Rally Finland, СД15: Toyota тримає удар

Логічно було вважати, що на нинішньому Secto Rally Finland основні події очікувалися саме в суботу – адже на цей день були заплановані дев’ять спецділянок загальною довжиною 151,95 км (або майже 53% від всієї бойової дистанції змагання). Суотня програма виглядала наступним чином – два проїзди секції з чотирьох допів (довжиною від 13,49 км до 22,61 км) плюс вечірня 2,31-кілометрова міні-спецділянка Harju (чия траса прокладена в Ювяскюля на доріжках місцевого парку Harjun ulkoilupuisto). Тобто в середньому по 75 км СД між візитами на сервіс… І ранкова секція швидко принесла чимало змін у загальному заліку змагання. По-перше, Елфін Еванс спромігся перехопити ініціативу, нав’язав свій темп вчорашнім лідерам (Отту Тянаку з Крейгом Бріном), виграв чотири спецділянки поспіль і поступово видряпався на першу позицію! По-друге, у Toyota Gazoo Racing WRT ранковий успіх Еванса був помітно зіпсований неприємностями інших екіпажів – спочатку на СД8 вилетів з траси Такамото Кацута (штурманський «шарварок» не сприяє стабільності японця), а на СД10 постраждав Калле Рованпера (фіна «розмотало» у зв’язці поворотів та викинуло в купу гравію).

В цілому, після ранкової секції кількість головних претендентів на перемогу миттєво скоротилася з п’яти до трьох – Калле Рованперя вибув зі гри та забезпечив собі 60 хвилин штрафу SupeRally, Есапекка Лаппі трохи розгубив свій вчорашній темп, внаслідок чого його відставання від лідера склало вже приблизно півхвилини. У підсумку боротьба за лідерство перетворилася на протистояння тойотівця Елфіна Еванса з парою опонентів зі Hyundai Motorsport (Отт Тянак і Крейг Брін)… Найбільше спантеличив шанувальників ралі дуже непевний виступ Себастьяна Ож’є та Тьєррі Ньовілля – обидва прем’єр-пілоти своїх команд (тобто відповідно Toyota та Hyundai) зараз спроможні тільки боротися між собою за п’яту позицію (в цьому протистоянні чинний чемпіон світу поки що програє), і вже на хвилину з гаком відстають від лідерів! Денна суботня секція внесла чергові «поправки» до сценарію фінського ралі – Тянак спробував повторити ранковий подвиг Еванса та виграв три СД поспіль, однак на дистанції майже 55 км спромігся відіграти лише дві секунди. Після чого валлієць виграв передостанній доп дня та знову «відсунувся» від естонця на дев’ять секунд… А ось Брін явно не витримав темпу двох лідерів і остаточно відкотився на третє місце (відставання становить майже два десятки секунд).

Найбільшою несподіванкою стала неприємність Тьєррі Ньовілля – бельгієць десь невдало «приклався» на СД14 (останньому повноцінному допі суботи), після чого намагався продовжити рух, але змушений був зійти та віддав свою п’яту позицію Себастьяну Ож’є. Такий перебіг подій стрімко «скерував» всі шанси Тьєррі на титул майже до нульової позначки… Короткий «парковий» доп Harju нічого не змінив – Отт Тянак з Елфіном Евансом показали на ньому однаковий час, завдяки чому за підсумками суботи розрив між ними становив 9,1 секунди. Головна битва завтра – на чотирьох спецділянках валлієць з естонцем повинні з’ясувати, кому з них вдасться здобути свою другу в цьому році перемогу (Отт виграв у Лапландії, Елфін у Португалії). У WRC-2 спостерігається схоже напруження битви – Теему Сунінен випереджає Мадса Остберга рівно на вісім секунд, а Ярі Хуттунен (третє місце) відстає від цієї пари дуелянтів вже на півтори хвилини. У заліку WRC-3 фіни зараз поза конкуренцією – у них п’ять перших місць, а Еміль Ліндхольм (тиждень тому став чемпіоном Фінляндії) продовжує підтримувати максимальний темп і зараз лідирує вже з хвилинним відривом від Мікко Хейккілі.

Становище після СД15
1. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) 1:57.46,7
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +9,1
3. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +19,5
4. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +44,8
5. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +1.23,7
6. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +4.16,9
7. Фурмо/Коріа (F, Ford Fiesta WRC) +5.31,5
8. Сунінен/Марккула (FIN, VW Polo GTI R5) +8.21,4
9. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +8.29,4
10. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +8.55,8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, WRC.com, Hyundai

02-10-2021 14620
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца