Rally Turkey: перший дубль Citroen за чотири роки!

Поки учасники готувалися до Power Stage, а організатори здійснювали регрупінг та формували порядок старту на фінальному допі, глядачам було що почитати в стрічці новин з траси – якщо у вищій лізі всі учасники без особливих пригод подолали всі три ранкові спецділянки, то в заліках WRC-2 Pro і WRC-2 не обійшлося без чималих неприємностей… По-перше, на передостанньому СД ралі вибув індієць Гаурав Гілл, який навіть з 21 хвилиною штрафу йшов шостим у WRC-2. По-друге, на цьому ж допі вже за летючим фінішем перекинувся лідер змагання в WRC-2 Pro Гас Грінсміт – автомобіль британця отримав серйозні пошкодження, багато хто сумнівається, що екіпаж M-Sport Ford WRT буде в стані проїхати Power Stage і хоча б просто фінішувати на Rally Turkey Marmaris… По-третє, лідер ралі в WRC-2 Каєтан Каєтановіч пошкодив привід переднього лівого колеса Skoda Fabia R5. Після таких повідомлень мимоволі почнеш хвилюватися – а чи не вийде так, що така «епідемія» в останній момент раптом перекинеться і на заводські екіпажі на WRC? Адже це ж Туреччина!

Як завжди, для «розігрівання» публіки та розчищення траси для WRC організатори Rally Turkey поставили на перші стартові позиції три екіпажі на техніці R5 – Яна Копецкого (Skoda Fabia R5 evo), Гаса Грінсміта (Ford Fiesta R5 Mk2) і Каєтана Каєтановіча (Skoda Fabia R5). За іронією долі, двоє з цього тріо зараз продовжують боротьбу в «підбитому» стані – чи зуміють всі троє дістатися до фінішу, чи ми станемо свідками чергових драматичних сходів на фінальній спецділянці? За десять хвилин уболівальники Грінсміта та керівництво M-Sport Ford WRT змогли з полегшенням перевести подих – британець все ж щасливо проїхав Power Stage, а запасу часу йому вистачило, щоб виграти в заліку WRC-2 Pro (що стало першим таким успіхом нового Ford Fiesta R5 Mk2)! Набагато складніше складався заїзд для Каєтановіча – поляк з чималими труднощами повз по трасі і дуже скоро стало зрозуміло, що він вже втратив десяту позицію в абсолюті, причому якраз на користь Грінсміта. На щастя, Каєтан все ж витримав, програв не надто багато і здобув свою першу перемогу в WRC-2!

Після цього до бою відразу ж пішла «артилерія головного калібру» – найпершим з екіпажів на WRC в атаку кинувся лідер чемпіонату Отт Тянак. Після декількох хвилин напруженого очікування на табло Power Stage з’явився просто карколомний результат – естонець майже на десять секунд побив свій ранковий переможний результат і зупинив цифри секундоміра на 4.55,2! А ще зовсім недавно всі гадали, чи зуміє хтось подолати 7,05-кілометрову спецділянку Marmaris швидше, ніж за п’ять хвилин… Понтус Тідеманд (Ford Fiesta WRC) не зміг навіть наблизитися до такого результату – швед програв Тянаку понад десять секунд. Тим часом Тьєррі Ньовілль зробив дійсно серйозну спробу виграти Power Stage і взяти максимальну кількість призових очок – бельгієць теж спромігся подолати п’ятихвилинний бар’єр, але до естонця так і не зміг дотягнутися, програвши дві з половиною секунди (4.57,8 проти 4.55,2). Після цього знову наступило відносне затишшя, коли Кріс Мік без особливого азарту проїхав фінальний доп (5.04,7) та вирішив задовольнитися сьомим місцем на фініші змагання…

Ярі-Матті Латвала з Даніелем Сордо теж не здивували своєю швидкістю – обидва також зупинилися перед бар’єром «5 хвилин». Але якщо фін все ж здійснив хоч якусь спробу взяти трохи більше додаткових очок, то іспанець категорично не бажав ризикувати – п’яте місце в Туреччині набагато цінніше для Hyundai Motorsport в боротьбі за Кубок виробників, ніж додаткова пара очок Даніеля в особистому заліку… Після того, як Теему Сунінен, Андреас Міккельсен і Есапекка Лаппі теж дуже акуратно проїхали фінальну спецділянку, всім стало ясно – після того, що відбувалося на турецьких трасах в п’ятницю-суботу, ніхто вже не бажає ставити під удар свої нинішні позиції (особливо на подіумі). Залишалося тільки подивитися, що зробить Себастьян Ож’є – чи побажає француз раптом «вистрілити» в шаленому темпі (як це полюбляв робити в минулому), чи все ж дуже дбайливо донесе своє лідерство до самого фінішу? Відповідь прийшла швидко – чемпіон світу не побажав спокійно доїжджати і показав третій час! Отта Тянака і Тьєррі Ньовілля випередити не вдалося, але швидше п’яти хвилин він проїхав! І тепер Citroen Racing святкує перший після Аргентини-2015 переможний дубль!

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 4.55,2
4. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +2,6
2. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +3,1
3. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +7,3
5. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +9,0

Rally Turkey Marmaris
1. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) 3:50.12,1
2. Лаппі/Ферм (FIN, Citroen C3 WRC) +34,7
3. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.04,5
4. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +1.35,1
5. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +2.25,9
6. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +2.59,1
7. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +3.53,3
8. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +5.34,8
9. Тідеманд/Флоене (S/N, Ford Fiesta WRC) +7.22,9
10. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta R5 Mk2) +15.18,7

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 210
2. Ож’є (F) – 193
3. Ньовілль (B) – 180
4. Міккельсен (N) – 94
5. Мік (GB) – 86
6. Латвала (FIN) – 84
7. Сунінен (FIN) – 83
8. Лаппі (FIN) – 80
9. Еванс (GB) – 78
10. Сордо (E) – 72

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 314
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 295
3. Citroën Total WRT – 259
4. M-Sport Ford WRT – 184

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC, Toyota, M-Sport, Sophie Graillon

15-09-2019 12326
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца