Rally Finland: ювілейна перемога Тянака!

Фінальний Power Stage в Фінляндії повинен був відповісти на силу-силену різноманітних питань. Чи зуміє Отт Тянак після прикрої невдачі на Power Stage швидко взяти реванш на фінських трасах? Чи зможе Toyota Gazoo Racing відсвяткувати третю поспіль перемогу на «домашньому» Neste Oil Rally Finland? Як «розберуться» між собою в боротьбі за четверте місце Андреас Міккельсен і Себастьян Ож’є, яких поділяють тільки 2,2 секунди? Після того, як ряди заводських екіпажів вищої ліги скоротилися до восьми, після регрупінгу в «телевізійну» компанію додатково потрапили ще шість учасників на техніці R5 – першими на трасу спецділянки Ruuhimäki довжиною 11,12 км вирушили чотири лідери WRC-2 (П’єр-Луї Лубе, Юхан Крістофферссон, Ярі Хуттунен, Микола Грязін) плюс обидва представники WRC-2 Pro (Ерік Камійї, Калле Рованперя)… І тільки після цього нарешті настала черга головного «десерту» для вболівальників, тобто восьми заводських екіпажів на WRC.

Очевидно, що ніхто з представників категорії R5 банально не дотягнеться до тієї планки, яку виставив вранці Ярі-Матті Латвала – 5.30,9 (середня швидкість 120,98 км/год). Тому цікавіше було спостерігати, як всі вони будуть атакувати орієнтир для свого класу – 5.49,2 (114,64 км/год), ранковий результат Еміля Ліндхольма на VW Polo GTI R5. П’єр-Луї Лубе, який вчора ввечері після вильоту з траси втратив лідерство в WRC-2, не став відчайдушно пнутися зі шкіри та спокійно показав 5.54,2, що гарантувало йому мінімум четверту позицію в заліку свого дивізіону. Трохи швидшим був пілот ралі-кросу і турінгових гонок швед Юхан Крістофферссон – він зупинив секундомір на цифрах 5.50,9. У свою чергу, Ярі Хуттунен покращив цей результат на 0,5 с. Але основна подія була попереду – Микола Грязін хоч і програв фіну 1,2 секунди (5.51,6), зате відсвяткував свою першу перемогу в WRC-2, а також фінішував в Топ-10 абсолюту. Крапку в боротьбі класу R5 поставив Калле Рованперя – 18-річний фін показав 5.49,0 і здобув третю поспіль перемогу в заводському заліку WRC-2 Pro.

Після цього нарешті розгорнулася боротьба у вищій лізі, яка негайно дала зрозуміти – ранковий результат Латвали недовго протримається, вже якщо Теему Сунінен на Ford Fiesta WRC (який протягом усього ралі не міг похвалитися насправді високою швидкістю) показав 5.31,1. А вже через кілька хвилин Крейг Брін швидко «запалив» новий орієнтир для всіх інших фаворитів Power Stage – 5.28,5. Виступу Тьєррі Ньовілля майже всі чекали з чималим скептицизмом, але бельгієць насправді дуже серйозно взявся за справу – кинувся на штурм і негайно очолив боротьбу на призовому допі з результатом 5.25,0! Як відреагують на подібну демонстрацію інші? Себастьян Ож’є виявився на настільки стрімким – тільки 5.27,2. Багато хто готовий був поставити на успіх Андреаса Міккельсена за підсумками Power Stage, але норвежець все ж не спромігся випередити свого прем’єр-пілота з Hyundai Motorsport (відстав від Ньовілля на 1,7 с), зате гарантував собі четверте місце!

Після цього залишалося тільки дочекатися і поспостерігати, як дограють фінальну партію три лідери гонки. Ярі-Матті Латвала категорично не бажав ризикувати своїм першим в цьому році подіумом (особливо після всіх недавніх провалів), тому хоч і їхав досить швидко, але без карколомних атак, і обмежився результатом 5.27,8. Приблизно в тому ж дусі виступив і інший фінський претендент на подіум – Есапекка Лаппі взагалі показав 5.28,8… Тепер залишалося відкритим лише одне питання – чи стане Отт Тянак гнатися за повним комплектом очок (25+5), або про всяк випадок перестрахується, щоб не повторити свого сардинського фіаско півторамісячної давнини? Перші ж дані проміжного хронометражу змусили всіх розвести руками – естонець негайно взявся диктувати свої умови! Підсумковий результат приголомшливий – Тянак виграв Power Stage (5.24,3), взяв всі 30 очок, відсвяткував ювілейну, десяту в кар’єрі перемогу (став 22-м в історії WRC пілотом, який досяг цієї позначки) і приніс Toyota Gazoo Racing третю поспіль перемогу на Neste Oil Rally Finland!

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 5.24,3
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,7
3. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +2,4
4. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +2,9
5. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +4,5

Neste Oil Rally Finland (попередні результати)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 2:30.40,3
2. Лаппі/Ферм (FIN, Citroen C3 WRC) +25,6
3. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +33,2
4. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +53,4
5. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +56,1
6. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.32,4
7. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.38,2
8. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +2.33,8
9. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5 Evo) +7.54,1
10. Грязін/Федоров (RUS, Skoda Fabia R5) +10.28,7

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 180
2. Ож’є (F) – 158
3. Ньовілль (B) – 155
4. Еванс (GB) – 78
5. Міккельсен (N) – 71
6. Сунінен (FIN) – 66
7. Мік (GB) – 60
8. Лаппі (FIN) – 58
9. Латвала (FIN) – 56
10. Сордо (E) – 52

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 262
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 238
3. Citroën Total WRT – 198
4. M-Sport Ford WRT – 158

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Skoda, Hyundai, Twitter (WRC)

04-08-2019 14367
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца