Rallye de Monte-Carlo, СД8: битва Себастьянів

У порівнянні з минулим роком маршрут Rallye de Monte-Carlo став набагато серйознішим випробуванням для учасників. Адже організатори зараз відмовилися від звичної зони сервісу в Гапі, де змагання базувалося у період зі 2014 до 2021 року, і всю програму ралі «замкнули» виключно на базі в Монако… І на додачу до всього цього відмовилися від проміжного денного сервісу, внаслідок чого учасники протягом трьох днів (якраз з п’ятниці по неділю) повинні відпрацьовувати наступну програму – вранці виїзд із Монако, після чого весь день їздять дорогами Південної Франції (з невеликими зупинками на зміну шин, дозаправляння) і лише ввечері нарешті повертаються до сервісної зони. Наприклад, п’ятничний маршрут виглядав наступним чином – між ранковим та вечірнім сервісами було заплановано 97,86 км спецділянок (разом шість допів) та майже 375 км дорожніх секцій, що в сумі дає приблизно 475 км протягом дня. У суботу цифри вражають навіть ще більше – п’ять спецділянок (загальна довжина становить 92,46 км) плюс 500,39 км у дорожньому режимі, що в сумі дає майже шість сотень кілометрів. І будь-яку проблему екіпажу доведеться усувати власними силами…

Більшість уболівальників сьогодні практично махнули рукою на будь-які події та перестановки у Топ-10 – уся увага була зосереджена виключно на протистоянні двох Себастьянів, Ож’є та Льоба. Головне питання звучало приблизно таким чином – зуміють обидва французькі гранди зберегти свій вчорашній темп чи все ж поступово віддадуть ініціативу екіпажам основних складів? Відповідь вийшла досить неоднозначною, проте вирування пристрастей від цього анітрохи не знизилося – Себастьян Льоб зранку стрімко атакував, виграв чотири допи поспіль і поступово вийшов на позицію лідера! Таке враження, що ельзасець навіть не мав тривалої перерви у виступах у ралійному чемпіонаті світу – як відомо, до того його останнім стартом був виїзд на Rally Turkey Marmaris у вересні 2020 року, де він фінішував третім за кермом Hyundai i20 Coupe WRC. Ось Ож’є сьогодні помітно пригальмував – на ранковій секції втратив майже два десятки секунд (довго не міг пристосуватися до примхливих умов на трасі, де часом зустрічалися фрагменти зі снігом та темним льодом) і в якийсь момент навіть упав на третє місце, пропустивши вперед одноклубника свого Елфіна Еванса… Але надвечір чинний чемпіон все ж спромігся набрати оптимальний темп і вийшов на другу позицію. Тепер його від лідера Льоба відокремлюють десяток секунд, що обіцяє чимало різноманітних сценаріїв перебігу подій на суботніх трасах!

Після не надто впевненого вчорашнього нічного виступу основні екіпажі Hyundai Motorsport сьогодні якось спромоглися трохи покращити свої показники – Тьєррі Ньовілль з Оттом Тянаком протягом дня п’ять разів фінішували у Топ-3 на спецділянках, завдяки чому поступово «втягнулися» на четверту та п’яту позиції. Але все ж було помітно, що нові Hyundai i20 N Rally1 поки що поступаються Toyota GR Yaris Rally1 і практично ні в чому не перевершують Ford Puma Rally1… У фордівців день склався трохи хаотично – якщо Себастьян Льоб спокійно контролював ситуацію на трасі, то решта екіпажів неодноразово збивалася з темпу, а Адрієн Фурмо взагалі врізався в скелю й ефектно полетів кудись униз під укіс. Однак загальний підсумок дня у M-Sport Ford WRT вийшов насправді цікавим – їхні екіпажі у п’ятницю виграли п’ять СД із шести (чотири у Льоба, один у Гаса Грінсміта)! Це при тому, що минулого року фордівці протягом сезону зі 12 етапів виграли лише один-єдиний доп. Тим часом у заліку WRC-2 Open за перемогу запекло воюють два ветерани – француза Стефана Лефевра (Citroen C3 Rally2) та норвежця Андреаса Міккельсена (Skoda Fabia Rally2 evo) поділяють лише 1,4 секунди! І поряд із цією парою дуелянтів тримається ще один представник марки Citroen – торішній чемпіон WRC-3 Йоан Россель (відстає від лідера на два десятки секунд). У битві за лідерство якийсь час брав участь ще один француз – Ерік Камійї на Citroen C3 Rally2, але на СД5 втратив лідерство через розтрощену підвіску.

Становище після СД8
1. Льоб/Галміш (F, Ford Puma Rally1) 1:22.49,0
2. Ож’є/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) +9,9
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +22,0
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +47,8
5. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +56,7
6. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +59,2
7. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +1.08,4
8. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +1.35,9
9. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +2.12,8
10. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Hyundai i20 N Rally1) +2.22,9

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, Sophie Graillon

21-01-2022 55153
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца