Rallye de Monte-Carlo: історичні сюрпризи

Фінальний день нинішнього Rallye de Monte-Carlo стрімко поставив усе догори дригом і спростував усі попередні прогнози стосовно відносно спокійного фінішу змагання – Топ-10 у неділю все ж таки суттєво «струсонуло»… Цього року найбільше вражає кількість проколів на тутешніх трасах, які встигли капітально зіпсувати життя багатьом екіпажам на всіх рівнях – таке враження, що це було навіть не Rallye Automobile de Monte-Carlo, а якась особлива зимова версія Acropolis Rally. Тільки протягом сьогоднішнього дня ця халепа підстерегла щонайменше чотири екіпажі… І якщо для Елфіна Еванса (Toyota GR Yaris Rally1) з його поанд двадцятихвилинним відставанням від лідерів такий інцидент на СД15 не мав особливого значення, то три наступні епізоди стали ключовими. На тому ж злощасному п’ятнадцятому допі один за одним постраждали представники WRC-2 Open, які втратили шанс як на подіум у своїй категорії, так і на фініш у Топ-10 абсолюту – люксембуржець Грегуар Мюнстер та француз Йоан Россель (їх втрати часу склали близько двох хвилин)… Але «найгучніший» прокол отримали на передостанньому допі ралі – Себастьян Ож’є пробив колесо, втратив півхвилини та відразу провалився на друге місце (25 секунд відриву перетворилися на 10 секунд відставання)!

На тлі всіх цих хаотичних подій якось загубилися суперечливі новини від Hyundai Motorsport, чий офіційний дебют з новими Hyundai i20 N Rally1 більше нагадував невеликий провал. Адже Отт Тянак оформив свій схід ще в суботу, а в неділю команда вирішила зняти зі змагання Олівера Сольберга – до салону його Hyundai i20 N Rally1 почали просочуватися вихлопні гази, в екіпажу навіть з’явилися симптоми отруєння… І тільки Тьєррі Ньовіллю вдалося хоч трохи підсолодити велику гірку пігулку – бельгієць виграв СД15, що стало першою виграною спецділянкою для Hyundai Motorsport цього сезону. І вже на самому фініші Rallye de Monte-Carlo Тьєррі спромігся записати на свій рахунок три бонусні очки на Power Stage – бельгієць фінішував тут третім, зміг набрати в сумі 11 очок та вийшов на п’яту позицію у загальному заліку чемпіонату. Але всі ці подробиці від Hyundai Motorsport стали лише доповненням до протистояння двох інших заводських команд – Toyota Gazoo Racing WRT на чолі з Себастьяном Ож’є та M-Sport Ford WRT, який стрімко «катапультувався» до компанії лідерів зусиллями неповторного Себастьяна Льоба. Головне питання перед Power Stage було таким – чи готовий Ож’є ризикнути та спробувати відіграти 9,5 секунди відставання на фінальних 14,26 км дистанції?

Слід віддати належне чинному чемпіону – він не змирився з такою неймовірно прикрою поразкою, коли все вирішив лише прокол на передостанній спецділянці, та негайно кинувся в атаку… Якоїсь миті навіть здалося, що Ож’є насправді ось-ось наздожене Льоба і на останніх сантиметрах Power Stage відбере у нього перемогу! Але майже відразу з’ясувалося, що Себастьян Ож’є все ж таки трохи поквапився – до його результату додали 10 секунд штрафу за фальстарт, внаслідок чого його перше місце за підсумками Power Stage миттєво перетворилося на п’яте. Якщо ж забути про цей штраф, то залишається констатувати наступний факт – Ож’є на фінальній спецділянці спромігся відіграти у Льоба 9 секунд і за чистим часом поступився ельзасьцю лише 0,5 секунди! Таким чином, Себастьян Льоб через дев’ять років знову виграв Rallye Automobile de Monte-Carlo, став його восьмиразовим тріумфатором (наздогнав за цим показником Ож’є) і здобув свою 80-ту перемогу на етапах WRC – причому ельзасець уперше виграв не на техніці марки Citroen! Крім того, його штурманесса Ізабель Гальміш стала першою за чверть століття жінкою, яка виграла раунд WRC в абсолютному заліку – востаннє це сталося у 1997 році, коли на Rallye de Monte-Carlo переміг дует П’єро Ліатті та Фабриції Понс (Subaru Impreza S5 WRC’97). Цікаво, що офіційний перший старт техніки WRC у чемпіонаті світу у 1997 році приніс перемогу Фабриції Понс, а зараз дебют нової категорії Rally1 став тріумфальним для Ізабель Галміш…

Отже, Себастьян Льоб, Ізабель Галміш та Ford Puma Rally1 вже увійшли в історію як перші переможці етапу WRC на техніці нової гібридної категорії Rally1. Можна потішитися за M-Sport Ford WRT, який вирвався з чергового спаду і на першому етапі WRC-2022 зумів майже повністю виконати програму-мінімум на нинішній сезон – здобув перемогу та подіум на етапі! Але головні випробування у фордівців ще попереду – команда ще мусить довести, що на нових Ford Puma Rally1 можна боротися за перемоги та подіуми не тільки з Себастьяном Льобом, і не тільки в його майже рідному Монте-Карло… Так що найближчим часом величезний тягар відповідальності ляже на Крейга Бріна – саме ірландець вважається офіційним лідером M-Sport Ford WRT. Тим більше, що Toyota Gazoo Racing WRT навіть за підсумками не найвдалішого Rallye de Monte-Carlo все одно продемонструвала чудову швидкість, а Калле Рованперя вийшов на третю позицію в загальному заліку WRC-2022 – фактично, фін вже зараз неофіційно лідирує серед регулярних учасників цьогорічного чемпіонату, пропустивши вперед тільки «джокерів» Льоба та Ож’є… Та й Hyundai Motorsport рано ігнорувати за результатами лише одного, не надто вдалого раунду – попереду ще ціла дюжина різноманітних етапів!

P.S. До речі, Себастьян Льоб зараз став володарем ще одного абсолютного рекорду чемпіонату світу – тепер він є найстаршим переможцем етапу WRC в історії. Він став переможцем нинішнього Rallye de Monte-Carlo у віці 47 років 331 день і побив давній рекорд легендарного Бьйорна Вальдергарда, який у далекому 1990 році виграв Safari Rally у віці 46 років 155 днів.

Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 8.35,8
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +0,9
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +2,6
4. Льоб/Галміш (F, Ford Puma Rally1) +7,0
5. Ож’є/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) +8,0

Rallye de Monte-Carlo
1. Льоб/Галміш (F, Ford Puma Rally1) 3:00.32,8
2. Ож’є/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) +10,5
3. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +1.39,8
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +2.16,2
5. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +6.33,4
6. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +7.42,6
7. Міккельсен/Еріксен (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.33,8
8. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +12.24,7
9. Цайс/Тешінскі (CZ, Ford Fiesta Rally2) +12.29,2
10. Грязін/Александров (RUS, Skoda Fabia Rally2 evo) +13,41,3

Чемпіонат світу, пілоти (після першого етапу)
1. Льоб (F) – 27
2. Ож’є (F) – 19
3. Рованперя (FIN) – 17
4. Брін (IRL) – 15
5. Ньовілль (B) – 11
6. Грінсміт (GB) – 10
7. Міккельсен (N) – 6
8. Кацута (J) – 4
9. Еванс (GB) – 4
10. Цайс (CZ) – 2

Кубок виробників (після першого етапу)
1. M-Sport Ford WRT – 42
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 39
3. Hyundai Motorsport – 13
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, M-Sport, Hyundai

23-01-2022 33731
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца