Rally Sweden: чого чекати?

Поки що ситуація на шведському етапі чемпіонату світу продовжує стабільно ускладнюватися – снігу мало, температура досі більшу частину часу тримається вище нульової позначки. У підсумку, організаторам та промоутеру WRC доводиться весь час викручуватися, щоб якось зберегти ті деякі «залишки» запланованого маршруту – то дозволили учасникам за бажання обмежитися лише одним проїздом на шейкдауні (замість трьох обов’язкових за регламентом), то в останній момент взагалі «перекваліфікували» пролог в Карлстаді на ще один шейкдаун. Важко зрозуміти сенс подібного несподіваного маневру з прологом, оскільки міні-траса на іподромі взагалі не в стані принести екіпажам хоч якусь реальну користь в напрямі роботи з настройками гоночної техніки й з шинами – просто буде зовсім незрозумілий заїзд (формат «ні про що») пізно увечері…

У підсумку, бойова дистанція ще до старту змагань в черговий раз скоротилася і тепер становить лише 169,74 км – тобто первинний маршрут (300,84 км допів) скоротився на 43,6%! А якщо ще в п’ятницю-суботу раптом щось скасують (лісові спецділянки можуть і не пережити «експлуатації» в гоночному режимі при плюсових температурах), то цілком можна побачити Rally Sweden в форматі ралі-спринту, та ще й розтягнутого на три дні. Схоже, що цього року титул найбільш непередбачуваного етапу WRC дістанеться вже не Монте-Карло, а саме Швеції – тим більше, ніхто навіть не уявляє, яка саме стартова позиція виявиться вигідною за подібних умов… Фаворитом поки що залишається Hyundai Motorsport – все ж команда може розраховувати на Тьєррі Ньовілля та Отта Тянака, які здатні негайно перехопити ініціативу на будь-якому покритті та за будь-яких умов. Та й Крейг Брін теж готовий серйозно ризикнути в єдиному старті на WRC – йому нема що втрачати.

Як не дивно, найбільш непередбачуваною поки що залишається Toyota Gazoo Racing – якщо Себастьян Ож’є зазвичай завжди здатний боротися за вищі місця, то Елфін Еванс з Калле Рованперею здатні здивувати в будь-який момент (причому як зі знаком «плюс», так і «мінус»). Найважче оцінити шанси M-Sport Ford WRT, де в залік Кубка виробників заявлені тільки два екіпажі, Есапекки Лаппі й Теему Сунінена… Якби у Швеції зараз були хоч якісь повноцінні зимові умови (тобто морози, добре проморожений гравій та чимала кількість снігу з льодом), то шанси обох фінів на подіум могли бути досить високими. Але як все складеться на гравії? Тим більше, що зараз Ford Fiesta WRC за своїми характеристиками і можливостями вже досить помітно відстають від Hyundai i20 Coupe WRC та Toyota Yaris WRC… Залишається тільки визнати – гравій, подеколи лише символічно «присипаний» снігом, на якому треба їхати з шипованими шинами, може перетворити ралі на лотерею.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport

13-02-2020 2278
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца