Neste Oil Rally Finland: «ураган» Тянак!

Регрупінг перед Power Stage якихось радикальних змін у стартовій відомості не приніс. Лише два екіпажі були переставлені на перші позиції, лідер WRC-2 Еерік Пієтарінен на Skoda Fabia R5 і шейх Халід Аль-Кассімі на Citroen C3 WRC, який сьогодні повернувся в гонку за допомогою Rally2. Завдяки цьому лідер чемпіонату світу Тьєррі Ньовілль став четвертим у стартовій черзі – таким чином, у бельгійця з’явився досить слабенький, але хоч якийсь шанс на додаткові очки… В таких умовах часи Пієтарінена і Аль-Кассімі не мали особливого значення – фіну на Skoda Fabia R5 важко бути справжнім орієнтиром для суперників на WRC, а Халіда навіть найвідданіші його шанувальники і відчайдушні оптимісти не ризикнули б назвати ключовим гравцем (шейх на Power Stage програв навіть Піетарінену, незважаючи на свою беззаперечну технічну перевагу).

Тому першим орієнтиром став Андреас Міккельсен – норвежець скинув понад двадцять секунд з часів Ееріка Пієтарінена і Халіда Аль-Кассімі, і показав час 5.33,6. Непоганий результат, майже як переможний час Ярі-Матті Латвали на першому проїзді допа Ruuhimäki (5.32,9), але навряд чи гарантує хоча б фініш в Топ-5 на Power Stage…. Що і підтвердив за кілька хвилин Тьєррі Ньовілль – бельгієць миттєво скинув більше шести секунд з результату свого одноклубника (для дистанції в 11,12 км це просто справжній розгром) і підняв поперечку до 5.27,4! Ось такий орієнтир дійсно заслуговував особливої уваги – якщо хтось раптом побажає перевершити цей результат, йому доведеться як слід ризикнути. Навіть цікаво стало – чи готовий Себастьян Ож’є піти ва-банк і спробувати випередити на Power Stage свого головного суперника в боротьбі за титул? Все ж зараз кожен додатковий пункт для француза на вагу золота – особливо, коли чемпіону світу необхідно якось відігравати солідний програш в 27 очок в загальному заліку першості, а попереду лише п’ять етапів…

Тим часом події на трасі тільки набирали хід – трохи «пометушився» Крейг Брін (Citroen Racing), який ледь не наздогнав Тьєррі Ньовілля і програв бельгійцю лише півсекунди. Невже це тільки початок великої бійки і всі наступні екіпажі будуть старанно трощити часи нинішніх лідерів Power Stage – причому дуже навіть серйозні часи? Елфін Еванс зробив було таку спробу, йшов майже на рівних з Ньовіллем (якби валлієць випередив бельгійця, то зробив б дійсно розкішний подарунок своєму першому номеру Ож’є), але ближче до фінішу «втратив дихання» і програв більше півтора секунд. Теему Сунінен не став рватися в бій і показав досить скромний час – хтозна, раптом випадково випередить Себастьяна Ож’є, а потім ще один штраф отримувати?! Тим часом чемпіон світу зробив спробу дотягнутися до свого головного суперника, але швидкості йому все ж трохи не вистачило – Себастьян програв рівно півсекунди і розділив позицію з Крейгом Бріном.

Хто наступний? Хейден Паддон вирішив не лізти в саме пекло і ставити під удар свою четверту позицію (яка становила чималу цінність як для новозеландця особисто, так і для всієї його команди Hyundai Motorsport), тому тихо і спокійно доїхав за межами п’ятірки найшвидших… Зате Ярі-Матті Латвала не побоявся кинутися стрімголов в чергову атаку – фін показав найкращий час і виставив орієнтир у вигляді 5.27,0! Отже, чим спробує відповісти на цей небезпечний випад Мадс Остберг? А норвежець раптом виявився навіть більшим відчайдухом, ніж пілот Toyota – адже він випередив фіна ще на 0,3 секунди (5.26,7) та зберіг свою другу позицію! Але цей «чемпіонат гарячих голів» все ж виграв Отт Тянак – естонець, який взагалі-то міг спокійно доїхати і без зайвих зусиль забезпечити собі перемогу, переплюнув всіх і виграв Power Stage з результатом 5.26,2! Тепер майже всі щасливі – Toyota фінішувала двома екіпажами на подіумі, Отт Тянак здобув перемогу і взяв максимально можливі 30 очок, Ярі-Матті Латвала вперше за півроку піднявся на подіум, Мадс Остберг фінішував в Топ-3 після майже двох з половиною років перерви і став найкращим у складі Citroen!

Neste Oil Rally Finland (попередні результати)
1. Тянак/Ярвеойа (FIN, Toyota Yaris WRC) 2:35.18,1
2. Остберг/ Еріксен (N, Citroen C3 WRC) +32,7
3. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +35,5
4. Паддон/Маршалл (NZ/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.35,6
5. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) +2.15,0
6. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +2.19,2
7. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC) +2.29,5
8. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +3.08,4
9. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +3.51,8
10. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +8.37,4

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 153
2. Ож’є (F) – 132
3. Тянак (EE) – 109
4. Лаппі (FIN) – 70
5. Сордо (E) – 60
6. Міккельсен (N) – 57
7. Латвала (FIN) – 55
8. Еванс (GB) – 52
9. Остберг (N) – 48
10. Мік (GB) – 43

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 228
2. M-Sport Ford WRT – 202
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 201
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 153

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota Gazoo Racing, Citroen Racing, Hyundai Motorsport

29-07-2018 13948
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца