Rally Finland: «обмін люб’язностями»

Зараз у чемпіонаті світу триває невелика серія домашніх раундів нинішніх лідерів першості – в липні вже відбувся етап в Естонії (батьківщина Отта Тянака), сьогодні фінішувало Secto Rally Finland (де господарем був Калле Рованперя), а вже за півтора тижня очікується Ardeca Ypres Rally (учасники гратимуть на «полі» Тьєррі Ньовілля)… Цікаво, що зараз вже два лідери не змогли виграти на своїй території – протягом місяця відбувся обмін ударами-«люб’язностями» між Калле Рованперею й Оттом Тянаком. Фін впевнено виграв в Естонії три тижні тому, але сьогодні у запеклій бійці (на фініші програв лише 6,8 секунди) все ж програв домашнє ралі естонцю – правда, за очками це турне «Естонія-Фінляндія» все ж виграв Рованперя, який назбирав 53 пункти (проти 42 у Тянака). Цікаво, як складеться майбутній бельгійський раунд для Тьєррі Ньовілля – зможе він повторити своє торішнє досягнення на домашніх трасах чи все ж скуштує ту ж саму «пігулку», що й Тянак з Рованперею? Тим більш, бельгієць цього року хоч і стабільно набирає очки на кожному етапі, але все одно помітно «пригальмовує» – востаннє на подіумі фінішував ще у квітні в Хорватії, та й з виграними спецділянками не надто складається… Як би не склалося так, що бажання неодмінно виграти домашній раунд не призвело до фінішу на узбіччі.

Попри помітні успіхи Hyundai Motorsport останнім часом (літо вже принесло дві перемоги Отта Тянака на Сардинії та в Фінляндії, які дозволили йому вийти на другу позицію в чемпіонаті), все одно залишається дуже чітке враження – корейсько-німецька команда має серйозні організаційні проблеми… Схоже, що відставка Андреа Адамо спричинилася до загальної нестабільності майже на всіх рівнях – від роботи конструкторського бюро та реалізації тестових програм до розв’язання кадрових питань. Наприклад, здається дивним, як команда практично весь час вперто ставить третім номером Олівера Сольберга й ігнорує його хронічні провали. Хоча цифри статистики дуже красномовні – молодий швед у шести стартах за кермом Hyundai i20 N Rally1 лише двічі фінішував у Топ-10 і здобув 9 очок… Для порівняння, Даніеля Сордо виставили тільки на двох етапах, на яких іспанець двічі фінішував на подіумі та записав на свій рахунок 34 очки. Помітно, що Сольберг свого піка досяг у 2020 році – віце-чемпіон Європи в абсолюті, чемпіон ERC1 Junior, четверте місце у заліку WRC-3. Після чого почалися великі «гойдалки», коли окремі успіхи почали чергуватися з провалами – у 2021-2022 роках у17 стартах на етапах WRC на його рахунку п’ять фінішів у Топ-10 і дев’ять сходів (згадаймо торішні жахливі підсумки сезону в заліку WRC-2, де Олівер у п’яти стартах лише один раз спромігся фінішувати)…

Тим часом Toyota Gazoo Racing WRT продовжує спокійно контролювати ситуацію та не звертає уваги на окремі випадки «пригальмовування» (як це було на Сардинії, коли нікому з тойотівців не вдалося фінішувати на подіумі) – на рахунку її екіпажів п’ять перемог і вісім подіумів (для порівняння, Hyundai Motorsport цього раку має дві перемоги та шість подіумів). Сьогоднішні події на фінських трасах наочно продемонстрували, як стабільність і вміння своєчасно атакувати на Power Stage можуть принести підсумковий успіх у командному заліку – Отт Тянак хоч і приніс Hyundai Motorsport перемогу на ралі, але за очками все ж виграла Toyota Gazoo Racing WRT (рахунок 41:40) і продовжує впевнено лідирувати в Кубку виробників. Плюс Калле Рованперя, попри домашню поразку, все одно спромігся витиснути з ситуації максимум можливого – друге місце на фініші ралі, перемога на Power Stage, 23 очки… І якщо перед домашнім змаганням фін мав перевагу 83 очки, то зараз він спокійно збільшив її до 94 очок (198 пунктів проти 104 у Тянака)! Нескладно порахувати, що з такою форою Рованперя зберігатиме лідерство в чемпіонаті як мінімум до жовтневого етапу в Каталонії. Тепер чекаємо на асфальтову Бельгію – цікаво, що торік Калле на тамтешніх трасах фінішував третім.

Картина в M-Sport Ford WRT зараз вже не така оптимістична, як на початку сезону після сенсаційної перемоги Себастьєна Льоба в Монте-Карло за кермом новітнього Ford Puma Rally1 – суперники з Toyota та Hyundai успішно «пресують» британську команду за рахунок беззаперечної кадрової переваги… Очевидно, що майже все тримається виключно на Крейгі Бріні та епізодичних стартах Себастьєна Льоба – якщо ця пара стикається з проблемами, то Андрієну Фурмо та Гасу Грінсміту майже ніколи не вдається стати рівноцінною заміною. І спортивне керівництво M-Sport Ford WRT уже не приховує, що команді потрібний ще один досвідчений пілот щонайменше рівня Крейга Бріна. Але тут вже виникають бюджетні питання – власних коштів не вистачає на запрошення такого пілота (схоже, саме цим можна пояснити невдалі перемовини з Андреасом Міккельсеном), а більшість наявних спонсорів готові надавати гроші або тільки для «своїх» підопічних (тобто Гаса Грінсміта, Адрієна Фурмо, П’єра-Луї Лубе, Ярі Хуттунена), або під окремі старти суперзірок (Себастьєн Льоб). І коли в M-Sport Ford WRT зможуть нарешті відшукати комбінацію «Потужний спонсор для топ-пілота» – невідомо…

Secto Rally Finland, Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 5.17,1
2. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +3,0
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +3,0
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +3,1
5. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +3,2

Secto Rally Finland, Топ-10
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) 2:24.04,6
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +6,8
3. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1.20,7
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +1.37,6
5. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +2.18,0
6. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +3.09,0
7. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +3.57,0
8. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally2) +9.31,3
9. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +9.39,0
10. Хуттунен/Лукка (FIN, Ford Puma Rally1) +10.31,6

Чемпіонат світу, пілоти (після восьми етапів)
1. Рованперя (FIN) – 198
2. Тянак (EE) – 104
3. Ньовілль (B) – 103
4. Еванс (GB) – 94
5. Кацута (J) – 81
6. Брін (IRL) – 64
7. Лаппі (FIN) – 42
8. Льоб (F) – 35
9-10. Ож’є (F) – 34
9-10. Сордо (E) – 34

Кубок виробників (після восьми етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 339
2. Hyundai Motorsport – 251
3. M-Sport Ford WRT – 175
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 89

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, M-Sport

07-08-2022 19707
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца