RallyRACC Catalunya: «гібридна» гонка

Іспанський раунд чемпіонату світу (він же і передостанній в сезоні 2018 року) вже перетворився в «гонку для трьох», тобто для екіпажів бельгійця Тьєррі Ньовілля, француза Себастьяна Ож’є та естонця Отта Тянака. Якраз на початку жовтня, після недавнього Wales Rally GB, остаточно з’ясувалося, що подіум за підсумками сезону буде складатися саме з цього тріо – ні в кого більше не залишилося навіть теоретичних можливостей дотягнутися до Топ-3. Залишається лише з’ясувати, в якому саме порядку фаворити завершать чемпіонат – чи то Ож’є все ж викрутиться в останній момент і завоює шостий поспіль титул, чи то Ньовілль раптом нарешті поставить крапку в нескінченному домінуванні французів (два Себастьяни, Льоб та Ожье, вже з 2004 року нікому ні на мить не віддавали першість в WRC, чи то Тянак знову видасть серію вбивчих атак і зуміє в двох фінальних гонках «відбити» понад двадцять очок відставання від лідера. Тобто каталонське ралі зі своїм комбінованим маршрутом (день на гравії, два дні на асфальті) стане чудовою ареною для цієї битви грандів…

У всіх з цієї «Великої трійки» приблизно однакове завдання – виграти в Каталонії і отримати якусь додаткову перевагу (або максимально скоротити відставання). Але у кожного з претендентів є різні межі допустимого… Наприклад, якщо Тьєррі Ньовіллю або Себастьяну Ож’є цілком може вистачити того, щоб просто фінішувати в Топ-3 і випередити решту своїх опонентів, то Отту Тянаку потрібна тільки перемога (особливо в поєднанні з якимось проблемами у інших лідерів) – коли за два етапи до фінішу відставання становить вже 21 очко, місця для «математичних маневрів» взагалі не залишається. І малоймовірно, що зараз хтось зможе більш-менш об’єктивно оцінити стан і можливості всієї трійки претендентів – залишаються лише численні питання… Чи вдасться Ож’є розвинути свій успіх у Великобританії? Коли Ньовілль нарешті вирветься з цієї смуги спаду? Як швидко прийде до тями Тянак після прикрої невдачі в Уельсі? Поки можна тільки досліджувати, хто і скільки очок набрав в останніх чотирьох гонках. Отже, впевнено лідирує Отт Тянак, який «настріляв» аж 91 пункт. За ним йде Себастьян Ож’є з 60 очками. Найсумніша картина у Тьєррі Ньовілля – лише 40 очок …

Найцікавіше, що в цю битву фаворитів зараз може серйозно втрутитися Cittroen Racing з Себастьяном Льобом – звичайно, «Подвійному шеврону» вже нічого не світить в чемпіонаті, але ельзасець здатний в будь-який момент «перебігти дорогу» кому завгодно. Те, що у Льоба не надто вдало склалися його попередні старти в Мексиці і на Корсиці, ще не робить його менш небезпечним для будь-кого з лідерів першості – ігнорувати такого «джокера» не варто. І не будемо забувати, що в гру готові включитися також інші екіпажі, зі своїми завданнями і пріоритетами. Наприклад, в Hyundai Motorsport дуже розраховують на Даніеля Сордо – саме з ним, а не з Андреасом Міккельсеном, пов’язані надії в боротьбі за Кубок виробників. У Toyota Gazoo Racing завжди готові побешкетувати Есапекка Лаппі з Ярі-Матті Латвалою – фініш будь-кого з них на подіумі стане величезною підтримкою для тойотовців в командному заліку. Здається, тільки в M-Sport Ford WRT можуть спокійно зайнятися однією-єдиною задачею – працювати виключно на Себастьяна Ож’є та боротися за вищий титул в особистому заліку (відіграти за дві гонки 44 очки відставання в Кубку виробників, м’яко кажучи, непросто).

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 189
2. Ож’є (F) – 182
3. Тянак (EE) – 168
4. Лаппі (FIN) – 104
5. Латвала (FIN) – 98
6. Міккельсен (N) – 83
7. Сордо (E) – 60
8. Брін (IRL) – 59
9. Паддон (NZ) – 55
10. Сунінен (FIN) – 54

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 317
2. Hyundai Motorsport – 297
3. M-Sport Ford WRT – 273
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 187

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото A.Lavadinho, Red Bull, Citroen Racing

24-10-2018 11292
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца