Rally Estonia: нова точка відліку

Формально, естонський раунд зараз відкриває другу половину сезону в WRC-2021 – бо вже відбулися шість раундів зі дванадцяти запланованих, попереду ще шість (за умови, що жодних серйозних змін у календарі не відбудеться). І якщо минулого року Rally Estonia у форсованому режимі готували до його «джокер»-дебюту в WRC (за тодішніх екстремальних умов довелося використати скорочений формат «пролог плюс два гоночних дня» зі 233,40 км бойової дистанції), то зараз організатори змагання могли спокійно та методично розгорнути повноцінний маршрут – у 2021 році естонський раунд WRC налічує вже три повноцінних гоночних дня, 24 спецділянки та 314,16 км бойової дистанції. Крім того, Естонія відкриє серію зовсім інших раундів, ніж у першій половині сезону – з шести етапів зі порядковими номерами від 7 до 12 два заплановані на швидкісному гравії (Естонія, Фінляндія), три на асфальті (Бельгія, Іспанія, Японія) і лише один буде схожий на недавні «молотарки» в Португалії, Італії та Кенії. Цікаво, як це вплине на співвідношення сил у всіх заліках WRC-2021?

На перший погляд, перевага зараз буде на боці Toyota Gazoo Racing WRT – якщо вже команда примудрилася пройти несприятливу для неї забійну серію Португалія-Сардинія-Кенія з фантастичними показниками (три перемоги плюс три подіуми, 135 очок у командному заліку проти 103 у Hyundai Motorsport), то зараз їй буде значно простіше. Але як показали події в травні-червні, будь-які логічні аргументи стрімко зазнають поразки при зустрічі з непередбачуваною реальністю… У Hyundai Motorsport колосальне бажання якомога скоріше відігратися за всі свої недавні феєричні провали – тим більше Отт Тянак зробить все можливе, щоб знову виграти свій домашній раунд WRC. Додає непередбачуваності той факт, що починаючи з Естонії заводські Hyundai i20 Coupe WRC отримають оновлену версію двигуна – на думку керівників та інженерів команди, техніка повинна додати в потужності та швидкості. Чи змінить це перебіг боротьби з Toyota Gazoo Racing WRT? У M-Sport Ford WRT досі діють за принципом «Зараз підбираємо в чемпіонаті все, що тільки можливо, а поки що всі основні сили кинемо на розвиток новітнього гібридного Ford Puma Rally1 версії 2022 року».

До речі, Rally Estonia повинне стати потужним каталізатором боротьби в заліках WRC-2 і WRC-3, де недавно всі основні учасники дружно проігнорували занадто дорогий і «руйнівний» виїзд до Кенії. У WRC-2 відразу зібралися практично всі найсильніші екіпажі, які продовжать боротьбу за призові місця за підсумками сезону – Андреас Міккельсен (йому зараз вже нікуди відступати, потрібні тільки перемоги на найближчих етапах), Мадс Остберг, Марко Буласія, Адрієн Фурмо, Микола Грязін, Ярі Хуттунен, Олівер Сольберг… А от ситуація в заліку WRC-3 поки що досить заплутана – лідер цієї категорії, француз Йоан Россель, поки тримає паузу (як для пошуку бюджету ще на два старти, так і для вичікування оптимального моменту для нової атаки). Таким чином, у поляка Каєтана Каєтановіча з’явилася чудова нагода суттєво скоротити своє відставання від Росселя, але його зараз чекає зустріч як мінімум зі чотирма насправді непростими суперниками – господарем траси Егоном Кауром, фінами Емілем Ліндхольмом і Мікко Хейккілєю (у випадку свого успіху здатні зламати гру будь-якому фавориту), іспанцем Хосе Марією Лопесом… Плюс є ще непередбачуваний «джокер» Олексій Лукьянюк, який вперше стартує на новій машині (Skoda Fabia Rally2 evo) і з новим штурманом, Ярославом Федоровим.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Skoda

14-07-2021 12667
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца