Rally Islas Canarias: фінальна партія

Цього року чемпіонат Європи, попри цілу низку перенесень змагань та пізній старт сезону (у червні замість березня), все ж пройшов всю заплановану дистанцію. Отже, сьогодні на Канарських островах відбулися вільні тренування та кваліфікація перед Rally Islas Canarias, восьмим і фінальним раундом ERC-2021. Найбільше в нинішньому чемпіонаті Європи потішило, що відбулися усі без винятку заплановані змагання. Тобто вдалося уникнути «аварійних» пошуків заміни для якогось етапу – як це було у WRC, де хоч і спромоглися провести всі дванадцять раундів, але третина з них все одно виявилася «дублерами»-змінниками). Щоправда, «фінальний» статус цього року все ж зіграв проти організаторів Rally Islas Canarias (плюс прикрий та незрозумілий збіг за термінами з етапом чемпіонату світу в Монці) – частина регулярних учасників із різних причин вирішила пропустити канарський раунд… Новий чемпіон Європи, норвежець Андреас Міккельсен, вирушив до Італії, де він повинен поборотися за командний титул у WRC-2 для Toksport WRT, угорець Норберт Херціг і чех Ерік Цайс не надто вдало пройшли другу половину сезону, після чого достроково завершили свою програму в ERC.

Таким чином, зараз центральними фігурами на Канарах вважаються три екіпажі – поляка Міколая Марчика, іспанця Ефрена Льярени та росіянина Олексія Лукьянюка, які повинні в фіналі розіграти між собою «срібло» та «бронзу» за підсумками сезону. Крім того, Марчик зі Льяреною мусять з’ясувати, хто з їхніх штурманів стане абсолютним чемпіоном Європи в абсолютному заліку – Шимон Господарчик чи Сара Фернандес? Хто ще з гостей може спробувати втрутитися в битву за подіум на канарському ралі? Хіба тільки француз Йоанн Бонато – для нього старт на Канарах стане останнім шансом досягти якогось помітного успіху в нинішньому ERC (цього року йому жодного разу не вдалося фінішувати вище восьмого місця)… Зате можна перерахувати чимало іспанських екіпажів, які готові потріпати нерви лідерам – Ніл Соланс (друга спроба у складі фірмової Team MRF Tyres), Іван Арес, Ян Соланс, Сурхайєн Пернія (у цього тріо паралельно тривають свої персональні «розборки» в національному Super Campeonato de España de Rally), Йєрай Лемес, Енріке Крус, Луїс Монсон… Як показали сьогоднішні вільні тренування та кваліфікація, більшість із перелчених іспанських екіпажів негайно взяли активну участь у боротьбі за місця у Топ-10. Подивимося, що буде у п’ятницю-суботу на ралі.

У ERC2 уже зараз накопичилося чимало цікавих фактів. По-перше, у цій категорії на Канарах не з’явилося жодного екіпажу на техніці групи N – заявилися п’ять R4/Rally2-Kit і два задньопривідних Abarth 124 Rally RGT. По-друге, очікуються щонайменше дві цікаві дуелі. Перша розгорнеться за титул між Хав’єром Пардо (Suzuki Swift R4LLY S) і Дмитром Феофановим (Suzuki Swift R4), де іспанець поки виграє з рахунком 199:174 – тобто для підсумкового тріумфу йому вистачить фінішувати на подіумі. Друга битва буде за «бронзу» між Даріушем Полоньским (Abarth 124 Rally RGT) та Хоаном Віньєсом (Suzuki Swift R4LLY S) – поляка та андоррця поділяє лише одне очко (рахунок 115:114). По-третє, зараз на Канарах нарешті відбудеться великий міжнародний дебют відразу двох Skoda Fabia Rally2-Kit, підготованих литовською командою ProRacing – одну машину пілотуватиме досвідчений угорець Тібор Ерді (раніше за кермом N-групового Mitsubishi Lancer Evo він тричі ставав чемпіоном ERC2) на другій стартує український екіпаж Сергія Потійка й Івана Мішина. Для Потійка старт стане дебютом у чемпіонаті Європи – на відміну від його досвідченого штурмана, на рахунку якого вже 14 виступів на етапах ERC плюс титул в ERC Production Cup (у 2014 році з Віталієм Пушкарем).

В основних монопривідних заліках учасників не надто багато (десять у категорії ERC3, з них лише шість в ERC3 Junior), але ця обставина не надто знизить «температуру» боротьби за титули та призові місця… Як завжди, головними фаворитами в моноприводі вважається «Велика трійця», яка складається з француза Жан-Батіста Франческі, іспанця Хосепа Бассаса та фіна Самі Паярі. Тут постійно доводиться вираховувати безліч різних варіантів як в ERC3, так і в ERC3 Junior. У загальній монопривідній категорії ERC3 все зводиться до протистояння Франческі та Бассаса, в якому француз лідирує з рахунком 199:170 – йому вистачить здобути на Канарах щонайменше 12 очок (тобто фінішувати у Топ-5 плюс прихопити пару бонусних очок). Але ситуацію ускладнює той факт, що Жан-Батіст одночасно веде битву за титул в ERC3 Junior, де поки що програє Самі Паярі (рахунок 154:141 на користь фіна) – на додачу до всього цього у молодіжному заліку треба враховувати правило «П’ять найкращих результатів із шести» (через це у Паярі «підвисають» одразу 21 пункт). Але навіть з такою «форою» Франческі все одно потрібно набирати щонайменше 33 очки, щоб гарантовано виграти у фіна… Простіше кажучи, найкраща тактика для француза – фінішувати у Топ-5 і випередити Самі Паярі. А ще краще – просто виграти!

Rally Islas Canarias, кваліфікація (Топ-10)
1. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) 1.21,952
2. Лукьянюк/Арнаутов (RUS, Citroen C3 Rally2) +0,539
3. Пернія/Санчес (E, Hyundai i20 R5) +0,841
4. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,060
5. Соланс Я./Санхуан (E, Citroen C3 Rally2) +1,100
6. Кампеделлі/Кантон (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,170
7. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +1,271
8. Соланс Н./Марті (E, Hyundai i20 R5) +1,492
9. Арес/Васкес (E, Hyundai i20 R5) +1,527
10. Фон Турн/Еттель (D, Skoda Fabia Rally2 evo) +2,550

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

18-11-2021 22082
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца