Rally Kazakhstan: велика халепа

Казахський етап Кубка світу з ралі-рейдів практично миттєво «обнулив» майже всі попередні прогнози – причому в обох міжнародних заліках (FIM і FIA). Всупереч усім очікуванням, у мотоциклетному заліку якоїсь явної переваги заводської команди KTM не спостерігалося (навіть за відсутності Honda, яка виграла два останніх «Дакари»)… Сем Сандерленд виграв один доп, але протягом Rally Kazakhstan вище четвертого місця так і не підіймався, а в фінальний день взагалі вибув зі гри. Його колега Маттіас Валькнер виявився більш успішним і фінішував на другому ступені подіуму. Найбільше зацікавив впевнений наступ Monster Energy Yamaha Rally Official Team, всі три пілоти якої пробилися до Топ-5 – перемогу святкував Росс Бранч зі Ботсвани, а на третій і п’ятій позиціях опинилися відповідно француз Адрієн ван Беверен і американець Ендрю Шорт! Непогану швидкість продемонстрував також американець Скайлер Хауз з Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing, який виграв дві спецділянки та в якийсь момент вийшов на другу позицію – але всі його зусилля поховав схід на СД3 (йому записали час проходження дистанції 8 годин і додали ще 7 годин штрафу).

Але якщо більшість подій в мотозаліку були досить передбачуваними (все ж майже всі учасники представляли відразу п’ять різних заводських команд), то в категорії автомобілів ніби звична картина почала стрімко «розвалюватися» з перших кілометрів дистанції… Спочатку у Володимира Васільєва в перший же день виникли серйозні проблеми з турбіною, на чому його виступ і завершився. Залишалося тільки констатувати факт – два старти в Кубку світу (в Іспанії та Казахстані) принесли Васільєву нуль очок, це просто нищівна невдача на самому старті сезону. Відразу після цього прилетів новий сюрприз – поки Язід Аль-Раджі (Toyota Hilux Overdrive) з Маттіасом Екстрьомом (Mini JCW Buggy) і Денисом Кротовим (Mini JCW Rally) кружляли в пошуках вірного шляху та втратили 10-15 хвилин, за підсумками стартового допа на перше місце вирвався француз Матьє Серрадорі на багі Century CR6. Менш ніж на дві хвилини від нього відстав Лусіо Альварес на Toyota Hilux Overdrive – аргентинець нагадав, що свого часу він не випадково двічі фінішував на «Дакарах» у Топ-10 – шостим у 2012 році (після дискваліфікації Роббі Гордона став п’ятим) і десятим у 2013 році.

На другий-третій день ралі-рейду події начебто пішли за найбільш передбачуваним сценарієм – Язід Аль-Раджі негайно взявся надолужувати згаяне на старті, виграв дві спецділянки поспіль, злетів на другу позицію та скоротив своє відставання від Серрадорі з дюжини хвилин до мізерних 22 секунд. Але саме після цієї атаки саудівця прилетіла перша «бомба», коли на СД4 Аль-Раджі отримав максимум неприємностей – вбив привід переднього колеса, застряг у піску (в пустелі тоді раптово пішов дощ), на його Toyota Hilux раптом «звалився» клієнтський Mini JCW Buggy Себастьяна Альперна – і до всього цього додалися майже 18 годин штрафів, коли саудівець змушений був на шляху до фінішу допа пропустити більшість контрольних точок. Здавалося, вже ніщо не завадить виграти Матьє Серрадорі, який майже на 23 хвилини випереджав Лусіо Альвареса – але в фінальний день француз зійшов через технічні проблеми на його Century CR6! Загальні підсумки наступні – перемогу святкував Лусіо Альварес, на подіум піднялися Денис Кротов (Mini JCW Rally) і Маттіас Екстрьом (для шведа це був перший подібний успіх в його короткій кар’єрі в ралі-рейдах). А підрахунок очок швидко показав, що Нассер Аль-Аттія все одно залишається лідером Кубка світу, попри пропуск етапу в Казахстані!

Цікаво, що навіть пристойна кількість екіпажів на техніці Т1 не гарантує їм повної переваги за підсумками всього змагання – цього року на казахському ралі-рейді в Топ-10 тільки чотири перших місця дісталися учасникам на автомобілях вищої категорії, а решту позицій старанно заповнили представники SSV/UTV. Найшвидшим серед усіх екіпажів на легких багі став американець Остін Джонс, який відсвяткував перемогу в «серійному» заліку Т4 і піднявся на п’яту позицію в абсолюті Rally Kazakhstan. Вчергове вразила своєю стабільністю та результативністю Крістіна Гутьєррес – іспанка фінішувала шостою в абсолютному заліку ралі-рейду та здобула вже другу поспіль перемогу в категорії Т3. Таким чином, на цей момент у Кубку світу є тільки два екіпажі, яким вдалося фінішувати в Топ-10 як в Іспанії, так і в Казахстані – це Маттіас Екстрем і Крістіна Гутьєррес! У підсумку, два найшвидших представники SSV/UTV помітно відірвалися від суперників у своїх заліках – у Т3 Гутьєррес вже здобула 58,5 очок з 65 можливих (проти 37,5 у Фернандо Альвареса), а в Т4 Джонс теж лідирує зі значною перевагою (на його рахунку також 58,5 очок проти 32 у Кеєса Колена).

Rally Kazakhstan (залік FIM)
1. Бранч (BW, Yamaha WR 450F) 14:39.02
2. Валькнер (A, KTM 450 Rally) +4.07
3. Ван Беверен (F, Yamaha WR 450F) +10.16
4. Сандерс (AUS, Gas Gas RC 450F) +31.34
5. Шорт (USA, Yamaha WR 450F) +32.21

Rally Kazakhstan (залік FIA)
1. Альварес/Монлеон (RA/E, Toyota Hilux Overdrive) 16:03.17
2. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Rally) +28.25
3. Екстрьом/Бергквіст (S, Mini JCW Buggy) +35.04
4. Шабо/Пілло (F, Toyota Hilux Overdrive) +1:19.18
5. Джонс/Гугелмін (USA/BR, Can-Am Maverick X3) +1:54.05
6. Гутьєррес/Казале (E/F, Overdrive OT3) +2:09.16
7. Амос/Чечі (I, Can-Am Maverick X3) +2:24.41
8. Альварес/Хімено (E, Can-Am Maverick X3) +2:50.19
9. Лєбєдєв/Шубін (RUS, Can-Am Maverick X3) +3:00.35
10. Фішер/Палмейру (D/P, Can-Am Maverick X3) +3:32.28

Кубок світу з ралі-рейдів (після двох етапів)
1. Аль-Аттія (Q) – 29
2. Альварес (RA) – 27
3. Екстрьом (S) – 27
4. Сайнс (E) – 22
5. Аль-Раджі (SA) – 21,5

Свіжі новини та коментарі з Rally Kazakhstan на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Neil Perkins, FIA World Cup for Cross-Country Rallies), Twitter (@cris_tortu_fans)

14-06-2021 18711
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца