Rallye de Monte-Carlo, СД1: хаос на старті

Ті, хто вже багато років стежить за подіями в ралійному чемпіонату світу, чудово знають – в Монте-Карло будь-який прогноз на гонку може «згоріти» буквально за дві-три хвилини. Особливо коли знамените ралі відкривається двома нічними спецділянками, включаючи легендарну Sisteron (цього року його проклали в зворотному напрямку, від Тоара до Сістерона)… Додамо до цього місцеві «фірмові» умови на трасі – шалений мікст з усіх різновидів асфальту (сухий, мокрий або з тоненькою плівкою криги), снігу і звичайного льоду. І на цьому, якщо його можна так назвати, «покритті» екіпажу треба гнати в майже повній темряві, розраховуючи тільки на світло своїх фар – о десятій годині вечора в січні зазвичай настає справжня ніч, без найменшого натяку на будь-яку подобу сутінків… Уникнути пригод в таких умовах – нереально!

За традицією, порядок старту на першому етапі WRC формується згідно з підсумками попереднього сезону – тобто трасу відкриває чинний чемпіон (тобто Себастьян Ож’є), за ним кинулися Тьєррі Ньовілль, Отт Тянак, Ярі-Матті Латвала та інші. Майже всі екіпажі вибрали комбінований варіант шин (ті чи інші поєднання м’яких і суперм’яких покришок, які можна переставляти вперед, назад, з різних сторін або по діагоналі) – тільки сітроенівці Кріс Мік і Крейг Брін зробили ставку виключно на SuperSoft. Вже через пару хвилин після старту можна було розпочинати підрахунок подій… Першим «постачальником» новин став Себастьян Ож’є – його розвернуло на крижаному фрагменті, але француз все ж уникнув дійсно серйозних проблем і успішно фінішував з найкращим часом на допі! Особливо вразила його спритність – вночі, на такому покритті, та ще й з розворотом, він «пролетів» Sisteron із середньою швидкістю майже 95 км/год!

Як показали подальші події, Ож’є ще колосально пощастило… Тьєррі Ньовілля у віражі винесло з траси, його Hyundai i20 Coupe WRC застряг у сніговому бар’єрі – чотири хвилини втрачено! Отт Тянак трохи «пом’яв» свою Toyota Yaris WRC, коли його теж викинуло на засніжене узбіччя, але втрати часу були набагато менші – близько півхвилини. Елфін Еванс (Ford Fiesta WRC’17) пробив колесо і зупинився для його заміни – майже чотири хвилини геть! Поки що найреальнішим суперником Ож’є лишається Андреас Міккельсен з Hyundai Motorsport – норвежець відстає лише на сім секунд із невеликим… Враховуючи те, що вже на першій спецділянці Топ-10 «розтягнуло» більш ніж на півтори хвилини (Кріс Мік, який показав десятий час, відстав від лідера якраз на 1.45), ці неповні вісім секунд між Себастьяном і Андреасом можна вважати абсолютно мізерним розривом – особливо коли попереду всіх чекає ще один нічний доп.

Становище після СД1
1. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC’17) 23.16,6
2. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +7,7
3. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +19,4
4. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +19,7
5. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +24,6
6. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +37,9
7. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +48,9
8. Буфф’є/Пансері (F, Ford Fiesta WRC) +1.15,6
9. Камійї/Вейа (F, Ford Fiesta R5) +1.43,3
10. Мік/Нейгл (GB/IRL, Citroen C3 WRC) +1.44,7
… Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC’17) +3.48,0
… Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +4.16,8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Sophie Graillon, Michelin Motorsport

26-01-2018 1111
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца