Rally Finland, СД3: перший удар Hyundai

Розклад фінського раунду WRC-2021 вражає своєю щільністю, особливо в п’ятницю та суботу. Сьогодні в програму вдалося запхати як шейкдаун на спецділянці Vesala довжиною 4,04 км, так і шість допів зі 89,42 км бойової дистанції. Щось подібне було також півтора місяці тому на Renties Ypres Rally Belgium – бельгійці тоді спромоглися «упакувати» в програму першого дня шейкдаун і 135 км спецділянок… У фінів ключовим днем повинна стати субота – адже завтра заплановані дев’ять СД загальною довжиною 151,95 км, або понад половину бойової дистанції всього змагання (майже 53%). У п’ятницю ж вранці цікаво було подивитися, як екіпажі виступлять на шейкдауні – спробують «промацати» своїх суперників на максимальній швидкості чи просто спокійно попрацюють з налаштуваннями техніки? Будь-яка помилка на трасі може легко привести до передчасного сходу або як мінімум 60 хвилин штрафу за SupeRally за пропуск п’ятничних допів… Відповідь була отримана відразу – середня швидкість найшвидшого екіпажу на шейкдауні становила 136,56 км/год!

Результати ранкових заїздів поки дозволили зробити тільки два попередніх висновки. Перший – боротьба за подіум може бути дуже щільною, оскільки вісім найшвидших заводських екіпажів вклалися в двосекундний інтервал. Другий – поки збувається та частина прогнозів, яка віддавала певну перевагу Hyundai Motorsport (Отт Тянак зі Крейгом Бріном зробили неофіційний дубль на шейкдауні, Тьєррі Ньовілль став четвертим). Відставання тойотовців виглядає мінімальним, але чи зможуть вони продемонструвати дійсно високий темп на п’ятничних спецділянках – особливо з урахуванням перших стартових позицій Себастьяна Ож’є та Елфіна Еванса? Заінтригувала також картина в WRC-2, де п’ять найшвидших екіпажів «втиснулися» в інтервал, який дорівнював рівно одній секунді. Найкращий час належав фіну Теему Сунінену, який вперше стартував за кермом Volkswagen Polo GTI R5, на Мадса Остберга (норвежцю в Фінляндії потрібна тільки перемога, щоб продовжити боротьбу за титул у WRC-2) поки старанно тиснуть мінімум три екіпажі – Олівера Сольберга, Ярі Хуттунена, Миколи Грязіна… Але що буде безпосередньо в ралі – це питання все ж залишилося відкритим.

Денна п’ятнична секція (пролог Harju плюс два великих СД, що в сумі дало 35,99 км бойової дистанції) майже не здивувала – як і під час шейкдауну, два перших місця утримують екіпажі Hyundai Motorsport, Отта Тянака і Крейга Бріна (їх поки поділяють 1,7 секунди). Зате у тойотовців неоднозначні сюрпризи – перш за все, вразила атака Есапекки Лаппі, який на «клієнтській» Toyota Yaris WRC у незвичній біло-зеленій гамі пробився на третю позицію, що зробило його найкращим представником японської марки. Цікаво, фін відразу атакував на межі можливостей чи в нього є ще якийсь резерв швидкості? Якщо говорити про основний склад Toyota Gazoo Racing WRT, то поки найбільшу стабільність показують Елфін Еванс і Калле Рованперя – в них четверте та п’яте місця, з досить невеликим відставанням від лідера (відповідно 5,9 і 7,8 секунди). А ось Себастьян Ож’є відразу «поплив», відкотився на сьоме місце та відстає вже на чверть хвилини. Чи змое він сьогодні ввечері хоча б частково компенсувати такі втрати часу? У Тьєррі Ньовілля (головної надії Hyundai на титул) теж не все добре складається – лише шосте місце й 13 секунд відставання… Тим часом у WRC-2 Мадс Остберг зміг перехопити ініціативу, виграв два СД зі трьох і тримає Теему Сунінена на дистанції близько п’яти секунд.

Rally Finland, шейкдаун (Топ-15)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 1.46,5
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,3
3. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +0,9
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,1
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +1,2
6. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +1,6
7. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +1,8
8. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota Yaris WRC) +2,0
9. Фурмо/Коріа (F, Ford Fiesta WRC) +4,5
10. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +4,8
11. Сунінен/Марккула (FIN, VW Polo GTI R5) +8,5
12. Сольберг/Дрю (S/GB, Hyundai i20 N Rally2) +9,1
13. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +9,4
14. Ліннамяе/Морган (EE/GB, VW Polo GTI R5) +9,5
15. Грязін/Александров (RUS, VW Polo GTI R5) +9,5

Становище після СД3
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 17.49,7
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,7
3. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +5,4
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +5,9
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +7,8
6. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +13,0
7. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +15,6
8. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota Yaris WRC) +28,4
9. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +32,6
10. Фурмо/Коріа (F, Ford Fiesta WRC) +40,8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Hannu Rainamo

01-10-2021 14332
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца