Що нового від FIA в 2019 році?

На вчорашньому засіданні FIA World Motor Sport Council було не тільки затвердження календарів майже всіх міжнародних серій на 2019 рік (на кшталт розширення WRC до 14 етапів) – частково змінився також формат всього ралійного чемпіонату світу. Деякі рішення не викликали особливого подиву – наприклад, скоротили кількість тестових днів для заводських команд (з 55 до 42). Все очевидно – витрати на великі програми треба за кожної нагоди скорочувати (правда, конструкторам і інженерам роботи додасться, так що економія може виявитися не надто помітною). Навряд чи сильно вразило також обмеження максимальної бойової дистанції на етапах WRC – 350 км спецділянок замість нинішніх 500 км. Адже за останні п’ять сезонів майже всі гонки потрапляли в «нішу» 300-400 км, причому більшість з них з кожним роком поступово зміщуються в інтервал 300-350 км… Тобто FIA просто офіційно узаконила нинішній стан справ. Якщо десь бойовий кілометраж і виходив за позначку в 350 км, для організаторів гонок не буде проблемою скоротити дистанцію на 20-30 км.

Що ще цікавого можна також відзначити? Сподобалася ідея вільного вибору номерів для екіпажів, як це вже діє в багатьох інших автоспортивних дисциплінах (в Формулі-1, зокрема). Тепер залишається тільки один фіксований номер – «одиничка», яку обов’язково отримує чемпіон світу. Таким чином, майже у всіх екіпажів буде можливість спокійно вибрати собі будь-який номер до душі – хоч в рекламних цілях, хоч як особисту прикмету… Крім цього, в FIA вирішили різко спростити структуру чемпіонату світу в моноприводі – залік WRC-3 просто ліквідують, залишиться тільки Junior WRC. Як показали події останніх років, обидва заліки (J-WRC та WRC-3) найчастіше просто дублюють один одного – тих, хто готовий виступити зі своєю окремою програмою поза молодіжного чемпіонату, можна перерахувати на пальцях однієї руки. І ситуацію навряд чи виправлять навіть події 2018 року, коли у юніорів і монопривода нарешті можуть з’явитися різні володарі вищих титулів – все ж немає сенсу тримати окремий чемпіонат заради двох-трьох додаткових учасників…

Однак найбільш радикальною зміною став поділ WRC-2 на дві різні серії – власне WRC-2 (де виступатимуть лише представники приватних команд) і новий WRC-2 Pro (тільки для заводських команд). Три роки тотальної переваги Skoda Motorsport дійсно сильно нашкодили чемпіонату – чимало приватних команд просто не бачать сенсу виступати в серії, де заводські пілоти Skoda гарантовано їх «закатають в асфальт» (або в гравій чи сніг, в залежності від гонки). Здається, в 2019 році число учасників в WRC-2 може помітно зрости – адже шансів на успіх і на етапах, і в чемпіонаті вже набагато більше! Цікаво ще буде дізнатися критерії допуску до WRC-2 – щоб ненароком не пролізла якась особливо хитра заводська команда під вивіскою «приватника»… З WRC-2 Pro виходить цікаво – таке враження, що це якийсь дуже вишуканий хід (навіть ціла комбінація) для усунення заводських команд з R5. Просте запитання – скільки таких команд можна чекати в такому чемпіонаті? Отже, Skoda, Citroen, можливо, ще M-Sport… Хто ще? Hyundai, Volkswagen? Щодо Peugeot є дуже великі сумніви… Proton? В цей варіант взагалі віриться насилу. Вийде одне з двох. Або вдасться зібрати в WRC-2 Pro мінімум три-чотири повноцінні команди (по два-три екіпажі), які будуть рубатися між собою – усім на втіху. Або через пару років WRC-2 Pro просто тихо і майже непомітно прикриють через відсутність нормальної конкуренції…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA, Ilkka Rytkönen, Skoda Motorsport

13-10-2018 21164
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца