Rally Fafe Montelongo: «джокер»

У критичній ситуації можна використовувати будь-які засоби – наприклад, якщо в календарі того чи іншого чемпіонату (національного, міжнародного) з’являється безліч «пробоїн», то часом доводиться «заклеювати» їх будь-яким більш-менш оптимальним змаганням. Ось і в ERC недавно здійснили ротацію, коли гравійне Azores Rallye замінили асфальтовим Rally Fafe Montelongo, яке стартує вже завтра, 2 жовтня… Слід визнати, ця подія дійсно здивувала багатьох – все ж нечасто буває так, щоб невеликий регіональний ралі-спринт, який раніше налічував від 20 до 60 км допів, миттєво «вистрілив» до рівня чемпіонату Європи. Цікаво було б ще дізнатися, чому вирішили зберегти саме асфальтову версію ралі, а не спробували перевести її на гравій – тим більше на трасах під Фафі останнім часом регулярно проводили етапи WRC… Можливо, це пов’язане з якимись домовленостями з місцевою владою і тим, що організаторами Rally de Portugal та Rally Fafe Montelongo є дві різні організації. У підсумку маємо наступний факт – у календарі ERC-2020 п’ять етапів з шести асфальтові…

В цілому, організаторам вдалося «накрутити» непоганий показник – 181,44 км бойової дистанції. Правда, щоб досягти таких цифр, довелося запланувати потрійний проїзд кожного допу (і в суботу, і в неділю на учасників чекатимуть секції зі трьох спецділянок, загальною довжиною 31,93 км і 28,55 км відповідно). Перелік учасників не найбільший (тільки 38 екіпажів в заявці), але при цьому з них 23 стартують на техніці R5/Rally2 – правда, три з них не номіновані на здобуття очок у заліку ERC (серед них є відомий француз Йоанн Бонато)… Спочатку спантеличила відверто мала кількість португальських екіпажів (всього лише шість), причому серед них не було таких серйозних гравців, як Бруно Магальяйнш, Армінду Араужу або Жозе-Педру Фонтіш. Але відповідь була отримана швидко – достатньо зазирнути до календаря чемпіонату Португалії, де через тиждень (9-10 жовтня) запланований п’ятий раунд першості, Rali Vidreiro – Centro de Portugal. Це дійсно великий мінус для португальського «джокера» ERC – досить згадати, як в останні роки на Азорах португальці періодично і часом успішно шарпали нерви фаворитам-гостям. Зараз же «фактор місцевої загрози» зведений до мінімуму…

В цілому, перелік головних претендентів на перемогу на Rally Fafe Montelongo зовсім невеликий і складається всього лиш зі трьох нинішніх лідерів чемпіонату Європи – Олексія Лукьянюка, Олівера Сольберга та Крейга Бріна. Можна вважати, що у всіх трьох приблизно рівні шанси на першу сходинку подіуму, хоча в Олівера досвід стартів на асфальті досі залишається мінімальним – траси під Фафі не знайомі жодному з регулярних учасників ERC. «Другий ешелон» виявився насправді численним – Еміль Ліндхольм, Грегуар Мюнстер, Ефрен Льярена, Маріян Грібель, Норберт Херціг, Каллум Дівайн, Іван Арес… І це ще не весь перелік. Цікаво, у кого з гравців другої лінії з’явиться шанс дотягнутися до подіуму і за яких обставин? Непогана компанія збирається в молодіжному заліку ERC1 Junior (техніка R5/Rally2) – тут заявлені вісім екіпажів. Головним фаворитом у цій категорії залишається Олівер Сольберг, який вже виграв два попередніх раунди… Хто готовий посперечатися з юним шведом у Португалії? Люксембуржець Мюнстер? Іспанець Льярена? Чех Кайс? Ірландець Дівайн?

У «малому» молодіжному заліку ERC3 Junior (техніка R2/Rally4) кількість учасників різко скоротилася. Якщо в Італії в липні стартували 13 юніорів, в Латвії в серпні на траси вийшли 12 екіпажів, то в Португалії багато з чималим подивом нарахували всього лише п’ятьох – естонця Кена Торна, іспанця Хосепа Бассаса та Серхіо Куесту, бельгійця Аморі Молля та португальця Педру Алмейду… Найбільше здивувала відсутність шведа Денніса Родстрьома, який зараз посідає другу позицію в загальному заліку ERC3 Junior. Тепер у Торна є шанс зробити великий крок до заповітного титулу – за умови, що йому вдасться успішно відбитися від атак свого найсерйознішого суперника на цьому етапі, іспанця Бассаса. У заліку ERC2, як зазвичай, мало хто чекав на велику кількість учасників – всього п’ять екіпажів, два на «серійних» N4 плюс три на техніці R-GT… Тут найголовнішою подією стала зміна техніки у лідера цієї категорії – італієць Зеліндо Мелегарі пересів з Subaru Impreza WRX STI на Alpine A110 Rally. До речі, для нової французької машини старт у Фафі повинен стати її офіційним міжнародним дебютом – багатьом цікаво буде порівняти її зі звичними Abarth 124 Rally RGT…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Frédéric Le Floc’h (DPPI), Josef Petrů

01-10-2020 11379
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца