Rallye du Maroc: репетиція з сюрпризами

Незалежно від поточної ситуації в Кубку світу з ралі-рейдів, марокканський етап цієї серії завжди носив особливий статус – для багатьох учасників він є не стільки черговим раундом світової серії, скільки великим «тренувальним збором» і повноцінною бойовою репетицією перед майбутнім «Дакаром». Потім ні в кого вже не буде такої можливості як слід випробувати модернізовану техніку і «обкатати» нові склади команд – адже найближчим часом розпочнуться традиційні переддакарівські клопоти (останні тести, збори в далеку дорогу, остаточна підготовка гоночної техніки, тривале транспортування по той бік екватора). А тут ще додалися недавні потрясіння, коли в 2019 році тільки Перу погодилося прийняти у себе «Дакар» (бо Аргентина і Чилі дружно відмовилися від занадто дорогого «задоволення»), але натомість обіцяє максимум етапів в пустелі… Не дивно, що Rallye du Maroc з його п’ятьма повноцінними гоночними днями (марш-кидок в Сахарі від Феса до Ерфуда і назад) і 1362 кілометри бойової дистанції негайно перетворюєтья на просто ідеальну репетицію!

Безумовно, центральною подією останніх днів став масовий перехід екс-пілотів Peugeot Sport (точніше, трійці з Стефана Петеранселя, Карлоса Сайнса, Сіріля Депре) в X-raid – причому двоє з них, Сайнс з Депре, вже сьогодні стартують в Марокко на прототипах Mini JCW Buggy. І взагалі, німецька команда вирішила як слід розмахнутися на Rallye du Maroc – виставила відразу п’ять екіпажів, з них два на баггі (Сайнс, Депре) плюс три на традиційних повнопривідних Mini JCW Rally (Якуб Пшигоньскі, Язід Аль-Раджі, Борис Гарафулік)! Тойотовці ніби без клопотів зберегли свій основний склад (тріо з Нассера Аль-Аттії, Гініеля де Вільєрса, Бернхарда тен Брінке), але все одно не обійшлося без серйозних змін – адже тільки Аль-Аттія залишився зі своїм незмінним штурманом, французом Матьє Бомелем. З Брінке виступатиме француз Ксав’є Пансері, який замінив відомого ветерана Мішеля Перена. Але в найбільш піковій ситуації раптом опинився де Вільєрс – його штурман Дірк фон Зітцевітц (спільні старти на «Дакарах» з 2007 року) раптом вирішив перекваліфікуватися в пілоти! Довелося шукати заміну у вигляді ще одного французького навігатора – Александар Вінока, якого чимало вболівальників можуть пам’ятати за виступами з Еріком Віжуру на його ефектному Chevrolet Silverado.

На тлі всіх цих новин і кадрових переміщень якось загубився той факт, що Rallye du Maroc взагалі-то є етапом Кубка світу з ралі-рейдів і на тутешніх трасах мають з’явитися майже всі лідери в основних заліках – тобто в абсолюті (Якуб Пшигоньскі, Володимир Васільєв, Мартін Прокоп), в категоріях T2 (Ахмед Аль-Шегаві, Адель Абдулла) і T3 (Хосе Луіс Пенья, Сантьяго Наварро). Поки що найбільш заплутана ситуація спостерігається в «молодших» дивізіонах, де перемога одного з дуелянтів і невдача іншого можуть різко (та навіть радикально) змінити співвідношення сил і перенести остаточне вирішення питання на фінальний етап в Португалії. А ось в абсолютному заліку шансів на суттєві і несподівані зміни в Топ-3 зовсім небагато… Для того, щоб завоювати Кубок світу, Якубу Пшигоньскому вистачить однієї з двох умов – або поляк набирає 4 очка (тобто фінішує в Марокко не нижче дев’ятого місця), або його єдиний суперник Володимир Васільєв не виграє Rallye du Maroc. Треба визнати, за наявності такої кількості заводських топ-пілотів (Аль-Аттія, де Вільєрс, тен Брінке, Аль-Раджі, Сайнс, Депре) шанси Васільєва неодмінно виграти на марокканських трасах помітно знизилися…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Mathieu Baumel CoDriver), X-raid

04-10-2018 2021
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца