загальною довжиною 2468,36 км) – найсильніший за весь час спалах коронавірусу в Монголії, до якого додався також спалах чуми в цьому регіоні… Організаторам довелося терміново пустити в дію резервний варіант маршруту – скорочення програми змагання з десяти до п’яти днів, при цьому майже всі СД зосереджені під Горно-Алтайськом. Довго залишалося відкритим питання, скільки кілометрів накрутять за подібних умов? У підсумку отримали п’ять допів загальною довжиною 651,14 км, або 23,1% від запланованих спочатку 2821,47 км спецділянок – тобто все одно нижче критичної позначки у 25%, починаючи з якої можна нараховувати очки в залік Кубка світу з ралі-рейдів. З огляду на нинішні обставини, було прийнято рішення – вважати, що вдалося провести 25% дистанції, та нарахувати учасникам третину очок від стандартної шкали.

У заліку мотоциклів за підсумками «спринтерського» ралі-рейду переміг Маттіас Валькнер (КТМ), компанію йому на подіумі склали Скайлер Хауз (Husqvarna) і Франко Каймі (Hero). В автомобільному заліку було трохи скрутно – з 40 заявлених екіпажів на старт вийшли тільки 30… А після рішення про скасування монгольської частини Silk Way Rally миттєво знялися Язід Аль-Раджі та більшість фаворитів заліків Т3 і Т4 (Остін Джонс, Фернандо Альварес, Кеєс Колен, Еудженіо Амос) – скорочена більш ніж учетверо дистанція не становила для них особливої цінності… У цій категорії лідирував Володимир Васільєв, але в передостанній день зійшов через цілу серію проколів і втретє поспіль не зміг здобути очок на етапі цьогорічного Кубка світу – перемогу святкував француз Герлен Шішері, який повернувся до ралі-рейдів після тривалої перерви та вперше стартував за кермом багі Century CR6. У заліку Open (фактично, у вантажній категорії) сюрпризів не було – в Топ-10 доїхали шість екіпажів KAMAZ-master і три MAZ-SPORTauto. Цю компанію заводських учасників розбавив лише нідерландець Мартін ван ден Брінк на Renault C460 (шосте місце). А найпомітнішою подією тут стала перемога екіпажу Дмитра Сотникова на новітньому Kamaz 435091, для якого цей старт став дебютним.

А вже наступного дня після фінішу азійського ралі-рейду стрімко «прилетіло» повідомлення про скасування наступного етапу Кубка світу з ралі-рейдів – через погіршення коронавірусної ситуації в регіоні організатори відмовилися від проведення BP Ultimate Portugal Cross-Country Rally (16-21 вересня)… Взагалі-то, весь цей недавній сумбур змусив замислитися над низкою питань, які доведеться якось вирішувати наступного року – як відомо, з 2022 року Кубок світу з ралі-рейдів отримає статус чемпіонату світу, до календаря якого увійде і «Дакар». Одним з ключових напевно стане питання дистанції раундів і відповідних коефіцієнтів – з ним вже зіткнулися в цьому році… Не зовсім логічно, коли за перемогу на Rally Kazakhstan (1400-1500 км спецділянок) і Silk Way Rally (понад 2800 км бойової дистанції) екіпажі отримуватимуть однакову кількість очок. І як бути, коли в чемпіонаті світу з’явиться ще й «Дакар» з його двотижневою програмою та бойовою дистанцією 4500-5000 км? І які змагання отримають місце в календарі чемпіонату світу 2022 року, якщо кількість раундів буде обмежена п’ятьма (включаючи «Дакар»)? Кого запросять до вищої ліги, а кого взагалі відправлять «за борт»?

Silk Way Rally (мотоцикли)
1. Валькнер (A, KTM 450 Rally) 6:19.18
2. Хауз (USA, Husqvarna FR 450 Rally) +6.20
3. Каймі (RA, Hero 450 Rally) +6.26
4. Сандерс (AUS, Gas Gas RC 450F) +7.19
5. Бюлер (D, Hero 450 Rally) +10.18

Silk Way Rally (автомобілі, SSV/UTV)
1. Шішері/Вінок (F, Century CR6) 7:03.09
2. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Rally) +9.12
3. Пеліше/Ляррок (F, Buggy MD Optimus) +22.24
4. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +41.51
5. Піссон-Чеккальді/Брюсі (F, PH Zephyr) +49.57
6. Лєбєдєв/Шубін (RUS, Can-Am Maverick X3) +1:01.47
7. Маргайан/Ру-Десіма (F, Can-Am Maverick X3) +1:21.29
8. Сільнов/Загороднюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +1:24.33
9. Пенья Кампо/Торнабелль (E, Polaris RZR Pro XP) +1:47.47
10. Ніфонтова/Жаданова (RUS, Can-Am Maverick X3) +1:49.38

Silk Way Rally (Open, вантажівки)
1. Сотніков/Ахмадєєв/Ахметзянов (RUS, Kamaz 435091) 6:59.53
2. Вязовіч/Гаранін/Запорощенко (BY, MAZ 6440RR) +4.36
3. Шібалов/Нікітін/Татарінов (RUS, Kamaz 43509) +5.37
4. Ніколаєв/Яковлев/Романов (RUS, Kamaz 43509) +17.42
5. Мардєєв/Свістунов/Ахметов (RUS, Kamaz 43509) +28.26

Новини та коментарі про події на Silk Way Rally та в Кубку світу на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KTM, Twitter (Guerlain Chicherit), KAMAZ-master

08-07-2021 16183
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца