Rallye Deutschland: хет-трик Тянака і Toyota!

Фінальний Power Stage завжди був потужним джерелом додаткових переживань для всіх без винятку – тобто для екіпажів, команд, глядачів і представників преси… Пряма трансляція, битва за додаткові бонусні очки, будь-яка помилка або поломка може поховати всю гонку – і все це побачить весь світ онлайн. А зараз на ADAC Rallye Deutschland настав насправді особливий момент – є рідкісна можливість побачити, як команда спробує здобути всі три місця на подіумі! По-перше, в останній раз подібна подія відбулася чотири роки тому – якраз в Німеччині, коли Volkswagen Motorsport зробив хет-трик, на подіум піднялися Себастьян Ож’є, Ярі-Матті Латвала і Андреас Міккельсен. Всі три герої тієї гонки присутні і зараз, але лише Латвала може знову стати співавтором такого тріумфу… По-друге, подібний фініш стане відмінним подарунком для Отта Тянака, чий відрив від переслідувачів збільшиться у півтора раза. Зараз для тойотівців головне – не зіпсувати фінал ралі!

Як завжди, під час регрупінгу всі заводські екіпажі на WRC розвернули в зворотному порядку (відповідно до їх позицій в загальному заліку ралі перед Powers Stage), а на перші стартові позиції поставили пару учасників з молодших дивізіонів – цього разу роль своєрідного «розгінного блоку» взяли на себе два лідери WRC-2 Pro, француз Ерік Камійї (M-Sport Ford WRT) та чех Ян Копецкі (Skoda Motorsport). Основним орієнтиром зараз став ранковий час Ярі-Матті Латвали на спецділянці Dhrontal – фін тоді показав 7.35,1. Можна було негайно влаштовувати невеликий тоталізатор і робити ставки – чи зможе хтось подолати бар’єр в 7.30 чи ні? Звичайно, Копецкі і Камійї на своїй не найпотужнішій техніці R5 дива не створили – найкращий час в цій категорії належав чеху (7.58,6), який вже втретє став переможцем німецького ралі в своєму дивізіоні (дві перемоги в WRC-2 плюс сьогоднішній успіх в WRC-2 Pro). Француз ж завершив гонку другим, попри свій прокол…

Першим із заводських екіпажів на техніці WRC на трасу відправився Теему Сунінен (M-Sport Ford WRT) – фін відразу перевершив ранковий переможний час Латвали, показав 7.31,5 і наочно продемонстрував, що сьогодні у деяких учасників є непоганий шанс «перестрибнути» планку в 7.30,0. Питання лише в одному – хто ще, крім Тьєррі Ньовілля або Даніеля Сордо, готовий ризикнути для досягнення цього бар’єру і максимуму призових очок на Power Stage? Одним з перших таку спробу зробив Себастьян Ож’є, але без особливого успіху – тільки 7.33,4… На жаль, всі отримали черговий сигнал про те, що шестиразовий чемпіон світу досі не в стані різко підвищити темп і витиснути зі свого Citroen C3 WRC максимум можливого . Або у французькій техніки межа можливостей все ще залишається досить невисокою… Цікаво, що Есапекка Лаппі, одноклубник Ож’є, все ще перебуває на шостій позиції – поки не помітно, щоб фіна намагалися якось «відсунути» на користь француза.

Як і слід було очікувати, Тьєррі Ньовілль негайно кинувся в атаку – шанси на подіум у нього не надто великі (хіба якщо хтось із тойотовців раптом звільнить місце в Топ-3), але 5 бонус-очок ніколи не будуть зайвими. Бельгійцю до заповітних «круглих» цифр 7.30,0 не вистачило зовсім трохи – 7.30,2! Його одноклубник Дані Сордо був досить швидким, але не більше – в іспанця тільки 7.33,5… Доведеться почекати на офіційні результати ралі – адже не виключено, що вже на фінальному контрольному пункті і Есапекку Лаппі, і Даніеля Сордо боси ввічливо попросять «випадково» спізнитися на пару хвилин. А потім почався найбільш нервовий момент всього ADAC Rallye Deutschland – на трасу почали один за іншим йти екіпажі Toyota Gazoo Racing… Дуже і дуже важко передбачити, як складеться фінальний доп для японсько-фінської команди, у складі якої є два таких нестабільних пілота, як Ярі-Матті Латвала і Кріс Мік – визнані майстри з раптових провалів!

Однак тойотівці дійсно здивували всіх очевидців – ані найменшого ризику, відпрацювали на Power Stage гранично акуратно і не особливо намагалися полювати за призовими очками (особливо Отт Тянак, який добре пам’ятає своє феєричне фіаско на фінальній спецділянці на Сардинії). У підсумку, Toyota Gazoo Racing все ж змогла повністю вирішити своє головне завдання – її екіпажі зайняли весь подіум, а прем’єр-пілот Отт Тянак значно збільшив свій відрив від переслідувачів у загальному заліку WRC! Залишається тепер підраховувати різні досягнення – перший за чотири роки хет-трик будь-якої команди на етапі WRC, третя поспіль перемога Тянака в Німеччині… Крім того, потрібно привітати естонця відразу з двома особистими рекордами – адже він здобув уже п’яту перемогу протягом сезону і вперше у своїй кар’єрі набрав понад 200 очок за рік! Крім того, Toyota Gazoo Racing в черговий раз скоротила своє відставання від Hyundai Motorsport в Кубку виробників.

P.S. У Hyundai Motorsport та Citroen Racing все ж протиснули зміни в Топ-10 – Даніель Сордо отримав 30 секунд штрафу за запізнення і віддав четверту позицію Тьєррі Ньовіллю, а Есапекка Лаппі запізнився на дві хвилини, був покараний 20 секундами і пропустив вперед Андреаса Мікельсена з Себастьяном Ож’є.

Power Stage
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 7.30,2
2. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +1,2
3. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +2,5
4. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +2,9
5. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +3,2

ADAC Rallye Deutschland (попередні результати)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 3:15.29,8
2. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +20,8
3. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +36,0
4. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +58,5
5. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.16,6
6. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.46,2
7. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +1.56,3
8. Лаппі/Ферм (FIN, Citroen C3 WRC) +2.02,2
9. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +6.22,2
10. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +8.19,2

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 205
2. Ньовілль (B) – 172
3. Ож’є (F) – 165
4. Мік (GB) – 80
5. Міккельсен (N) – 79
6. Еванс (GB) – 78
7. Латвала (FIN) – 74
8. Сунінен (FIN) – 70
9. Сордо (E) – 62
10. Лаппі (FIN) – 62

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 289
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 281
3. Citroën Total WRT – 216
4. M-Sport Ford WRT – 168

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Citroen, Skoda

25-08-2019 17841
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца