Rally Italia Sardegna, WRC-2 і WRC-3: перерахунок варіантів

Ситуація в екстремальному сезоні 2020 року змушує постійно приділяти максимум уваги не стільки подіям на трасах, скільки вивченню регламенту та підрахунку очок. Плюс чергові зміни в календарі WRC (додали фінал у Монці, завдяки чому збільшили кількість етапів до восьми) змушують знову переглянути шанси фаворитів. Чи не найбільш очевидна ситуація в WRC-2, де залишилися лише два претенденти на титул – швед Понтус Тідеманд (Toksport WRT) і норвежець Мадс Остберг (PH Sport). Правило «п’ять кращих результатів» вже викреслило Адріена Фурмо (M-Sport Ford WRT), Миколу Грязіна й Оле Хрістіана Вейбю (обидва зі Hyundai Motorsport N) – в будь-якому випадку ніхто з цього тріо вже не зможе наздогнати Тідеманда… Але залишається відкритим питання про обов’язковий старт за межами Європи – адже у спортивному регламенті WRC (версія від 14 серпня 2020 року) цей пункт все ще присутній. Якщо пунктуально дотримуватися правил, то отримаємо таку картину – зі турнірної таблиці можна викреслити Остберга і Фурмо (адже в Мексиці вони не стартували, а інших етапів поза межами Європи вже немає). Краще б у FIA скоріше закрили цю «дірку» в регламенті…

У WRC-3 раптовий календарний «додаток» у вигляді етапу в Монці теж може стати джерелом головного болю для багатьох учасників. Тут відсутня вимога про обов’язковий виступ поза межами Європи, зате діє набагато жорсткіший норматив за кількістю стартів – максимум п’ять залікових стартів, з них у залік за підсумками сезону йдуть чотири кращих. За таких умов зараз залишаються тільки три основних претенденти на титул – Марко Буласія, Ярі Хуттунен і Каєтан Каєтановіч (теоретичні шанси є ще у французів Ніколя Кьямена й Еріка Камійї). Два лідери WRC-3, Буласія та Каєтановіч, вже використовували чотири старти з п’яти можливих, а попереду на них чекають ще два раунди – який з них вибрати? Тим більше ймовірність проведення етапів у Бельгії та Монці становить десь 50% на 50% – або відбудуться, або не відбудуться. Якась сумнівна «лотерея» виходить… У цій ситуації найкраще почувається Ярі Хуттунен – фін використав тільки три залікових старти, тому може спокійно їхати на решті обох етапах. Однак не виключено, що FIA знову перепише регламент і терміново запропонує учасникам WRC-3 нову формулу «Шість стартів і п’ять кращих результатів»…

Rally Italia Sardegna, WRC-2
1. Тідеманд/Барт (S, Skoda Fabia Rally2 evo) 2:51.58,4
2. Вейбю/Андерссон (N/S, Hyundai i20 R5) +28,8
3. Брюнільдсен/Майнор (N/A, Skoda Fabia Rally2 evo) +49,7
4. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) +2.08,3

Залік WRC-2 (після шести етапів)
1. Тідеманд (S) – 105 (5 стартів)
2. Остберг (N) – 87 (4 старти)
3. Фурмо (F) – 66 (5 стартів)
4. Вейбю (N) – 51 (5 стартів)
5. Грязін (RUS) – 51 (5 стартів)

Rally Italia Sardegna, WRC-3
1. Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 R5) 2:50.19,2
2. Каєтановвч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.21,2
3. Буласія/Дер-Оганнесян (BO/RA, Citroen C3 R5) +2.07,5
4. Скандола/Д’Аморе (I, Hyundai i20 R5) +5.45,3
5. Еллер А./Мартв (RCH/E, Skoda Fabia Rally2 evo) +9.36,3
6. Сольберг/Джонстон (S/IRL, Skoda Fabia Rally2 evo) +10.15,0

Залік WRC-3 (після шести етапів)
1. Буласія (BOL) – 70 (4 старти)
2. Хуттунен (FIN) – 68 (3 старти)
3. Каєтановіч (PL) – 55 (4 старти)
4. Сольберг О. (S) – 43 (4 старти)
5. Кьямен (F) – 28 (3 старти)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Twitter (Pontus Tidemand)

13-10-2020 27922
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца