Rally Sweden: джек-пот Тянака!

Фінальний Power Stage насправді потішив глядачів великою кількістю «вцілілих» екіпажів на техніці WRC. Принаймні, організаторам під час регрупінгу перед цією спецділянкою не довелося сушити собі голову над непростим питанням, скільки учасників з WRC-2 треба запхати на перші стартові позиції, щоб отримати хоч якийсь пристойний канал для телевізійної «картинки». Коли до фінішу ралі дістаються понад десяток екіпажів на WRC, питання «Як довше розтягнути смакування такого елітного десерту?» навіть не виникає… Отже, на Power Stage порядок старту головної групи виглядав наступним чином – в першій п’ятірці стартували Маркус Гренхольм, Себастьян Ож’є, Мадс Остберг (до речі, єдиний екіпаж на машині R5, який поставили в головну групу), Теему Сунінен і Ярі-Матті Латвала (тобто чотири учасники з переліку Rally2 плюс лідер WRC-2 Pro). І вже після цього на трасу вирушають дев’ять екіпажів на заводських та напівзаводські WRC в зворотному порядку – від італійця Лоренцо Бертеллі (Ford Fiesta WRC) до естонця Отта Тянака (Toyota Yaris WRC). Через те, що інтервал між екіпажами становив чотири хвилини, вся ця компанія «розтягнулася» майже на годину!

Ветеран Маркус Грьонхольм на Toyota Yaris WRC відразу продемонстрував, що в денний час доп Torsby насправді є дуже швидкою спецділянкою – фін без особливих зусиль майже на двадцять секунд побив час переможця першого проїзду (показаний ще в п’ятницю ввечері) і показав 5.32,6. Але не було жодних сумнівів в тому, що це всього лише перший орієнтир для всіх – як тільки в гру війдуть головні гравці, планка миттєво підніметься вгору! Що і продемонстрував Себастьян Ож’є (Citroen C3 WRC), який відразу «відстрілявся» на Power Stage з відмінним результатом 5.19,7. Після цього французу залишалося тільки чекати проїзду всіх інших заводських екіпажів, щоб нарешті отримати відповідь на важливе для нього питання – чи вдасться йому взяти в Швеції хоч якісь очки чи отримає абсолютно «нульовий» етап? А очікування обіцяло затягнутися – бо ні Ярі-Матті Латвалі (Toyota Yaris WRC), ні Теему Сунінену (Ford Fiesta WRC) не вдалося перевершити час шестиразового чемпіона світу… Що вже тоді говорити про Понтуса Тідеманда або Лоренцо Бертеллі?

Але в подальшому кипіння пристрастей тільки зростало – адже в боротьбу нарешті втягнулися і лідери ралі… Спочатку була спроба Себастьяна Льоба (Hyundai i20 Coupe WRC) – ельзасець досить жваво стартував, проте все ж програв своєму тезкові більше двох секунд і показав тільки 5.22,0. Набагато більш небезпечною була атака ольстерця Кріса Міка (Toyota Yaris WRC), який відстав від Ож’є всього лише на 0,6 секунди – його результат становив 5.20,3. Але після цього Себастьяну Ож’є зовсім недовго довелося радіти своєму лідерству на Power Stage – раптом пройшов чудовий ривок Елфіна Еванса (Ford Fiesta WRC), який спробував не тільки виграти фінальний доп, а ще й відібрати четверте місце в гонці у Андреаса Міккельсена (Hyundai i20 Coupe WRC). Валлійцю не вдалося відіграти позицію в загальному заліку (не вистачило буквально трьох секунд), але в заліку Power Stage Елфін все ж випередив Себастьяна Ож’є на 0,2 секунди – час 5.19,5. Правда, через чотири хвилини валлієць з французом синхронно втратили по позиції, бо обидва потрапили під стрімку атаку Тьєррі Ньовілля – бельгієць на Hyundai i20 Coupe WRC промчав по доріжці Torsby на секунду швидше (5.18,6)!

Якраз після цього настав вирішальний момент у всьому ралі. По-перше, Есапекка Лаппі (Citroen C3 WRC) мусив якось відбитися від агресивного випаду Ньовілля в битві за другу сходинку подіуму. Фін своє завдання виконав, як то кажуть, «від і до» – він звів ризик до мінімуму, але цього цілком вистачило, щоб вбити відразу двох зайців (точніше, одного жирного зайця плюс невеликий бонус до нього) – Есапекка фінішував другим (перший подіум в складі Citroen Racing) і потрапив в Топ-5 на Power Stage, що принесло йому додатковий бал. По-друге, насправді порадував Отт Тянак, який не став розігрувати примітивну партію під назвою «Головне, доїхати, а там хоч трава не рости»… Навпаки, естонець подолав доп Torsby в приголомшливому темпі і виграв його з відривом в три з половиною секунди ! Для короткої спецділянки завдовжки 8,93 км це дійсно дуже і дуже солідне перевага в швидкості… Таким чином, Отт Тянак в Швеції буквально «зірвав банк» – перемога на Rally Sweden, перемога на Power Stage, максимально можливі 30 очок плюс лідерство в чемпіонаті світу!

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 5.15,1
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +3,5
3. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +4,4
4. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +4,6
5. Лаппі/Ферм (FIN, Citroen C3 WRC) +4,9

Rally Sweden (попередні результати)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 2:47.30,0
2. Лаппі/Ферм (FIN, Citroen C3 WRC) +53,7
3. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +56,7
4. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.05,4
5. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +1.08,2
6. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +1.38,8
7. Льоб/Елена (F/MC, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.49,7
8. Тідеманд/Флоене (S/N, Ford Fiesta WRC) +3.37,7
9. Вейбю/Андерссон Ю. (N/S, VW Polo GTI R5) +6.34,0
10. Туохіно/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +8.21,4

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 47
2. Ньовілль (B) – 40
3. Ож’є (F) – 31
4. Мік (GB) – 21
5. Лаппі (FIN) – 19
6. Льоб (F) – 18
7. Еванс (GB) – 13
8. Міккельсен (N) – 12
9. Латвала (FIN) – 10
10. Грінсміт (GB) – 6

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 58
2. Hyundai Motorsport – 57
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 47
4. M-Sport Ford WRT – 30

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, WRC, Hyundai

17-02-2019 7166
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца