Rally Turkey Marmaris: свято для Уельса

Після ранкового трилера на велетенській спецділянці Çetibeli, яка майже наполовину «оновила» Топ-10 абсолюту, залишалося відкритим лише одне питання – невже фінальний Power Stage з його 6,22 км дистанції буде здатний хоч чимось здивувати на самому фініші ралі? Заінтригували підсумки регрупінгу, після якого на перші стартові позиції перед заводськими WRC поставили відразу сім екіпажів на техніці R5/Rally2 – Ейвінда Брюнільдсена, Адрієна Фурмо, Понтуса Тідеманда, Альберто Еллера, Ягіза Авджі (завдяки цьому місцеві вболівальники зможуть побачити турецький екіпаж у фінальній ТВ-трансляції), Марко Буласіі та Каєтана Каєтановіча… І тільки після цього сім уцілілих учасників на WRC повинні були нарешті визначити двох зайвих у боротьбі за п’ять призових місць і 15 бонусних очок на Power Stage. Як завжди, орієнтиром повинен було стати найкращий час, показаний при першому проходженні СД вранці – 4.25,5 (Тьєррі Ньовілль).

Така кількість учасників на техніці R5/Rally2 у «телевізійної» групі змусила замислитися – а чому б FIA та промоутеру WRC в майбутньому не впровадити варіант Power Stage не тільки в абсолютному заліку, але і в дивізіонах WRC-2/WRC-3? По-перше, представники «молодших» категорій перестануть бути «масовкою» для екіпажів на WRC… По-друге, це може додати інтриги в заліках WRC-2 і WRC-3 – не секрет, що для багатьох екіпажів на R5/Rally2 фінальна спецділянка часто перетворюється на звичайну формальність, коли потрібно тільки доїхати та отримати свої очки за фініш. Однак повернемося на трасу сьогоднішнього Power Stage, де представники WRC-2 і WRC-3 швидко закрили всі питання з призовими місцями. У «заводському» WRC-2 Понтус Тідеманд спокійно довів справу до перемоги й став новим лідером у цій категорії, потіснивши Мадса Остберга (80 очок проти 75). У WRC-3 Каєтан Каєтанович знову святкував перемогу в Туреччині (рік тому він виграв в заліку WRC-2) та піднявся на третє місце в загальному заліку, а друге місце юного болівійця Марко Буласіі дозволило йому набрати вже 51 пункт і нарешті вийти на позицію лідера за сумою п’яти етапів…

Групу фаворитів на Power Stage відкривав Отт Тянак, для якого це був останній шанс привезти хоч якісь очки зі Туреччини – естонець відразу і майже на п’ять секунд перевершив ранковий результат свого одноклубника Тьєррі Ньовілля (4.20,8). Після такого стрімкого випаду залишалося тільки чекати та спостерігати – чи готовий хтось ризикнути та спробувати відібрати у чемпіона світу його п’ять призових очок? Але замість чергового «витка» битви глядачі стали свідками нових неприємностей Есапекки Лаппі, який на минулому допі пошкодив амортизатор, добирався до фінішу мало не «пішки» і втратив майже хвилину – добре хоч, що зміг втриматися на шостому місці… Гас Грінсміт теж не надто ризикував і без зайвих клопотів програв Тянаку 8,4 секунди – все ж п’яте місце повинно було стати найвищим досягненням у кар’єрі молодого британця. Першим, хто якось спробував помірятися силами з Оттом Тянаком, став Калле Рованперя – 19-річний фін негайно кинувся в атаку, але невелику втрату часу на старті Power Stage відіграти все ж не зміг і відстав від естонця на 1,3 с…

Потім прийшла черга трійки лідерів – чи стануть вони лізти в битву стрімголов чи все ж спокійно фінішують на подіумі? Себастьян Льоб не дуже викладався на трасі й завершив заїзд з відставанням 5,2 секунди, що гарантувало йому підсумкове місце в Топ-3, а також мінімум 15 очок для Hyundai в заліку Кубка виробників. Зате у Тьєррі Ньовілля не було жодних сумнівів, атакувати чи ні – бельгієць миттєво включив «форсаж», в запаморочливому темпі промчав по трасі та покращив час Тянака на 0,4 секунди (4.20,4)! Залишився тільки Елфін Еванс – чи стане валлієць ризикувати перемогою та лідерством у чемпіонаті заради кількох додаткових очок? Відповідь була отримана менш ніж через п’ять хвилин – другий номер Toyota Gazoo Racing вибрав «золоту середину», тобто не ризикував без особливої потреби, але і не став плентатися до фінішу «пішки». Підсумок чудовий – четвертий час на Power Stage (майже однаковий результат з Рованперею), плюс два призових очка та третя в кар’єрі перемога на етапі WRC! У підсумку, Toyota Gazoo Racing, попри прикрий провал Себастьяна Ож’є, змогла зберегти свої провідні позиції як в особистому, так і командному заліках!

Power Stage
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 4.20,4
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,4
3. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +1,7
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +1,7
5. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +5,6

Rally Turkey Marmaris
1. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) 2:43.02,7
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +35,2
3. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +59,4
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +2.35,9
5. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +4.08,3
6. Лаппі/Ферм (FIN, Ford Fiesta WRC) +5.36,2
7. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +12.35,5
8. Тідеманд/Барт (S, Skoda Fabia Rally2 evo) +12.59,7
9. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta Rally2) +14.42,6
10. Буласія/Дер-Оганнесян (BOL/RA, Citroen C3 R5) +14.46,4

Чемпіонат світу, пілоти (після п’яти етапів)
1. Еванс (GB) – 97
2. Ож’є (F) – 79
3. Тянак (EE) – 70
4. Рованперя (FIN) – 70
5. Ньовілль (B) – 65
6. Лаппі (FIN) – 38
7. Сунінен (FIN) – 34
8. Брін (IRL) – 25
9. Льоб (F) – 24
10. Грінсміт (GB) – 16

Кубок виробників (після п’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 174
2. Hyundai Motorsport – 165
3. M-Sport Ford WRT – 101

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Vladislav Maschl, Hyundai, Rallissimo.it

20-09-2020 11396
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца