Rally Estonia: два рекорди!

Цікаво, що весь маршрут нинішнього естонського раунду WRC був побудований таким чином, що середня швидкість постійно знижувалася з кожним днем – на п’ятничних спецділяенках цей показник становив 116,5 км/год, в суботу отримали вже 112,3 км/год… Але найповільнішим став фінальний день – тільки на одному СД, 11,72-кілометровому Elva, вдалося подолати позначку в 100 км/год. Повним антиподом стала спецділянка Tartu vald (вона також фінальний Power Stage), яку можна майже без сумнівів назвати подовженим у чотири рази прологом (з 1,64 км до 6,51 км) – тут не вдалося навіть дотягнути до 70 км/год…. Принаймні, перший проїзд на ній приніс наступні цифри – найкращий час 5.58,4 (Тьєррі Ньовілль), середня швидкість 65,39 км/год. Ці показники негайно зацікавили любителів статистики – чи вдасться на Rally Estonia встановити новий рекорд WRC у неофіційній категорії «Найбільш повільний Power Stage»? Поки що пальма першості належить Rally Argentina 2014 року, де на допі El Condor – Copina середня швидкість переможця склала лише 67,59 км/год.

Ранок неділі практично не приніс жодних сюрпризів – майже всі екіпажі готувалися до поділу призових очок на Power Stage та намагалися зайвий раз не ризикувати. Єдиною помітною подією став хіба тільки раптовий 10-секундний штраф Тьєррі Ньовілля за хвилинне запізнення (бельгієць все одно зберіг свою третю позицію і на десяток секунд випереджає Себастьяна Ож’є)…. Тим часом Калле Рованперя поступово наближається до своєї першої в кар’єрі перемоги в WRC, при цьому підтримує досить високий темп – сьогодні він фінішував на всіх допах у Топ-5 та майже на хвилину випереджає Крейга Бріна. Отже, фінал Rally Estonia перетворився в очікування двох нових рекордів WRC – чи отримаємо ми сьогодні найповільніший Power Stage в чемпіонаті світу та наймолодшого переможця етапу в історії WRC? Порядок старту перед фінальним допом не здивував – першими на трасу вирушає квартет лідерів WRC-2 (Адрієн Фурмо, Марко Буласія, Мадс Остберг, Андреас Міккельсен), потім приходить черга дев’яти представників вищої ліги, від Гаса Грінсміта до Калле Рованпері.

У заліку WRC-2 лідери дуже швидко розібралися між собою – Андреас Міккельсен впевнено виграв Power Stage, нарешті здобув другу в цьому році перемогу, завдяки чому здобув максимально можливі 30 очок і продовжує лідирувати у своїй категорії. Коли до гри долучилися екіпажі на WRC, першим зуби показав Отт Тянак – естонець відразу на шість секунд покращив ранковий результат свого одноклубника Тьєррі Ньовілля (5.52,2 проти 5,58,4) і готовий записати на свій рахунок вже третю цього року перемогу на Power Stage. Чи готовий хтось посперечатися з ним за додаткові п’ять очок? Чи всі вважатимуть за краще зберегти поточні позиції в загальному заліку ралі? Зіпсував свій заїзд Теему Сунінен, який втратив майже півхвилини (ледь не розвернуло поперек траси), але цей інцидент все ж не завадив йому дістатися мінімум шостим до фінішу Rally Estonia. Досить активно діяли обидва лідери Toyota – Елфін Еванс і Себастьян Ож’є хоч і не дотягнулися до результату Тянака (5.56,6 і 5.55,8 відповідно), але все ж обидва старанно «націлилися» на додаткові очки…

Тьєррі Ньовілль, попри прикрий інцидент зі штрафом, досить швидко заспокоївся і відзначився другим часом (5.54,9). А ось його одноклубник Крейг Брін не побажав ризикувати своєю позицією на подіумі, тому акуратно віддав Отту Тянаку майже чверть хвилини… Після цього вся увага була зосереджена виключно на Калле Ровангпері – чи вдасться фіну витримати таке психологічне навантаження на самому фініші ралі? Юніор не став спокушати долю – спокійно показав п’ятий час на Power Stage (6.01,6) та з хвилинною перевагою став переможцем Rally Estonia! Таким чином, сьогоднішній день все ж приніс усім відразу два нових рекорди чемпіонату світу! По-перше, Калле Рованперя у віці 20 років 290 днів став наймолодшим переможцем етапу WRC і побив рекорд свого нинішнього шефа Ярі-Матті Латвали – той у 2008 році виграв Rally Sweden у віці 22 років 313 днів. По-друге, естонський Power Stage все ж став найповільнішим в історії WRC і перевершив попереднього рекордсмена з Аргентини – сьогодні переможець Отт Тянак показав середню швидкість 66,54 км/год. А в протистоянні команд-фаворитів в Естонії вийшла нічия – Toyota та Hyundai набрали по 42 очки…

Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) 2:17.46,8
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +50,7
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.20,9
4. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +1.38,8
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +2.02,2

Rally Estonia (попередні результати)
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) 2:51.29,1
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +59,9
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.12,4
4. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +1.24,0
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +2.07,1
6. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +7.07,3
7. Лубе/От-Лабурдетт (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +8.48,3
8. Лукьянюк/Федоров (RUS, Skoda Fabia Rally2 evo) +10.16,1
9. Міккельсен/Флоене (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +10.29,9
10. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +10.46,6

Чемпіонат світу, пілоти (після семи етапів)
1. Ож’є (F) – 148
2. Еванс (GB) – 111
3. Ньовілль (B) – 96
4. Рованперя (FIN) – 82
5. Тянак (EE) – 74
6. Кацута (J) – 66
7. Брін (IRL) – 42
8. Грінсміт (GB) – 34
9. Сордо (E) – 31
10. Фурмо (F) – 30

Кубок виробників (після семи етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 273
2. Hyundai Motorsport – 214
3. M-Sport Ford WRT – 109
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Jaanus Ree (Red Bull Content Pool), Toyota, Hyundai, Skoda

18-07-2021 28486
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца