Rally Hungary: тихе чемпіонство (ОНОВЛЕНО)

Ніч зі суботи на неділю вийшла несподівано насиченою в бюрократичному плані – стюарди стрімко видали цілу низку 10-секундних штрафів за зрізання повороту на одній зі спецділянок (серед покараних опинилися Мадс Остберг, Андреас Міккельсен, Сімоне Кампеделлі, Дмитро Феофанов, Жан-Батист Франческі, Кен Торн). Але вже в неділю вдень (якраз після фінішу ранкової секції) визнали, що звіти про порушення були неточними – і стрімко анулювали всі одинадцять рішень про призначення штрафів. Набагато більше уваги привернуло рішення суддів про покарання естонця Кена Торна за порушення правил (під час заправки екіпаж проводив також інші операції з автомобілем, що категорично заборонено) – внаслідок чого єдиний в Угорщині учасник категорії ERC Junior отримав чималий штраф у 10 хвилин. Сьогоднішні ранкові події на трасах додали ще трохи плутанини та хаосу – на першому ж допі секції в серйозну аварію потрапив угорець Норберт Херціг (йшов у той момент другим в абсолюті) та заблокував дорогу… Спецділянку довелося зупинити, внаслідок чого розклад ралі миттєво «розвалився» – наприкінці дня запізнення становило вже понад годину!

Інцидент Херціга швидко привів до тями багатьох охочих ризикнути в фінальний день змагання – наприклад, Микола Грязін обмежився перемогою на першому ранковому допі, після чого спокійно перейшов у режим «повний контроль ситуації» (тим більше найближчі суперники, норвежець Мадс Остберг і угорець Андраш Хадік, вже відставали на півсотні секунд). Був черговий красномовний сигнал, який знов отримав Андреас Міккельсен – лідер чемпіонату Європи на другому недільному допі побував за межами траси, пошкодив підвіску, після чого остаточно вирішив не ризикувати та почав без зайвої метушні «підбиратися» до фінішу. Кращими за підсумками неділі стали Миколай Марчик і Мадс Остберг. Поляк старанно атакував весь день, записав на свій рахунок додаткові п’ять бонусних очок і на фінальній спецділянці зумів пробитися на подіум, відібравши третю позицію в Андраша Хадіка – вже другий рік поспіль угорцям так і не вдалося фінішувати в Топ-3 на домашньому раунді ERC. Норвежець тим часом став другим за підсумками дня, завоював «срібло» на Rally Hungary, а також відсвяткував перемогу на фінальному етапі національного чемпіонату Угорщини…

Які основні підсумки угорського раунду ERC-2021? Микола Грязін здобув другу в цьому році перемогу (після свого успіху на липневому раунді в Латвії) – якби не проблеми та пригоди на польському та італійському раундах, він цілком міг би претендувати щонайменше на титул віце-чемпіона Європи… Тим часом Андреас Міккельсен без зайвих пригод фінішував буквально «пішки», завершив угорське ралі сьомим, записав на свій рахунок 13 очок і завдяки цьому остаточно гарантував собі титул чемпіона Європи 2021 року – на додаток до аналогічного досягнення в заліку WRC-2 (в обох випадках норвежець досяг підсумкового успіху достроково, за раунд до фінішу сезону). Тепер перед фінальним раундом на Канарах (запланований на 18-20 листопада) увага майже всіх уболівальників зосередиться на другій позиції – за титул віце-чемпіона продовжать боротьбу Миколай Марчик й Ефрен Льярена (поляк поки лідирує з рахунком 132:119). У заліку ERC2 вже п’яту в цьому році перемогу здобув Хав’єр Пардо (Suzuki Swift R4LLY S), який зробив ще один крок до завоювання титулу в цій категорії. У моноприводі сьогодні відзначився ще один свіжоспечений чемпіон світу – фін Самі Паярі, недавній тріумфатор Junior WRC, став переможцем етапу відразу в двох заліках, ERC3 і ERC3 Junior…

P.S. Найбільший сюрприз чекав на всіх вже після фінішу ралі – стюарди після реельного дослідження всіх обставин аварії Норберта Херціга на СД8 прийшли до висновку, що екіпаж Миколи Грязіна проігнорував цей інцидент, не знизив швидкість і не зупинився для надання допомоги. У підсумку екіпаж Грязіна отримав 15 хвилин штрафу, що відразу відкинуло його з першого на двадцять четверте місце. Переможцем угорського ралі попередньо оголошений норвезький екіпаж Мадса Остберга та Торстейна Еріксена.

Rally Hungary (попередні результати)
1. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) 1:38.43,4
2. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +21,8
3. Хадік/Кертес (H, Ford Fiesta Rally2) +26,1
4. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.14,1
5. Кампеделлі/Кантон (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.21,8
6. Міккельсен/Едмондсон (N/GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.30,4
7. Цайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta Rally2) +1.49,6
8. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +2.06,8
9. Чомош/Надь (H, Skoda Fabia R5) +2.14,8
10. Бодолай/Деак (H, Ford Fiesta Rally2) +4.48,3

Чемпіонат Європи, після семи етапів*
1. Міккельсен (N) – 191
2. Марчик (PL) – 135
3. Льярена (E) – 121
4. Лукьянюк (RUS) – 95
5. Херціг (H) – 87
* – попередні дані

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

24-10-2021 8940
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца