Rally Sweden, фінал: Hyundai «розчаклував» Швецію!

Перед фінальним Power Stage майже всі позиції в Топ-10 були належним чином розподілені. Якщо десь і зберігався шанс на жорстку боротьбу до самого фінішу, то тільки в районі четвертого місця – Есапекка Лаппі (Toyota GAZOO Racing) з самого ранку пресував Хейдена Паддона (Hyundai Motorsport) і вже скоротив своє відставання від новозеландця до 2,9 секунди. Звичайно, можливі були й інші стрімкі перестановки на самому фініші шведського ралі, але тільки за рахунок провалу того чи іншого екіпажу – малоймовірно, що комусь під силу буде на одній тільки чистій швидкості відіграти 15-30 секунд на дистанції близько десяти кілометрів. Тому найцікавіше було підраховувати, хто і скільки бонусних очок візьме на фінальному допі в Турсбю…

Так як до Power Stage дісталися всі тринадцять екіпажів на техніці WRC останнього покоління (причому з них Кріс Мік був єдиним, хто скористався допомогою Rally2), у організаторів не було взагалі ніяких проблем з формуванням стартової відомості на Torsby. Першим на трасу вирушив Мік (Citroen Racing), а за ним усі інші гравці з вищої ліги – як звичайно, в зворотному порядку, від «приватира» Хеннінга Сольберга (Ford Fiesta WRC) до лідера гонки Тьєррі Ньовілля (Hyundai i20 Coupe WRC). Не було жодних хитромудрих комбінацій для «розігріву» аудиторії, коли через жорстокий брак техніки WRC на перші стартові позиції часом доводилося ставити когось із лідерів заліку WRC-2 на автомобілях класу R5. Цього разу – тільки WRC в топ-групі!

Першим орієнтиром був результат Хейдена Паддона, показаний на спецділянці Torsby при першому проїзді в п’ятницю ввечері – новозеландець тоді подолав трасу за 6.23,8. Отже, хто сьогодні зможе підняти цю планку ще вище? Відповідь була отримана миттєво – Кріс Мік (Citroen C3 WRC) проїхав доп за 6.12,5, причому було очевидно, що час ольстерця перевершать буквально за кілька хвилин. Але саме в цей момент увагу відвернула несподівана новина – Себастьян Ож’є не стартував у свій час, тобто четвертим в черзі! Негайно народилися різні версії про те, що відбувається – чи то у француза серйозні технічні проблеми на дорожній секції, чи то він веде якусь свою тактичну гру. Наприклад, стартувати пізніше на розчищеній трасі або навіть оформити сход, щоб перед майбутніми стартами мати більше можливостей для заміни ключових вузлів в машині…

Поки все губилися в здогадах стосовно Ож’є, на трасі події поступово набирали обертів – на першу позицію на Power Stage по черзі вийшли тойотівці Отт Тянак (6.06,4) та Есапекка Лаппі (6.01,2). Фін однозначно поставив собі за мету виграти сьогоднішній день в одні ворота і вполювати відразу двох зайців – відібрати четверте місце у Хейдена Паддона і взяти п’ять призових балів (тобто максимум). І за кілька хвилин стало відомо, що як мінімум одну задачу Лаппи виконав – Паддон в запалі боротьби влетів в замет, заглушив двигун і втратив близько десяти секунд… Тобто четверте місце в гонці новозеландець все ж втратив. Після цього епізоду залишалося тільки дочекатися трійки лідерів ралі і подивитися, як вони відпрацювали Power Stage.

Андреас Міккельсен без особливих роздумів кинувся в атаку, але до часу Есапеккі Лаппи не дотягнувся – норвежець поступився фіну близько двох секунд. Але цей результат за будь-яких обставин гарантував Андреасу мінімум третє місце – таким чином, Міккельсен нарешті здобув свій перший подіум в складі Hyundai Motorsport! Крейг Брін проїхав досить спокійно – рівно настільки, щоб успішно фінішувати і встановити новий особистий рекорд в чемпіонаті світу (друге місце на етапі WRC). Але головна подія була попереду – Тьєррі Ньовілль після двох років прикрих невдач нарешті «розчаклував» шведські траси і став третім в історії нескандинавським пілотом, який виграв Rally Sweden! До нього досягти такого успіху вдавалося лише двом французам – Себастьяну Льобу (2004) і Себастьяну Ож’є (2013, 2015, 2016)… Тобто бельгієць опинився у відмінній компанії – тепер йому лишилося ще здобути чемпіонський титул!

Після всього цього раптово з’явився Себастьян Ожьє, який все ж виїхав на трасу і навіть показав другий час на Power Stage, що принесло йому чотири бонусних бали – непогана «премія» після такої провальної гонки… І якщо вірити даним хронометражу, навіть з 50 секундами штрафу француз все одно зміг зберегти своє десяте місце – таким чином, зі Швеції він вивезе п’ять очок. А за кілька хвилин відбулася невелика сенсація в заліку WRC-2 – японець Такамото Кацута (Ford Fiesta R5) все ж зміг відбитися від атак Понтуса Тідеманда (Skoda Fabia R5) і здобув перемогу в цьому дивізіоні, випередивши шведа всього лише на 4,5 секунди! А в моноприводному заліку WRC-3 український екіпаж Юрія Протасова і Павла Черепіна (Citroen DS3 R3T) на фінальному допі відіграв позицію і став шостим в своїй категорії за підсумками гонки.

P.S. Пізніше з’ясувалося, що Себастьян Ожьє все ж отримав не 50 секунд штрафу, а більше чотирьох хвилин. У підсумку, десяте місце відійшло до Елфіна Еванса, а француз обмежився чотирма призовими очками за Power Stage.

Rally Sweden (попередні результати)
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 2:52.13,1
2. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +19,8
3. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +28,3
4. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +45,8
5. Паддон/Маршалл (NZ/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +54,4
6. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 WRC) +1.15,3
7. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +2.04,9
8. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +2.52,2
9. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +3.44,4
10. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) +5.25,4
11. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC) +5.27,4

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 41
2. Ож’є (F) – 30
3. Латвала (FIN) – 23
4. Лаппі (FIN) – 23
5. Тянак (EE) – 21
6. Міккельсен (N) – 21
7. Брін (IRL) – 20
8. Мік (GB) – 17
9. Паддон (NZ) – 10
10. Еванс (GB) – 9

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 54
2. Toyota GAZOO Racing WRT – 53
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 46
4. M-Sport Ford WRT – 43

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai Motorsport, Toyota GAZOO Racing, Citroen Racing

18-02-2018 5421
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца