Safari Rally Kenya, пролог: в очікуванні битви

В останні дні перед стартом кенійського раунду WRC попередній список учасників змагання змінювався буквально з космічною швидкістю. Спочатку у всіх класах, міжнародних і національних, було заявлено 58 екіпажів, але незабаром їх кількість почала стрімко скорочуватися – причому «хвилю» відмов підняли саме учасники WRC-2, де з чотирьох екіпажів залишився лише один. Кілька днів тому попередній список все ще налічував 54 екіпажі, з них 24 були заявлені в міжнародних класах. Але вчорашній шейкдаун продемонстрував стрімке скорочення загальної кількості учасників, після чого з’ясувалося – на старт прологу в четвер вийдуть тільки 38 екіпажів (23 у міжнародних класах, які можуть отримувати очки в WRC, і 15 у національних). Як з’ясувалося, чимало місцевих екіпажів не змогли пройти технічний контроль… Внаслідок цього раптового передстартового «розгрому» майже півтора десятка кенійських екіпажів стрімко вивели за рамки Safari Rally Kenya та відправили в залік Kenya National Rally Championship, де вони будуть воювати лише між собою.

Після всіх цих несподіваних скорочень і поправок списку учасників у міжнародних класах залишилася тільки повнопривідна техніка – 11 екіпажів на WRC (по чотири на Hyundai i20 Coupe WRC і Toyota Yaris WRC, три на Ford Fiesta WRC), 8 на R5/ Rally2 (з них тільки два європейських екіпажі, чеха Мартіна Прокопа та поляка Даніеля хвіст), 4 на Ford Fiesta Rally3 (тут можна тільки порадіти такому високому попиту на техніку нової категорії Rally3). Траса прологу була практично класичною для таких міні-допів – подвійне кільце зі зміною доріжок, загальна дистанція Super Special Kasarani склала 4,84 км. Порядок старту зробили «комбінованим» – спочатку на трасу вирушили три представники WRC-3 (Онкар Рай, Карл Тундо, Даніель Хвіст), потім три екіпажі на Ford Fiesta Rally3 (зі Собєславом Засадою на чолі) плюс єдиний учасник WRC-2 Мартін Прокоп… І після цього у зворотному порядку долучилися екіпажі на WRC – тобто від Лоренцо Бертеллі на Ford Fiesta WRC (для нього перший за два роки старт у чемпіонаті світу) до Себастьяна Ож’є (Toyota Yaris WRC).

Результати прологу вийшли цікавими – основний склад Toyota Gazoo Racing WRT (Себастьян Ож’є, Елфін Еванс, Калле Рованперя) відразу забрав собі три перших місця. У Hyundai Motorsport Отт Тянак зі Тьєррі Ньовіллем вийшли на четверту та п’яту позиції, але при цьому відстали на 2,5 і 5 секунд. Здивував не надто впевнений виступ Даніеля Сордо – іспанець не потрапив до Топ-10 і програв понад десять секунд… Правда, тойотівці не надають особливого значення такій ефектній перемозі на пролозі та не втомлюються нагадувати всім – основна боротьба розпочнеться в п’ятницю вранці, коли екіпажі вийдуть на повноцінні спецділянки. Тим більше всі без винятку оцінюють кенійські траси як насправді важке випробування – схожих допів не зустрінеш навіть у Португалії чи на Сардинії, які останнім часом вже традиційно (разом зі Туреччиною) вважалися найбільш забійними етапами чемпіонату світу. Собєслав Засада навіть з легкою іронією так оцінив нинішні траси Safari Rally Kenya: «Допи будуть дуже важкими для техніки – моторошні вибоїни, безліч великих каменів і ям, різні перешкоди. Я таке якось витримаю, а от для автомобіля це буде дуже важко…»

Становище після СД1
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 3.21,5
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +0,3
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +0,7
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +2,5
5. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +5,0
6. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +5,6
7. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +6,1
8. Сольберг О./Джонстон (S/IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +7,9
9. Бертеллі/Скаттолін (I, Ford Fiesta WRC) +9,0
10. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta WRC) +9,6

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Twitter

24-06-2021 22635
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца