Rally Italia Sardegna: на острові загадок

Після дуже неспішного старту сезону (три раунди за три з половиною місяці) темп різко змінився – ралійний чемпіонат світу буквально «побіг підстрибом», коли за п’ять тижнів повинні відбутися три раунди… Півтора тижня тому фінішувало Vodafone Rally de Portugal, завтра вранці стартує шейкдаун на Rally Italia Sardegna, а вже через три тижні учасників чекатиме далека Кенія з її оновленим Safari Rally. Відразу виникає закономірне питання – кому з претендентів на найвищі титули й в особистому, і командному заліках вищої ліги вдасться пройти цей «гарячий» період з мінімальними втратами? У Португалії майже все складалося виключно на користь Toyota Gazoo Racing WRT, попри помітну перевагу екіпажів Hyundai Motorsport у швидкості. Але, як відомо, нескінченного запасу подарунків долі все ж не буває – рано чи пізно вони вичерпаються… І острівне Rally Italia Sardegna буде гарячим у всіх значеннях. По-перше, нова зустріч Toyota з Hyundai спокійною не буде. По-друге, прогнози погоди на Сардинії в найближчі три-чотири дні обіцяють 30-35-градусну спеку…

Поки що за всіма попередніми оцінками, на Сардинії більшість чинників складаються на користь Hyundai Motorsport. Принаймні, у корейсько-німецької команди безліч козирів, які можна перетворити на підсумковий успіх – від вигідних стартових позицій у п’ятницю (на бойовій дистанції в 127,4 км це може стати ключовим фактором) до наявності такого результативного третього номера, як Даніель Сордо. Цікава деталь – у 2016-2020 роках екіпажі Hyundai вже чотири рази вигравали на Сардинії, по дві перемоги у Тьєррі Ньовілля (2016, 2018) і Даніеля Сордо (2019-2020). До цього можна додати той факт, що у 2017 році тут вигравав також Отт Тянак (у складі M-Sport Ford WRT)… У Toyota Gazoo Racing подібних аргументів зовсім небагато. Перш за все, через те, що Себастьяну Ож’є й Елфіну Евансу в п’ятницю доведеться чистити майже 130 км траси для суперників. Поки можна знайти лише один невеликий плюс в їх перших стартових позиціях – є шанс, що Ожьє та Евансу дістанеться набагато менше пилу… В японсько-фінської команди є також суттєва проблема третього номера – адже незрозуміло, як зможи виступити Калле Рованперя після двох поспіль провалів.

Тим часом у M-Sport Ford WRT відбулося рокірування у складі – француз Адрієн Фурмо знову долучиться до боротьби в заліку WRC-2 на Ford Fiesta Rally2, фін Теему Сунінен же повертається за кермо Ford Fiesta WRC. Безумовно, саме Сунінен зараз є головною надією британської команди на якийсь помітний успіх на Сардинії. Якщо офіційний перший номер M-Sport Гас Грінсміт у двох своїх попередніх стартах на Rally Italia Sardegna так і не потішив якимось досягненнями (двічі фінішував лише за допомогою SupeRally), то п’ять минулих стартів Теему Сунінена на трасах Сардинії незмінно були результативними для нього – чотири фініші в Топ-10 абсолюту, друге місце у 2019 році, перемоги у WRC-2 (2016) і моноприводному WRC-3 (2015). Поки що не надто радісна картина спостерігається в молодіжній команді Hyundai 2C Competition… По-перше, її лідер П’єр-Луї Лубе від початку сезону провалив вже чотири старти поспіль. Чи вдасться йому впоратися з таким тиском і нарешті фінішувати у Топ-10? По-друге, всі з нетерпінням чекали на черговий старт Олівера Сольберга на Hyundai i20 Coupe, але ця подія відкладена на невизначений час – оскільки його батько Петтер Сольберг отримав позитивний результат на коронавірус, все його оточення відразу скерували на самоізоляцію.

У дивізіоні WRC-2 теж не обійшлося без помітних «коронавірусних» халеп та хаосу. З одного боку, тішить, що Андреас Міккельсен швидко одужав і стартує на трасах Сардинії, де його чекає зустріч з Адрієном Фурмо (Ford), Мадсом Остбергом (Citroen), Ярі Хуттуненом (Hyundai) й одноклубником Марко Буласією. З іншого, команда Hyundai Motorsport N стрімко втратила дві екіпажів зі попередньо заявлених трьох – спочатку Оле Крістіан Вейбю отримав дискваліфікацію на півроку (за порушення коронавірусних вимог безпеки), а недавно вибув також Андреа Круньола. Він повинен був пілотувати третій Hyundai i20 R5, але історія з позитивними тестами у Вейбю та Сольберга-старшого призвела до того, що команда RedGrey (займалася підготовкою i20 R5 для Вейбю та Сольберга-молодшого) у повному складі залишилася на карантині в Португалії… Тобто ні автомобіль, ні технічний персонал на Сардинію не прибудуть. Зате Ярі Хуттунену пощастило – він хоч і захищає кольори Hyundai Motorsport N, але машину для нього готує інша команда, Kowax Racing 2BRally. У WRC-3 же можна побачити майже всіх претендентів на подіум за підсумками сезону – Йоана Росселя, Каєтана Каєтановіча, Ніколя Кьямена, Егона Каура, Еміля Ліндхольма, Кріса Інгрема, Хосе Марію Лопеса…

Чемпіонат світу, пілоти (після чотирьох етапів)
1. Ож’є (F) – 79
2. Еванс (GB) – 77
3. Ньовілль (B) – 57
4. Тянак (EE) – 45
5. Рованперя (FIN) – 41
6. Кацута (J) – 36
7. Сордо (E) – 29
8. Брін (IRL) – 24
9. Грінсміт (GB) – 22
10. Фурмо (F) – 20

Кубок виробників (після чотирьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 183
2. Hyundai Motorsport – 146
3. M-Sport Ford WRT – 64
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Rally Italia Sardegna, redbull.com, WRC.com, Hyundai Poland Racing

02-06-2021 28770
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца