Rallye de Monte-Carlo: майже століття очікування!

Перед фінальною спецділянкою майже ніхто не сумнівався в перемозі Тьєррі Ньовілля за кермом Hyundai i20 Coupe WRC – все ж в боротьбі на такому рівні далеко не просто відіграти понад десять секунд відставання на дистанції всього лиш 13,36 км. Навіть якщо це знаменитий доп La Cabanette – Col de Braus з його закрученими «шпильками» та спусками-підйомами – тут потрібно або розраховувати на якісь чималі проблеми у лідера, або здійснювати абсолютно фантастичну атаку стрімголов. Пригадується, Себастьяну Ож’е свого часу іноді вдавалося зробити щось схоже – але чи зможе він зараз створити подібне диво? Тим більше, на старті сезону і за кермом нового для себе автомобіля. Крім того, є ще командні інтереси – адже нинішня друга і третя позиції Toyota Gazoo Racing принесуть фінсько-японській команді трохи менше очок, ніж перемога та шосте місце у Hyundai Motorsport… Отже, як складеться фінальний Power Stage для всіх лідерів цього Rallye de Monte-Carlo?

Порядок старту на фінальній спецділянці не дуже здивував – як зазвичай, якщо не вистачає заводських WRC, організатори на перші позиції ставлять кілька учасників з «другої лінії». У підсумку, на сьогоднішньому Power Stage найпершими на трасу вирушили три екіпажі на Citroen C3 R5 (Мадс Остберг, Ніколя Кьямен, Ерік Камійї) та литовець Дейвідас Йоцюс на Ford Fiesta WRC – ця компанія спокійно вирішила всі свої завдання, тобто без пригод фінішувала. Перший серйозний орієнтир повинен був виставити Теему Сунінен – фін на Ford Fiesta WRC «відстрілявся» з чудовим результатом 9.41,1 (майже на шість секунд кращий, ніж переможний час Тьєррі Ньовілля вранці!) І миттєво відібрав восьме місце в абсолюті в Еріка Камійї. Після цього відзначилися обидва юніори Toyota Gazoo Racing – Калле Рованперя з Такамото Кацутою не стали занадто ризикувати та програли понад десять секунд Сунінену. Насилу доїхав Себастьян Льоб – в ельзасьця не було можливості хоч якимось чином підняти свій темп. У підсумку, ще майже хвилина відставання і шосте місце на фініші ралі…

Есапекка Лаппі теж не став форсувати події – новобранець M-Sport Ford WRT показав час 9.45,2 (на чотири секунди гірше, ніж в одноклубника Сунінена). Зате цей результат гарантував фіну відразу два досягнення – місце в Топ-5 за підсумками Power Stage і мінімум четверте місце на фініші Rallye Automobile de Monte-Carlo. Не так вже й погано для початку сезону і першого виступу в M-Sport. І тільки після цього нарешті прийшла черга трійки лідерів – першим з цієї компанії в бій кинувся Себастьян Ож’є, який спромігся побити час Теему Сунінена та підняти планку до позначки 9.39,0. Його одноклубник Елфін Еванс цього разу вже не був в змозі змагатися зі своїм прем’єр-пілотом – валлієць подолав трасу з результатом 9.42,2 (тобто поступився не тільки французу, а й Сунінену), внаслідок чого в загальному заліку помінявся місцями з Ож’є… Але все ж навіть цей результат можна вважати відмінним – адже це був перший подіум Елфіна Еванса в Монте-Карло в абсолюті!

Після всіх цих подій увага вболівальників та ЗМІ повністю зосередилася на Тьєррі Ньовіллі – як бельгієць розіграє свою фінальну партію? Лідер змагань не розчарував своїх прихильників і не став демонструвати свою обережність в стилю «Доїхати та зберегти перше місце»… Скоріш навіть навпаки – Тьєррі негайно атакував і показав однаковий час з Себастьяном Ожье! Точніше, бельгієць виявився на соті частки секунди швидшим за француза, завдяки чому виграв Power Stage, здобув повний комплект очок (тобто 25 плюс 5) й нарешті став переможцем Rallye de Monte-Carlo! Подія дійсно історична у всьому. По-перше, це перша в історії перемога марки Hyundai в Монте-Карло. По-друге, була нарешті поставлена яскрава крапка в нескінченному домінуванні французів і фінів, які двадцять років поспіль вигравали Rallye de Monte-Carlo – ця серія тягнулася ще з 1999 року, коли її розпочав Томмі Мякинен… По-третє, Тьєррі Ньовілль став всього лиш другим в історії бельгійським пілотом, який зумів виграти Rallye Automobile de Monte-Carlo! А першим був Жак Едуард Ледюр – він переміг на цьому ралі за кермом Bignan в неймовірно далекому 1924 році… Майже сто років очікування!

Power Stage
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 9.39,0
2. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +0,0
3. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +2,1
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +3,2
5. Лаппі/Ферм (FIN, Ford Fiesta WRC) +6,2

Rallye Automobile de Monte-Carlo (попередні результати)
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 3:10.57,6
2. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +12,6
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +14,3
4. Лаппі/Ферм (FIN, Ford Fiesta WRC) +3.09,0
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +4.17,2
6. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +5.04,7
7. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +11.27,9
8. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +13.30,4
9. Камійї/Бюресі (F, Citroen C3 R5) +13.42,2
10. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) +14.21,8

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 30
2. Ож’є (F) – 22
3. Еванс (GB) – 17
4. Лаппі (FIN) – 13
5. Рованперя (FIN) – 10

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 35
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 33
3. M-Sport Ford WRT – 20

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, M-Sport, Toyota, AFP Sport

26-01-2020 17229
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца