Rally Sweden: нова сторінка історії

Ще кілька років тому більшість ралійних уболівальників навіть не готові були уявити, що на шведський етап WRC чекатимуть такі радикальні зміни – навіть попри постійні проблеми та ризики стрімкого вильоту Rally Sweden з календаря світової першості (організаторам з кожним роком ставало все складніше порозумітися з представниками WRC Promoter GmbH)… Цього року шведське ралі переїхало в абсолютно новий регіон – тепер воно базується не в лені Вермланд (тобто на околицях Хагфорса, Карлстада та Турсбю), а перемістилося на 500-600 км на північ, на території навколо міста Умео (лен Вестерботтен). Передбачається, що переїзд у північні регіони Швеції дозволить позбутися хронічної проблеми Rally Sweden останніх років – регулярних примх погоди з відлигами, які вже не раз ставили змагання під загрозу скасування… Однак нинішні прогнози погоди в Умео все одно трохи непокоять – якщо вночі все ж тримаються морози, то вдень температура може піднятися на пару градусів вище за нульову позначку.. Крім того, не обійшлося без раптового скорочення маршруту – скасували два проїзди майже 20-кілометрового СД Örträsk. Кілька днів тому помітили міграцію великої групи оленів біля тутешньої дороги, після чого цю спецділянку довелося прибрати з програми.

Нинішнє Rally Sweden здатне зацікавити як мінімум через дві причини. По-перше, переїзд на абсолютно нові траси, які взагалі нікому з учасників чемпіонату світу не відомі – на відміну від спецділянок у лені Вермланд, більшість з яких більшість екіпажів уже встигли вивчити мало не напам’ять. По-друге, давно не було такого, щоб на другому етапі чемпіонату світу були відсутні відразу два лідери загального заліку – Себастьян Льоб та Себастьян Ож’є після спільного дубля у Монте-Карло одночасно взяли перерву на невизначений час. Тобто тільки зараз нарешті починається реальна боротьба за титули – хто ж зможе за підсумками скандинавського ралі перехопити ініціативу та очолити гонитву за чемпіонською короною? Якщо орієнтуватися на результати січневого Rallye de Monte-Carlo, певна перевага може виявитися на боці тойотівців – точніше, Елфіна Еванса (валлієць справді швидкий і здатний стати новим лідером Toyota Gazoo Racing WRT замість Себастьяна Ож’є, що пішов у відставку) та Калле Рованпері (майже всі чекають від фіна успіху на трасах Швеції). У Toyota є ще досвідчений та досить швидкий Есапекка Лаппі, але його можуть підпорядкувати командним інтересам…

Як не дивно, Hyundai Motorsport зараз перетворився на одну з «темних конячок», справжні можливості якої дуже складно оцінити – чимало проблем і неприємностей у Монте-Карло не дали корейсько-німецькій команді можливості поборотися за вищі місця (Отт Тянак вибув, Тьєррі Невілль пошкодив підвіску та з чималими труднощами фінішував у середині Топ-10). Мало не найпомітніший успіх – перемога на одній спецділянці… Подібні досягнення виглядали досить слабо на тлі стабільніших, швидших і надійніших Toyota – чи вдасться команді з Альценау на шведських трасах суттєво змінити загальну картину на краще? Ще більше інтригує M-Sport Ford WRT, сенсаційний тріумфатор нещодавнього Rallye de Monte-Carlo – чи зможе британська команда поборотися за призові місця за відсутності Себастьяна Льоба? Тим більше на зимових гравійно-снігових трасах Швеції фордівцям доведеться здебільшого покладатися виключно на досвідченого Крейга Бріна – на його рахунку п’ять успішних фінішів у Топ-10 на Rally Sweden (включно з другим місцем у 2018 році) плюс четверта позиція на торішньому Arctic Rally Finland. Таким чином, ірландець має непогані шанси на успішний фініш на Rally Sweden у ці вихідні – особливо якщо Toyota або Hyundai раптом зіткнуться з проблемами…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Henri Vuorinen Photography, M-Sport

23-02-2022 34721
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца