Швеція: надходять нові часи?

Здається, в шведському ралійному чемпіонату нарешті розпочався повноцінний процес зміни поколінь – на перші ролі в вищих дивізіонах швидко вийшли пілоти, багатьом з яких не виповнилося й тридцяти років. Це дійсно видатний факт, оскільки в останні роки шведські юніори не надто шанували домашню першість і за першої ж нагоди намагалися вирватися в інші серії або на міжнародний рівень – мало не єдиним винятком був хіба тільки Понтус Тідеманд, який провів два повних сезони в 2011-2012 роках на техніці S2000 (спочатку став чемпіоном в заліку Otrimmat 4WD, потім віце-чемпіоном у вищій категорії Trimmat 4WD). Але, в цілому, на шведських трасах майже два десятиріччя поспіль умови диктували ветерани, які народилися ще в 50-60-х роках минулого століття – Матс Юнссон, Йеркер Аксельссон, Едді Хьорбінг, Томас Тунстрьом…

Зараз, після реорганізації чемпіонату Швеції (модернізований принцип формування дивізіонів, з’явилися зміни в системі нарахування очок, запозичені з британської першості) намітилися серйозні зміни в розстановці сил. Перш за все, на шведські траси повернулися відразу два молодих пілота, які вже встигли поїздити в інших серіях (Junior ERC, WRC Academy, WRC-2, чемпіонати Великобританії та Словаччини) – Маттіас Адіельссон і Фредрік Олін… І не було нічого дивного в тому, що саме ця пара відразу ж вийшла на перші ролі в чемпіонаті Швеції – Олін кілька тижнів тому виграв стартовий етап в Веннесі, а Адіельссон став лідером першості у вищому дивізіоні Trimmat 4WD (завдяки вдалому застосуванню «джокера», що принесло йому за друге місце в півтора рази більше очок понад традиційний комплект – тобто 27 балів замість звичайних 18).

У минулі вихідні на Östersund Winter Rally (другому етапі шведського чемпіонату) ця пара дуелянтів Олін-Адіельссон знову опинилася серед претендентів на перемогу. Але в їх бій вже другу гонку поспіль «встряг» 50-річний Йорген Юнассон, який ледь не виграв стартовий раунд (лідирував на Rally Vännäs, але втратив три хвилини в заметі і став лише сьомим) – цього разу він завершив гонку другим, поступившись лише Маттіасу Адіельссону, зате відсунув на третє місце Фредріка Оліна… Завдяки такому розкладу Маттіас збільшив свій відрив у чемпіонаті (61 пункт проти 46 у Фредріка), але заспокоюватися рано – адже Олін ще не використав свій «джокер»-етап, який в будь-який момент може миттєво змінити становище в чемпіонаті… Разом з цим в Естерсунді відбулася одна цікава подія – 22-річний юніор Даніель Рьойсель (який до того два роки виступав на Ford Fiesta R2T) дебютував за кермом автомобіля класу R5 і з першої ж спроби фінішував четвертим.

Östersund Winter Rally
1. Адіельссон/Юханссон А. (S, Skoda Fabia R5) 1:02.26,0
2. Юнассон Й./Юнассон Н. (S, Skoda Fabia R5) +11,4
3. Олен/Сьйоберг (S, Skoda Fabia R5) +21,3
4. Рьойсель/Едвардссон (S, Ford Fiesta R5) +47,8
5. Хольмберг/Бакк (S, Ford Fiesta R5) +1.02,7
6. Викстрьом/Нільссон (S, Ford Focus RS WRC 03) +1.52,2

Чемпіонат Швеції, дивізіон Trimmat 4WD (після двох етапів)
1. Адіельссон – 61
2. Олін – 46
3. Юнассон – 36

Чемпіонат Швеції, дивізіон 4WD Övriga (після двох етапів)
1. Юханссон – 64,5
2. Вікстрьом – 60
3. Лахті – 43,5

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Nimawa Media/Magnus Wågström

27-02-2018 1901
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца