Rallye de Monte-Carlo, СД13: суботня «м’ясорубка»

Якщо п’ятничну частину Rallye Automobile de Monte-Carlo все ж можна було назвати відносно спокійною (у вищій лізі вибув лише Адрієн Фурмо на Ford Puma Rally1 плюс у заліку WRC-2 Open потерпів Ерік Камійї на Citroen C3 Rally2, який втратив лідерство через розбиту підвіску), то в суботу монте-карлівські траси вже повністю продемонстрували свій підступний характер. Принаймні, перелік різних інцидентів на сьогоднішніх спецділянках дійсно справляв враження – адже в суботу під удар потрапили відразу чотири екіпажі на техніці Rally1, не кажучи вже про представників R2/Rally2. Крім того, також активно попрацювали стюарди, причому особливо запам’яталися два епізоди. Перший – відразу п’ять розвідників на СД8 (фінальному допі п’ятниці) на пару годин зупинилися між летючим фінішем та стоп-лінією. Судді не стали панькатися та негайно вліпили всім «причетним» екіпажам по 30 хвилин штрафу за безвідповідальну поведінку їхніх розвідників, які створили потенційно аварійну ситуацію – при цьому дісталося Стефану Лефевру на Citroen C3 Rally2, який тоді вів боротьбу з Андреасом Міккельсеном за лідерство у заліку WRC-2 Open. Інший епізод – француз Йоан Россель (Citroen C3 Rally2) вчора отримав 5.30 штрафу за запізнення на контрольний пункт. Але сьогодні пеналізацію скасували – не в останню чергу через те, що в регламенті WRC-2022 виявилися деякі розбіжності.

Ранкова секція в суботу стартувала відносно спокійно, якщо не рахувати проколу в Отта Тянака на СД9 – естонець втратив понад хвилину й одразу відкотився з п’ятого на восьме місце. Але вже на наступному допі розпочалася повноцінна катавасія – прокол у Гаса Грінсміта (британець на Ford Puma Rally1 програв майже півтори хвилини та теж втратив три позиції), виліт із траси Олівера Сольберга (швед «упав» кудись під укіс, за допомогою глядачів якось спромігся повернути свій Hyundai i20 N Rally1 на трасу, але втратив на цьому понад півгодини), плюс у Тьєррі Ньовілля вилізли якісь технічні проблеми з його Hyundai i20 N Rally1 (бельгієць навіть засумнівався, що йому вдасться завершити сьогоднішній день)… Продовження пригод було на СД11 – після переходу до Hyundai Motorsport Отт Тянак вже третій рік поспіль колекціонує проблеми в Монте-Карло (естонець упіймав прокол, «приїхав» у кам’яну стінку, пошкодив радіатор і зійшов). Постраждав також Елфін Еванс – валлієць не втримав свою машину на трасі та приземлився десь нижче рівня траси, що змусило організаторів зупинити спецділянку. Правда, Еванса все-таки встигли виволочити назад на дорогу й він зміг продовжити виступ, але вже з двадцятихвилинним відставанням, без жодних шансів на подіум. Точку в цьому дійсно хаотичному дні поставив виліт Такамото Кацути на СД13 – мінус дві Toyota GR Yaris Rally1 у Топ-10.

Проте навіть пригоди Елфіна Еванса і Такамото Кацути не змогли приховати того факту, що в суботу помітна перевага у швидкості все одно була на боці тойотівців – червоно-біло-чорні екіпажі виграли сьогодні всі п’ять спецділянок (один успіх в Еванса, по два у Себастьяна Ож’є та Калле Рованпері). Крім того, Ожье негайно почав тиснути на Льоба, на двох ранкових допах повністю відіграв вчорашнє 10-секундне відставання, після чого продовжував нарощувати свою перевагу та завершив суботу лідером, причому з двома десятками секунд відриву від ельзасця! Продовжує дивувати швидкість і стабільність екіпажів на Ford Puma Rally1 – Себастьян Льоб із Крейгом Бріном тримаються у Топ-3, Гас Грінсміт зачепився за п’яту позицію. Цей результат дійсно вражає, особливо в порівнянні з потужним провалом Hyundai Motorsport – Тьєррі Ньовілль пошкодив підвіску і з великими проблемами завершив день лише шостим (майже вісім хвилин програшу), Олівер Сольберг з 40 хвилинами відставання втратив шанси на фініш у Топ-10, Отт Тянак з 20 хвилинами по SupeRally теж глибоко «потонув»… У заліку WRC-2 Open був окремий «фестиваль», коли один за одним вибули Стефан Лефевр і Марко Буласія, а Андреас Міккельсен навіть із проколом на СД13 (втратив при цьому десь від півтори до двох хвилин) все одно зберіг лідерство у своїй категорії. На другу позицію вже вийшов чеський юніор Ерік Цайс.

Становище після СД13
1. Ож’є/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) 2:19.43,1
2. Льоб/Галміш (F, Ford Puma Rally1) +21,1
3. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +1.26,0
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +2.03,8
5. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +6.33,8
6. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +7.44,1
7. Міккельсен/Еріксен (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +9.37,2
8. Цайс/Тешінскі (CZ, Ford Fiesta Rally2) +9.59,6
9. Мюнстер/Лука (LUX/B, Hyundai i20 N Rally2) +10.44,1
10. Россель/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +11.14,2

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, WRC.com, M-Sport

22-01-2022 40580
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца