Rally di Roma Capitale: «римські канікули»

Чемпіонат Європи вже швидко «викотився» на фінішну пряму – у минулі вихідні під Римом відбувся вже шостий раунд ERC-2022 зі восьми запланованих. Зараз можна вже остаточно визнати, що цей «перехідний» період (коли попередній промоутер Eurosport Events Ltd. несподівано пішов на рік раніше, а новий промоутер WRC Promoter GmbH мусив похапцем приймати справи) не уникнув проблем – загальний рівень конкуренції досить помітно знизився (чимало екіпажів або зосередилися на національних чемпіонатах, або перейшли на рівень WRC-2), а нова «хвиля» учасників виявилася не надто великою… Тепер керівництву WRC Promoter GmbH доведеться добряче поміркувати над оновленням концепції ERC, щоб досягти успіху мінімум у двох питаннях – зробити європейський чемпіонат більш привабливим для команд й екіпажів, але одночасно з тим не перетворити його на потужного конкурента, який почне «перетягувати» до себе учасників зі WRC-2. Часом монополія одного промоутера, який вирішив «захапати» собі дві найсильніші міжнародні ралійні серії, може призвести саме до таких наслідків. Плюс повна невизначеність зі термінами та місцем проведення фінального раунду (вже скоро серпень, а інформація досі відсутня) – така ситуація теж не на користь нового промоутера…

На трасах під Римом уже другий рік поспіль спостерігалася помітна перевага господарів – як і торік, дві перші позиції на фініші були за італійськими екіпажами. І якби не технічні проблеми лідера Андреа Круньоли (у фінальний день зранку на його Citroen C3 Rally2 виникли негаразди з педаллю газу, через що двигун не міг працювати на повну потужність), весь подіум цілком міг бути в кольорах італійського прапора. Найбільше запам’яталася запекла битва за третю позицію між Йоанном Бонато й Ефреном Льяреною – француз лише на самому фініші «видряпав» собі подіум з крихітною перевагою 0,3 секунди! Перемогу ж святкував 26-річний Даміано де Томмазо, що стало його першим великим успіхом на міжнародному рівні. На жаль, через низку проблем (хронічна нестача бюджету і травма штурмана Марко Марті, яку він отримав тиждень тому на етапі WRC в Естонії) не стартував іспанець Ніл Соланс, що фактично обнулило його шанси в боротьбі за титул… Зараз, за два раунди до фінішу сезону, Ефрен Льярена лідирує з колосальною перевагою – він випереджає Сімоне Темпестіні на 58 очок, а Ніла Соланса взагалі на 67 пунктів! Нагадаємо, що на двох фінальних етапах можна здобути максимум 70 очок… Тобто все цілком може вирішитися вже за місяць на Barum Czech Rally Zlín, де Льярені для остаточного тріумфу цілком вистачить набрати 13 очок (це за умови перемоги Темпестіні як у ралі, так і на Power Stage). Але ж виграти «Барумку» за присутності Яна Копецкого – це ще та проблема…

В інших заліках спостерігається досить різноманітна картина. У WRC-3 поляк Ігор Відлак на Ford Fiesta Rally3 фактично гарантував собі титул – за переваги у 58 очок (142 проти 84 в естонця Каспара Касарі) йому треба просто фінішувати на чеському етапі… Альтернативна категорія ERC Open (колишній ERC-2 для техніки N4, RGT і R4/Rally2-Kit) практично не цікавить потенційних учасників і остаточно перетворилася на «сутичку» Альберто Монаррі та Хоана Віньєса, представників Suzuki Motor Ibérica – в їх протистоянні рахунок 132:120 поки що на користь андоррського ветерана Віньєса. Набагато цікавіша ситуація у моноприводі, особливо в молодіжному заліку ERC4 Junior, де француз Лоран Пельє на Opel Corsa Rally4 здобув вже третю перемогу на чотирьох етапах і та відібрав лідерство в іспанця Оскара Паломо. А от у загальному моноприводі ERC4 маємо зворотну картину – лідирує якраз Паломо (завдяки більшій кількості стартів) зі 119 очками, а Пельє тільки «видряпався» на третю позицію (90 очок) та планує атакувати італійця Андреа Мабелліні (той «наскирдував» уже 102 очки). Тепер все залежить від двох важливих факторів. По-перше, чим завершиться зустріч лідерів моноприводу в Чехії? По-друге, чи відбудеться взагалі той нещасний «невизначений» восьмий раунд?!

Rally di Roma Capitale (абсолют)
1. Де Томмазо/Аскалоне (I, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:52.37,5
2. Кампеделлі/Кантон (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +10,5
3. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +27,7
4. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +28,0
5. Круньола/Кантон (I, Citroen C3 Rally2) +1.06,8
6. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.11,8
7. Пардо/Перес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.14,4
8. Гжиб/Бінєнда (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.35,8
9. Чомош/Надь (H, Skoda Fabia R5) +1.51,5
10. Чуффі/Гонелла (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.23,2

Чемпіонат Європи (після шести етапів)
1. Льярена (E) – 137
2. Темпестіні (RO) – 79
3. Соланс Н. (E) – 70
4. Пардо (E) – 69
5. Баттістоллі (I) – 57

Rally di Roma Capitale (залік ERC3)
1. Вірвес/Магальяйнш (EE/P, Ford Fiesta Rally3) 2:00.02,1
2. Відлак/Димурскі (PL, Ford Fiesta Rally3) +7.52,5
3. Нассар/Марун (RL, Ford Fiesta Rally3) +14.22,1

Залік ERC3 (після шести етапів)
1. Відлак (PL) – 142
2. Касарі (EE) – 84
3. Вірвес (EE) – 60

Rally di Roma Capitale (залік ERC4 Junior і ERC4)
1. Пельє/Пеламурж (F, Opel Corsa Rally4) 2:00.30,8
2. Мабелліні/Венці (I, Renault Clio Rally4) +42,0
3. Дапра/Гульєльметті (I, Renault Clio Rally4) +1.44,6

Залік ERC4 Junior (після чотирьох етапів)
1. Пельє (F) – 97
2. Паломо (E) – 91
3-4. Мабелліні (I) – 61
3-4. Херранен (FIN) – 61
5. Хансен (S) – 57

Залік ERC4 (після шести етапів)
1. Паломо (E) – 119
2. Мабелліні (I) – 102
3. Пельє (F) – 90

Rally di Roma Capitale (залік ERC Open)
1. Монаррі/Чаморро (E, Suzuki Swift R4LLY S) 2:01.03,2
2. Віньєс/Меркадер (AND/E, Suzuki Swift R4LLY S) +20,6

Залік ERC Open (після шести етапів)
1. Віньєс (AND) – 132
2. Монаррі (E) – 120
3. Сескс (LV) – 60

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Opel Motorsport

25-07-2022 7584
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца