RallyRACC Catalunya: Отт Тянак і Мартін Ярвеойа – чемпіони світу!

Не так часто буває, коли долю чемпіонського титулу можуть вирішити пара очок на фінальному Power Stage. Все залежало від того, яким фінішує Отт Тянак за підсумками всього RallyRACC Catalunya – Costa Daurada і скільки бонусних очок зуміє набрати на Power Stage. Недовгі математичні підрахунки дали просту картину – якщо естонець бажає достроково стати чемпіоном світу, то йому необхідно мінімум стати третім на фініші ралі плюс взяти чотири очки на фінальній спецділянці. Саме ця комбінація (15 очок за третє місце та 4 очки за другий час на Power Stage) за будь-яких обставин гарантує Отту Тянаку титул чемпіона світу… Отже, зараз відбувається головна інтрига не тільки каталонського ралі, але й всього чемпіонату світу 2019 року – чи готовий Тянак ризикнути для досягнення цієї мети? І якщо готовий, як він впорається з подібним завданням? А терпіння уболівальникам буде потрібно чимало – все ж іспанський Power Stage налічує 20,72 кілометра!

Передстартова «перестановка» принесла традиційний порядок черги – першими на трасу вирушають лідери WRC-2 Pro та WRC-2, тобто в даному випадку це Мадс Остберг (Citroen C3 R5), Ян Копецкі (Skoda Fabia R5 evo) та Ерік Камійї (Citroen C3 R5). Потім починається баталія за участю дев’яти заводських екіпажів на WRC – від Кріса Міка (Toyota Yaris WRC) до лідера чемпіонату Отта Тянака (Toyota Yaris WRC). При цьому вибір початкового орієнтира теж був гранично простим – за основу було взято найкращий результат, показаний вранці під час першого заїзду на спецділянці La Mussara (тоді Даніель Сордо промчав по трасі за 10.58,3). Як і передбачалося, все три «відкривальні» екіпажі на техніці R5 вважали за краще без зайвих пригод завершити це неспокійне каталонське ралі – Остберг і Камійї відсвяткували перемоги кожен в своєму заліку (відповідно в WRC-2 Pro й WRC-2), та й Копецки не надто старався. У підсумку, їх найкращий результат склав 11.25,2.

Першим спробував «розворушити» гонку Себастьян Ож’є – француз відразу подолав «бар’єр» у 11 хвилин і виставив новий орієнтир для всіх інших претендентів на призові очки, показавши 10.56,0 (тобто майже на дві з половиною швидше ранкового переможного результату Даніеля Сордо). Але результат без п’яти хвилин екс-чемпіона світу небагатьох зацікавив – всі чекали появи Отта Тянака і Тьєррі Ньовілля… Саме їх результат на Power Stage повинен був або остаточно поставити крапку в битві за чемпіонський титул, або додати ще три тижні інтриги до фінального раунду в Австралії. Тим більше, за кілька хвилин Ож’є позбувся позиції лідера на Power Stage – на першу позицію стрімко вискочив Елфін Еванс на Ford Fiesta WRC (10.53,2)! Все ж лідер M-Sport Ford WRT спромігся приберегти трохи сил для фінальної атаки та цілком може завдяки цьому ривку повернутися до п’ятірки лідерів чемпіонату світу. Себастьян Льоб не порадував – в нього всього лише 11.01,2.

Кульмінацією стала поява тріо Сордо-Ньовілль-Тянак – найбільше вразило, що найостаннішим на трасу йшов не лідер ралі, а лідер чемпіонату (тобто Отт Тянак замість Тьєррі Ньовілля). Даніель Сордо зберіг той темп, який демонстрував протягом дня, і навіть зумів поліпшити свій ранковий результат (10.55,8 проти 10.58,3), але реактивного Елфіна Еванса все ж не вдалося наздогнати… Ньовілль теж негайно кинувся в ризиковану атаку і випередив свого іспанського одноклубника, але йому не вистачило лише 0,2 секунди, щоб переграти валлійця (10.53,4). Тепер залишилося дізнатися, чим відповість Отт Тянак… Те, що естонець виробляв на Power Stage, не піддається чіткому опису – він не просто показав найкращий час, а ще й примудрився в загальному заліку каталонського ралі випередити Даніеля Сордо та прорватися на друге місце! Отже, це дійсно сталося – після п’ятнадцяти років домінування французів Себастьяна Льоба і Себастьяна Ож’є ми нарешті отримали нового чемпіона світу! Естонці Отт Тянак і Мартін Ярвеойа достроково завоювали вищий титул в WRC – перший для представників Східної Європи, а також перший для Toyota після довгої перерви, яка тривала рівно 25 років!

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 10.49,6
2. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +3,6
3. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +3,8
4. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +6,2
5. Ож’є/Інграссіа (F, Citroen C3 WRC) +6,4

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 3:07.39,6
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +17,2
3. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +17,6
4. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +53,9
5. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.00,2
6. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +1.14,2
7. Сунінен/Салмінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +1.47,6
8. Ож’є/Інграссіа (F, Citroen C3 WRC) +4.20,5
9. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) +8.24,6
10. Камійї/Вейа (F, Citroen C3 R5) +8.47,2

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 263
2. Ньовілль (B) – 227
3. Ож’є (F) – 217
4. Міккельсен (N) – 102
5. Еванс (GB) – 102
6. Мік (GB) – 98
7. Латвала (FIN) – 94
8. Сордо (E) – 89
9. Сунінен (FIN) – 89
10. Лаппі (FIN) – 83

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 380
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 362
3. Citroën Total WRT – 284
4. M-Sport Ford WRT – 218

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (Paddocknews), Hyundai, Toyota, M-Sport

27-10-2019 14403
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца