RallyRACC Catalunya: перемога Льоба, лідерство Ож’є!

Фінальна спецділянка Santa Marina теж добре знайома багатьом учасникам та глядачам, бо вона з’явилася в маршруті каталонського ралі аж в далекому 1998 році (тоді гонка ще носила назву RallyRACC Catalunya – Costa Brava). Причому доп відомий не тільки під цією назвою – в різноманітних варіантах (наприклад, рух у зворотному напрямку) він з’являвся ще як Pratdip і Colldejou… Правда, якщо раніше він зазвичай налічував від 20 до 32 км бойової дистанції, то в минулому році його помітно скоротили – якраз до нинішніх 14,5 км. Як завжди, перед Power Stage організатори здійснили регрупінг – тобто заново «відформатували» міні-канал з заводських WRC (згідно їх розташуванню після передостаннього допа, в зворотному порядку), а на найпершу стартову позицію поставили Калле Рованперю, нинішнього лідера гонки в заліку WRC- 2. Трохи здивувало, що в компанію до 18-річному фіну не поставили його одноклубника Яна Копецкого – він стартує вже після учасників на WRC… Так що на остаточні підсумки ралі в заліку WRC-2 доведеться чекати більше півгодини.

Рованперя свою задачу виконав повністю – без пригод фінішував з результатом 8.38,9 і тепер, незалежно від виступу свого колеги Яна Копецкого, практично гарантував собі третє місце в WRC-2 за підсумками сезону (звичайно, за умови, що без проблем дістанеться до фінального контрольного пункту). Але про юного фіна майже відразу забули, незважаючи на його беззаперечний успіх – головні події каталонського ралі, та й усього чемпіонату в абсолюті, були ще попереду! Відразу після проїзду Рованпері якихось помітних подій ще не було – адже Халіда Аль-Кассимі важко назвати справжнім орієнтиром для фаворитів, тому першою точкою відліку для фаворитів повинен був стати результат Теему Сунінена (Ford Fiesta WRC). Фін «відстрілявся» непогано, пролетів доп за 8.09,7 (десь на десяток секунд швидше, ніж вранці), але не більше того – в Топ-10 він може потрапити тільки за умови сходу когось із суперників… Тим часом Андреас Міккельсен проїхав ні добре, ні погано – чи то не виходить швидше, чи то щоб випадково не відібрати у Тьєррі Ньовілля цінні бонусні очки.

Крейг Брін (Citroen Racing) c Есапеккою Лаппі (Toyota Gazoo Racing) теж не особливо здивували – проїхали Power Stage приблизно в тому ж темпі, що і Теему Сунінен (показали 8.10,8 і 8.10,7 відповідно). Набагато цікавіше було подивитися, як проїдуть два інших тойотівця, Отт Тянак і Ярі-Матті Латвала… Перше питання – як «відстріляється» естонець у фіналі? Друге питання набагато складніший – чи буде Латвала пропускати вперед свого естонського колегу заради додаткової пари очок? Адже обом одноклубникам вже нічого втрачати як в чемпіонаті світу, так і в гонці – можна і в «командні маневри» зіграти (Ярі-Матті), і «форсаж» ввімкнути (Отт)… Відповіді на обидва питання були отримані майже миттєво – Тянак кинувся в бій на повній швидкості, а Латвала на першій же проміжній точці віддав десь десяток секунд. Подальший хід подій передбачити було зовсім нескладно – фін тихо доплентався до фінішу з відставанням більше півхвилини, а естонець став новим лідером Power Stage з результатом 8.02,5 (на шість з гаком секунд краще за ранковий результат Льоба)…

За кілька хвилин всіх насправді вразив і спантеличив Елфін Еванс (M-Sport WRT) – валлієць виграв в дуже жорсткій і нервовій битві з двома екіпажами Hyundai Motorsport. Причому Елфін навіть не просто відбив атаку Даніеля Сордо в боротьбі за четверте місце, але ще і спромігся випередити Тьєррі Ньовілля – лише півсекунди різниці на користь валлійця на фініші всього ралі! У підсумку, Еванс гарантував собі як мінімум третє місце в гонці, а також додав бельгійцю чимало головного болю… Тепер залишалося дочекатися головного бою всього RallyRACC Catalunya – Costa Daurada – битви за перемогу між двома Себастьянами, тобто Льобом і Ож’є, на рахунку у яких вже 14 чемпіонських титулів поспіль! Це був справжній трилер – Ож’є взагалі не мав права на помилку, але і скидати темп йому теж не варто було… Себастьян-молодший хоч і не дотягнувся до результату Отта Тянака, зате успішно фінішував цілим і гарантував собі як мінімум друге місце, а також три або чотири очки на Power Stage. Але головною подією гонки став тріумф Себастьяна Льоба – ельзасець програв Ожье на допі лише 0,7 секунди, що в підсумку гарантувало йому вже дев’яту в кар’єрі перемогу на каталонському ралі!

Коли почалися підрахунки турнірних таблиць, миттєво з’ясувалося, що Себастьян Ож’є все-таки спромігся за набраними очками нарешті випередити Тьєррі Ньовілля і знову став лідером чемпіонату – француз зараз виграє у бельгійця з рахунком 204:201! Цікаво, що навіть у Отта Тянака, незважаючи на каталонський провал, все ще зберігаються невеликі шанси на титул – але дійсно ДУЖЕ невеликі, бо естонцю на фінальному етапі треба відіграти 23 очки фори… Ще більше вразив той факт, що британська команда M-Sport Ford WRT різко поліпшила своє становище в Кубку виробників і все ще становить реальну загрозу як для лідера Toyota Gazoo Racing, так і для Hyundai Motorsport – всі три команди зараз розташувалися в інтервалі 25 очок… І якщо Австралія подарує учасникам такий ж трилер, як і решта осінніх етапів WRC (Туреччина, Уельс, Каталонія), то такий фініш сезону буде нітрохи не гірший, ніж легендарні фінали чемпіонату світу в 1998 або 2001 роках!

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada (попередні результати)
1. Льоб/Елена (F/MC, Citroen C3 WRC) 3:12.08,0
2. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) + 2,9
3. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC) +16,5
4. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +17,0
5. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +18,6
6. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +1.03,9
7. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.16,6
8. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.26,4
9. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +2.07,0
10. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +2.48,2

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 204
2. Ньовілль (B) – 201
3. Тянак (EE) – 181
4. Лаппі (FIN) – 110
5. Латвала (FIN) – 102
6. Міккельсен (N) – 84
7. Сордо (E) – 71
8. Еванс (GB) – 70
9. Брін (IRL) – 61
10. Паддон (NZ) – 55

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 331
2. Hyundai Motorsport – 319
3. M-Sport Ford WRT – 306
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 216

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Skoda Motorsport, Toyota Gazoo Racing, Citroen Racing, M-Sport

28-10-2018 15153
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца