Rallye du Maroc: все більше питань

Після чергової смуги проблем у середині (радикальне скорочення програми Silk Way Rally в липні плюс повідомлення про скасування вересневого BP Ultimate Portugal Cross-Country Rally) Кубок світу з ралі-рейдів нарешті відновив свою діяльність. Кілька днів тому фінішувало Rallye du Maroc, до кінця сезону заплановано ще два близькосхідних раунди – листопадове Abu Dhabi Desert Challenge (ОАЕ) та грудневе Hail International Rally (Саудівська Аравія). Обидва ці ралі-рейди однозначно розглядаються як подвійна генеральна репетиція перед «Дакаром»-2022… Примітно, що роль марокканського змагання зараз помітно змінилася – якщо раніше Rallye du Maroc однозначно було полігоном для випробувань майже всієї оновленої техніки перед «Дакаром», то зараз склалася трохи інша картина. Принаймні, кількість якихось новинок було зведена до мінімуму – пара прототипів SSV/UTV, підготовлених за вимогами технічного регламенту 2022 роки плюс нова Toyota GR DKR Hilux T1+ південноафриканської підготовки (на якій замість традиційного великого атмосферного двигуна V8 5.0 л з’явився 3,5-літровий бензиновий турбомотор V6), екіпажі яких виступали поза заліком Кубка світу.

Напевно, найстабільніша ситуація спостерігалася в заліку мотоциклів, де не було таких радикальних змін в технічному регламенті – в Марокко стартували майже два десятки заводських пілотів (KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna, GasGas, Sherco, Hero)… Найбільше цікавило, яким виявиться нове співвідношення сил після ряду переходів між командами – Деніел Сандерс зараз представляє марку GasGas (чергова «донька» КТМ), Пабло Квінтанілья перебрався з Husqvarna до Honda, Кевін Бенавідес здійснив «переїзд» зі Honda до КТМ, Скайлера Хоуса з напівзаводської BAS Dakar KTM Racing Team запросили до Husqvarna, і т.д. Залишалося спостерігати, хто швидше за всіх адаптується після таких радикальних переміщень. Успіх виявився на боці новобранця Monster Energy Honda Team 2021 Пабло Квінтанільї – чилієць у фінальний день Rallye du Maroc випередив Маттіаса Валькнера (Red Bull KTM Factory Team) і святкував перемогу! Цікаво, у нього нарешті з’явиться шанс на довгоочікувану перемогу на «Дакарі»? До речі, Валькнер теж виявився у виграші – друге місце в Марокко дозволило йому достроково завоювати титул у FIM Cross-Country Rallies World Championship.

В автомобільному заліку якась чітка картина поки ніяк не складається – беззаперечним фаворитом був Нассер Аль-Аттія на заводській Toyota Hilux, який в Марокко виграв пролог, чотири дні з п’яти та здобув перемогу з відривом у чверть години від Язіда Аль-Раджі (Toyota Hilux Overdrive). Все це дозволило катарцю набрати 32 очки з 32,5 можливих і знову стати лідером Кубка світу… В цілому, Rallye du Maroc найбільше нагадувало великий тренувальний збір для клієнтів Overdrive Racing (Язід Аль-Раджі, Лусіо Альварес, Ронан Шабо, Хуан Жакопіні, Ісідро Естеве Пужоль) і X-raid Team (Денис Кротов на Mini JCW Rally плюс Себастьян Альперн і Якуб Пшигоньскі на задньопривідних Mini JCW Buggy). До цієї компанії додався ще Маттіас Екстрьом на Mini JCW Rally, який продовжує своє інтенсивне навчання в ралі-рейдах перед майбутнім виступом на гібридному Audi RS Q e-tron… Плюс ще Ерік ван Лон виступив поза заліком Кубка світу на новітній Toyota GR DKR Hilux T1+. Якоїсь суттєвої переваги у швидкості у прототипа Т1+ не спостерігалося, але результати поліпшувалися постійно – цілком могло вистачити для фінішу ван Лона на третьому місці в міжнародному заліку. Головний плюс – нова Toyota без особливих проблем проїхала півтори тисячі кілометрів у пустелі.

Марокканський ралі-рейд, схоже, вирішив наочно продемонструвати, чого чекати на «Дакарі»-2022 у заліках SSV/UTV – на старті Rallye du Maroc з’явилися майже чотири десятки екіпажів на легких багі. І це при тому, що чимало команд зараз все ще зайняті підготовкою/перепідготовкою техніки під вимоги нового регламенту 2022 року, який повинен більш чітко відокремити легкі прототипи T3 від «серійних» T4… Найцікавіше, що на марокканських просторах знову з’ясувалося, що висока швидкість прототипів Т3 з лишком «компенсується» проблемами з їхньою надійністю – перевага в підсумку опинилася на більш витривалих «серійних» Т4. Відразу три екіпажі на чолі з поляком Ароном Домжалою зуміли фінішувати в Топ-10 абсолютного заліку – при цьому Домжала більш ніж на годину випередив Павла Лебедєва, переможця заліку Т3. Зараз ситуація в Кубку світу в цих заліках невизначена – адже за два етапи до фінішу сезону можна нарахувати щонайменше по три претенденти на титули в Т3 (тут поки лідирує іспанка Крістіна Гутьєррес на Overdrive OT3) і Т4 (попри різні проблеми в Марокко, американець Остін Джонс все ще зберігає пристойний відрив у цій категорії).

В абсолютному заліку Кубка світу теж не спостерігається якоїсь визначеності. Наприклад, Нассер Аль-Аттія після переможного фінішу на Rallye du Maroc натякнув, що для нього це був останній старт за кермом техніки категорії Т1 – час зосередити всю увагу на новій Toyota GR DKR Hilux T1+. Виходить, що лідер Кубка світу вже зараз остаточно виходить зі гри – у кращому випадку він виступить на етапах в ОАЕ і Саудівській Аравії на новому прототипі поза поточним міжнародним заліком… З’явилися також повідомлення, що команда BRX Prodrive планує виступити на близькосхідних ралі-рейдах, щоб нарешті перевірити в бойових умовах свою новинку Prodrive BRX Hunter T1+ (свого часу були чутки, що британці готувалися виступити в Марокко, але замість цього запланували закриті тести). Команда Q Motorsport теж не поспішає виставляти в змаганнях свої гібридні Audi RS Q e-tron – були тільки новини про вересневі тести в Марокко… Виникає питання – хто буде цього року вести боротьбу за Кубок світу з ралі-рейдів в абсолюті? Варіантів не так вже й багато – Язід Аль-Раджі (в нього є непоганий шанс виграти обидва Кубка світу, з ралі-рейдів і бах), Денис Кротов і, можливо, Лусіо Альварес. Подивимося, яким буде список учасників Abu Dhabi Desert Challenge (5-11 листопада)…

Rallye du Maroc, залік FIM (Топ-5)
1. Квінтанілья (RCH, Honda CRF 450 Rally) 16:26.51
2. Валькнер (A, GasGas 450 Rally Factory Replica) +1.59
3. Сандерс (AUS, GasGas 450 Rally Factory Replica) +5.27
4. Брабек (USA, Honda CRF 450 Rally) +7.14
5. Ван Беверен (F, Yamaha WR450F) +18.01

Rallye du Maroc, залік FIA (Топ-10)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 15:52.10
2. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdrive) +15.58
3. Альварес Л./Монлеон (RA/E, Toyota Hilux Overdrive) +1:10.52
4. Шабо/Пілло (F, Toyota Hilux Overdrive) +1:27.58
5. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +1:34.58
6. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Rally) +1:53.26
7. Домжала/Мартон (PL, BRP Can-Am Maverick XRS) +2:20.02
8. Луппі/Жушту (BR, BRP Can-Am Maverick XRS) +2:26.56
9. Амос/Чечі (I, BRP Can-Am Maverick XRS) +2:33.51
10. Жакопіні Х./Жакопіні А. (RA, Toyota Hilux Overdrive) +2:42.02

Кубок світу, абсолют (після чотирьох етапів)
1. Аль-Аттія (Q) – 61
2. Аль-Раджі (SA) – 44
3. Альварес Л. (RA) – 42
4. Кротов (RUS) – 37,5
5. Екстрьом (S) – 27

Кубок світу, Т3 (після чотирьох етапів)
1. Гутьєррес (E) – 69,5
2. Альварес Ф. (SA) – 58
3. Лебедєв (RUS) – 53,5

Кубок світу, Т4 (після чотирьох етапів)
1. Джонс (USA) – 69
2. Колен (NL) – 44
3. Амос (I) – 41

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Honda, Yazeed Racing, Facebook (Aron Domżała), Van Loon Racing

Новини та коментарі зі світу ралі-рейдів на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

17-10-2021 8231
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца