Rally Liepāja: чотири фаворити чи більше?

Чемпіонат Європи від самого старту взяв непоганий темп – протягом п’яти тижнів заплановані три раунди першості (спочатку гравійні Rajd Polski та Rally Liepāja, потім асфальтове Rally di Roma Capitale). Саме за цей проміжок часу повинен остаточно сформуватися основний перелік регулярних учасників, готових провести мінімум половину сезону в ERC… Сьогодні відбудуться вільні тренування та кваліфікація перед Rally Liepāja, де заявилися понад вісім десятків екіпажів – з них 60 в міжнародному заліку (включаючи 30 учасників на техніці R5/Rally2). Цього разу перелік фаворитів латвійського ралі складається мінімум зі чотирьох екіпажів – Олексія Лук’янюк (дворазовий чемпіон Європи), Андреаса Міккельсена (ветеран WRC з трьома перемогами та 22 подіумами в абсолюті), Крейга Бріна («срібло» і дві «бронзи» в ERC, переможець Rally Liepāja у 2015 році), Миколи Грязіна (двічі вигравав на трасах під Лієпаєю, у 2017 і 2018 роках). Фактично, у цій чудовій компанії зараз не вистачає лише Олівера Сольберга, який у 2019-2020 роках влаштував у Лієпаї справжній розгром…

Попри велику кількість учасників на техніці R5/Rally2, можна знайти не так вже й багато екіпажів, здатних поборотися з вищезгаданим квартетом фаворитів… Поки що на думку в першу чергу спадають імена Георга Ліннамяе (естонець нарешті відновився після важкої аварії на Сардинії та знову вийде на старт з українським штурманом Володимиром Корсею) і фіна Ееріка Пієтарінена, який рік тому став четвертим на Rally Liepāja. Є ще солідна компанія, яка здатна влаштувати різноманітні битви за місця в Топ-10 і спробувати дотягнутися до п’ятірки кращих – поляк Міколай Марчик, іспанці Ніл Соланс і Ефрен Льярена, німець Фабіан Крайм, угорець Норберт Херціг, француз Йоанн Бонато, італієць Умберто Скандола, румун Сімоне Темпестіні… Але все ж найбільше зацікавлення викликала поява в Латвії Оле Хрістіана Вейбю на клієнтському Hyundai i20 R5 (за кермом даного автомобіля норвежець уже п’ять разів стартував на різних скандинавських ралі). У всіх відразу виникло питання – невже Вейбю цього року спробує провести сезон в ERC? Тим більше у нього зараз просто немає інших міжнародних варіантів – адже у WRC він дискваліфікований на півроку, до кінця листопада…

В ERC2 навіть за відсутності іспанської команди Suzuki Motor Ibérica триватиме протистояння Production і R4 – три екіпажі на N-групових автомобілях (угорця Тібора Ерді, поляка Міхала Причека та латвійця Айнарса Ігавенша) чекають на зустріч зі двома представниками R4/Rally2-Kit, Дмитром Феофановим (Suzuki Swift R4) і французом Віктором Картьє (Toyota Yaris Rally2-Kit). Слід визнати, Картьє дійсно заслуговує на певну увагу в нинішньому сезоні – адже він виступає на прототипі власного проекту (почав створювати його ще півтора року тому, вперше стартував на ньому лише в кінці травня на Rallye Le Touquet – Pas-de-Calais). Окремою інтригою стане черговий раунд битви між представниками ERC2 і нового класу Rally3 – у Латвії стартують чотири екіпажі на Ford Fiesta Rally3 (два з них заявлені в ERC Junior). У молодіжному заліку склад трохи змінився – якщо Кен Торн їде повний сезон в ERC, то Джон Армстронг (у Польщі вщерть розгромив учасників ERC2) вийшов з гри. На зміну прийшов норвежець Оскар Сольберг (син Хеннінга), який отримав фінансову підтримку від свого двоюрідного брата Олівера й тепер намагається реалізувати досить велику програму.

В монопривідних заліках ERC3 Junior й ERC3 склади трохи змінилися, але основний кістяк (приблизно 85%) залишився незмінним. Хоча не обійшлося без незапланованої втрати – іспанський юніор Алехандро Качон змушений пропустити етап у Латвії, оскільки його штурман Алехандро Лопес отримав позитивний результат тесту на коронавірус (тобто екіпаж автоматично йде на карантин). У моноприводі теж можна налічити кілька фаворитів – фін Самі Паярі (впевнена перемога в обох заліках у Польщі), іспанець Хосеп Бассас (націлений на вищий титул в ERC3), норвежець Ола Норе та француз Жан-Батист Франческі (обидва є головною надією марки Renault з її новими Clio Rally4)… Плюс є потужний «джокер» в особі Мартіньша Сескса (чемпіон ERC Junior U27 2018 року, віце-чемпіон Junior WRC 2020 року), який напевно постарається виграти на домашньому етапі та найкращим чином підготуватися до майбутнього етапу J-WRC в Естонії. Крім того, в заліку ERC3 знову стартують п’ять учасників нового монокубку Clio Trophy by Toksport WRT на техніці категорії Rally5…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

01-07-2021 10606
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца