Rally Finland: інтрига чи визначеність?

Ралійний чемпіонат світу 2021 року майже непомітно підібрався до позначки в десять етапів – вже 1 жовтня стартує Secto Rally Finland, яке останнім часом пережило чимало серйозних проблем. Рік тому було вимушене скасування змагання, коли календар WRC просто розвалювався на очах, зараз фінський етап ледь не спіткала подібна доля, коли довелося перенести його на два місяці – з кінця липня на перші дні жовтня… Після всього цього ювілейне, вже 70-е за рахунком Rally Finland, перетворилося на один зі ключових раундів у фінальній частині сезону – цілком не виключено, що саме на фінських трасах перебіг боротьби за чемпіонський титул в абсолютному заліку може остаточно скластися на користь Toyota Gazoo Racing WRT (точніше, Себастьяна Ож’є). Або, навпаки, в опонентів зі Hyundai Motorsport (в першу чергу, Тьєррі Ньовілля) з’явиться додатковий шанс в їхньому протистоянні з японською маркою. Чимало допів вже добре знайомі більшості екіпажів вищої ліги, але умови на трасі можуть відрізнятися від звичних – осіння погода здатна впровадити свої «поправки». Поки синоптики прогнозують невеликий дощ у п’ятницю та температуру 7-12°C протягом усього ралі…

У Toyota Gazoo Racing WRT зараз склалася досить цікава ситуація. Попри те, що команда у 2017-2019 роках тричі поспіль виграла Rally Finland (одна перемога в Есапекки Лаппі, дві в Отта Тянака), зараз вона поки не є беззаперечним фаворитом свого «домашнього» ралі… Можна припустити, що на фінських трасах головною ударною силою стане Калле Рованперя, який ще в липні поступово вийшов на пік форми – на трьох останніх етапах у нього дві перемоги (Естонія, Греція) і подіум (Бельгія), що принесло йому 73 очки та дозволило стати одним з головних претендентів на титул віце-чемпіона. А ось чи зуміють «вистрілити» Себастьян Ож’є й Елфін Еванс – то вже велике та непросте питання… Француз останнім часом зазвичай не прагне форсувати події на трасах, а акуратно відбиває всі випади опонентів і поступово збільшує свою перевагу. У валлійця ж спостерігається спад – різких провалів майже немає, але і колишньої швидкості він уже не демонструє. Цікаво поспостерігати за «другою лінією» Toyota, де до Такамото Кацути (японець хоче перервати свою провальну смугу) раптом приєднався Есапекка Лаппі – як фін буде почуватися за кермом WRC після тривалої перерви?

Якщо тойотівці можуть грати на утримання рахунку (особливо в особистому заліку, де відрив Ож’є становить вже 44 очка), то Hyundai Motorsport не може дозволити собі подібну розкіш – необхідно тільки атакувати. Поки що найвищі шанси в Отта Тянака, який чудово почувається на схожих швидкісних трасах – на його рахунку три перемоги на фінських етапах WRC (дві на літньому Rally Finland у 2018-2019 роках плюс тріумф на зимовому Arctic Rally Finland у цьому році). У Тьєррі Ньовілля ситуація складніша – бельгієць зазвичай непогано виступає в Фінляндії, але в складі Hyundai Motorsport жодного разу не фінішував тут на подіумі… Чи вдасться йому переламати цю неприємну традицію? Зате у Крейга Бріна зараз повна свобода дій. Майже немає сумнівів, що це буде один з його останніх стартів в кольорах Hyundai – чому б ірландцеві на прощання не грюкнути дверима якомога голосніше? Залишається ще M-Sport Ford WRT, але шанси британської команди на якийсь помітний успіх мінімальні – для екіпажів Гаса Грінсміта й Адріена Фурмо (француз зараз стартує з новим штурманом) стелею їх можливостей досі залишається фініш у Топ-5 абсолютного заліку…

У двох молодших дивізіонах (тобто WRC-2 і WRC-3) досить неоднозначна картина… За великим рахунком, у WRC-3 фінський етап має значення тільки в боротьбі за «бронзу» за підсумками сезону, де естонець Егон Каур й іспанець Хосе Марія Лопес будуть воювати з армадою місцевих фаворитів (Еміль Ліндхольм, Мікко Хейккіля, Теему Асунмаа, Еерік Пієтарінен). А ось в заліку WRC-2 очікується найжорстокіша битва – Мадсу Остбергу (Citroen C3 Rally2) за відсутності нинішнього лідера Андреаса Міккельсена треба лише вигравати, причому не тільки в ралі, а й на Power Stage. Але навіть без Міккельсена рівень конкуренції на фінських трасах обіцяє бути дійсно серйозним – Мадсу будуть старанно заважати Микола Грязін (вирішив повернутися за кермо звичного VW Polo GTI R5), Теему Сунінен (фін на шляху з M-Sport Ford WRT до Hyundai Motorsport вирішив «транзитом» випробувати Volkswagen Polo GTI R5), Ярі Хуттунен й Олівер Сольберг (обидва скандинави спробують продемонструвати можливості своїх новітніх Hyundai i20 N Rally2 на швидкісному гравії). Так що Мадса Остберга перед фінським раундом все є складно назвати беззаперечним фаворитом…

Чемпіонат світу, пілоти (після дев’яти етапів)
1. Ож’є (F) – 180
2. Еванс (GB) – 136
3. Ньовілль (B) – 130
4. Рованперя (FIN) – 129
5. Тянак (EE) – 106
6. Кацута (J) – 66
7. Брін (IRL) – 60
8. Грінсміт (GB) – 44
9. Сордо (E) – 43
10. Фурмо (F) – 36

Кубок виробників (після дев’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 397
2. Hyundai Motorsport – 340
3. M-Sport Ford WRT – 153
4. Hyundai 2C Competition – 44

Залік WRC-2 (після дев’яти етапів)
1. Міккельсен (F) – 126 (6 стартів)
2. Буласія (BOL) – 104 (6 стартів)
3. Остберг (N) – 96 (5 стартів)
4. Грязін (RUS) – 67 (6 стартів)
5. Хуттунен (FIN) – 60 (4 старти)

Залік WRC-3 (після дев’яти етапів)
1. Россель (F) – 127 (6 стартів)
2. Каєтановіч (PL) – 112 (5 стартів)
3. Кьямен (F) – 57 (4 старти)
4. Інгрем (GB) – 49 (4 старти)
5. Ліндхольм (FIN) – 45 (6 стартів)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Vladislav Maschl

29-09-2021 10988
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца