Rally Turkey: тріумф Тянака і Toyota!

Як завжди, Power Stage почався з того, що всіх учасників відправили в зону регрупінгу і перекроїли порядок старту – на перші позиції кинули кількох учасників на техніці R5 (головним чином, для «розігріву» глядачів), потім прийде черга тих заводських екіпажів, які продовжують гонку за допомогою Rally2. І тільки після цього в бій вирушать всі вцілілі представники вищої ліги, які остаточно вирішать для себе – потрібні їм бонусні очки чи краще тихенько фінішувати на призових місцях? Отже, сьогодні на фінальному допі найпершими на трасу вирушили лідери заліку WRC-2 – британець Кріс Інгрем, «румун»-італієць Сімоне Темпестіні і чех Ян Копецкі акуратно відпрацювали Power Stage і остаточно оформили подіум в своєму дивізіоні. Як і слід було очікувати, їх часи важко було назвати серйозними орієнтирами для екіпажів на набагато потужнішій і швидшій техніці WRC – Копецкі показав 5.25,6, чи майже на два десятки секунд повільніше ранкового результату Ньовілля…

А ось подальші події дійсно вразили. Спочатку Мадс Остберг спробував було зачепитися за додаткові призові очки, коли проїхав Power Stage за 5.10,6, але Тьєррі Ньовілль буквально розтрощив цей результат – бельгієць після двох допів відвертої «халтури» раптово ввімкнув повний форсаж, зніс норвежця зі свого шляху і подолав п’ятихвилинний бар’єр, показавши 4.59,5 (це при тому, що вранці він виграв цей доп з часом 5.07,2)! Після такого нищівного удару негайно виникло питання – а хоч хтось зможе наблизитися до результату Ньовілля, не кажучи вже про те, щоб перевершити його? У Елфіна Еванса це не вийшло – валлієць доклав чимало зусиль, але програв 7,9 с… А що вийде у Себастьяна Ож’є? Адже француз з самого ранку дуже активно «розминався» і демонстрував усім, що готовий спробувати виграти Power Stage. Помітно було, що Себастьян атакує на межі своїх можливостей, але на першому ж спліті віддав Тьєррі 1,1 секунди… Після цього відставання Ож’є лише поступово зростало – на фініші Ньовілль все ж виявився швидшим на 1,7 секунди (4.59,5 проти 5.01,2 ).

Після такого невеликого феєрверку у виконанні Тьєррі Ньовілля і Себастьяна Ож’є настало чергове затишшя в гонці – ні Андреас Міккельсен, ні Теему Сунінен, ні Хейден Паддон навіть близько не наблизилися до кращих результатів (відставання становили більше десяти секунд). Залишалося тільки дочекатися появи обох екіпажів Toyota Gazoo Racing – чи захочуть Отт Тянак з Ярі-Матті Латвалою ризикнути заради двох-трьох додаткових очок? Скоріш вже, головне питання лунало трохи інакше – чи дозволить їм Томмі Мякинен так ризикувати переможним дублем команди, та ще й на фініші сезону? Першим відповідь дав Латвала – фін начебто і не гнав на межі можливостей своєї машини, програв понад шість секунд, але при цьому відтіснив Елфіна Еванса з третього місця на Power Stage! Тянак теж не став розігрувати партію під назвою «Їхати так, щоб не втратити перемогу», а замість цього негайно кинувся в черговий бій – до Ож’є з Ньовіллем він хоч і не дотягнувся, але зумів відібрати третій час у свого одноклубника Латвали і записав на свій рахунок ще три додаткові пункти!

Коротке підведення підсумків Rally TurkeyMarmaris принесло безліч цікавих подробиць. По-перше, естонець Отт Тянак здобув третю поспіль перемогу – ще позавчора вдень на такий результат гонки, напевно, ніхто б не поставив! Завдяки цьому Отт не просто записав на свій рахунок ще 28 очок, а також вирвався на друге місце в чемпіонаті, випередивши Себастьяна Ож’є! Зараз Отт Тянак відстає від Тьєррі Ньовілля на 13 очок, хоча ще два місяці тому бельгієць випереджав естонця на 72 очка (149 проти 77)! Що ж буде далі?! По-друге, Toyota Gazoo Racing вперше в своїй короткій історії (менше двох років) зробила переможний дубль – до того її найвищим досягненням в гонках був варіант «перемога плюс третє місце» (Фінляндія-2017, Фінляндія-2018, Німеччина-2018). Цей успіх дозволив японсько-фінської команді «дотиснути» Hyundai Motorsport і вперше стати одноосібним лідером в заліку Кубка виробників! Дійсно, Туреччина все різко змінила в чеміпонаті…

Результати Power Stage
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 4.59,5
2. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) +1,7
3. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +3,9
4. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +6,5
5. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC) +8,0

Rally TurkeyMarmaris (попередні результати)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 3:59.24,5
2. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +22,3
3. Паддон/Маршалл (NZ/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.46,3
4. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +4.10,9
5. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +7.11,7
6. Сольберг Х./Майнор (N/A, Skoda Fabia R) +13.40,6
7. Копецкі/Дреслер (CZ, Skoda Fabia R5) +18.25,2
8. Темпестіні/Іту (I/RO, Citroen C3 R5) +19.37,1
9. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +20.21,3
10. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) +20.51,2

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 177
2. Тянак (EE) – 164
3. Ож’є (F) – 154
4. Лаппі (FIN) – 88
5. Латвала (FIN) – 75
6. Міккельсен (N) – 75
7. Сордо (E) – 60
8. Сунінен (FIN) – 54
9. Еванс (GB) – 53
10. Паддон (NZ) – 49

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 284
2. Hyundai Motorsport – 279
3. M-Sport Ford WRT – 244
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 169

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото TGR WRC, M-Sport, Hyundai Motorsport

16-09-2018 13485
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца