Rally di Roma Capitale: провал «Великої четвірки»

Нинішній італійський раунд ERC був майже повністю збудований за принципом «Чим ближче до фінішу, тим більша дистанція наступної секції». Якщо в суботу учасників чекали дві секції, які налічували 34,29 км (вранці) і 29,89 км (вдень), то в неділю цифри демонстрували постійне зростання кілометражу – вранці були заплановані три допи загальною довжиною 51,66 км, а фінішна секція налічувала вже чотири допи та 71,53 км. Подібний маршрут змусив багатьох учасників добре замислитися над вибором покришок на сьогоднішні допи – принаймні, сьогодні вранці деякі пілоти вже скаржилися, що ближче до фінішу секції зіткнулися з прикрою проблемою підвищеного зносу шин… Спочатку ніщо не віщувало майбутньої катавасії на трасах під Римом – сход Оле Крістіана Вейбю (норвежець вже на СД7 пошкодив радіатор) великим сюрпризом не став. Ось коли на наступному допі лідер Андреа Круньола спіймав прокол, втратив півхвилини та відразу пропустив вперед Джандоменіко Бассо, ситуація в Топ-5 насправді заінтригувала – адже Олексій Лукьянюк в цей момент вже миттєво долучився до боротьби за друге місце та відставав від Круньоли всього лише на 0,7 секунди!

Але інтрига проіснувала десь півтори години, після чого почалася невелика халепа – все почалося з того, що Лукьянюк на СД9 вилетів зі траси! Екіпаж не постраждав, але Citroen C3 Rally2 частково заблокував трасу плюс в автомобілі виникла невелика пожежа – організаторам довелося терміново зупиняти спецділянку та скерувати на трасу пожежну машину. Графік почав поступово розвалюватися – чимало екіпажів стартували з помітним запізненням… Ситуацію погіршив інцидент на СД10, коли в аварію потрапив Джош МакЕрлен – друга поспіль зупинка допу, з подальшим поновленням заїздів. До цього можна було додати також проблеми з хронометражем, коли частина екіпажів просто зникли з результатів ралі. У підсумку події на Rally di Roma Capitale остаточно перетворилися на якийсь строкатий калейдоскоп, коли до поля зору часом потрапляли досить несподівані результати – наприклад, француз Емманюель Гігу за кермом Alpine A110 Rally RGT на СД8 раптом показав неймовірний третій час в абсолюті! Потім здивував Сімоне Темпестіні, який поступово видряпався зі другого десятка на сьому позицію і при цьому встиг виграти передостанній доп. Цікаво, що Сімоне саме в Римі досягав найбільших успіхів на етапах ERC – два фініші п’ятим, у 2017 і 2020 роках.

Фінальна спецділянка трохи несподівано принесла найяскравішу битву протягом усього Rally di Roma Capitale – угорець Норберг Херціг на фініші ефектно атакував і в останній момент відібрав третю сходинку подіуму в іспанця Ефрена Льярени! Тим часом обидва італійських лідера змагання, тобто Джандоменіко Бассо й Андреа Круньола, спокійно завершили гонку та зробили своєрідний національний дубль на домашньому етапі ERC – кращий результат був тільки два роки тому, коли тріо з Бассо, Кампеделлі та Круньоли посіли весь подіум в абсолютному заліку. Найбільше же вразило, що римське ралі стало грандіозним провалом для всієї «Великої четвірки» фаворитів – Олексій Лукьянюк вибув і зумів взяти лише 3 бонусних очка за суботу, Миколу Грязіна два проколи (вчора та сьогодні) стрімко викинули за межі Топ-20, Андреас Міккельсен зі Крейгом Бріном весь час виглядали відверто слабо, взагалі не спроможні були набрати оптимальний темп і з чималими труднощами фінішували в Топ-10 (лише восьме і дев’яте місця, які принесли відповідно 11 і 9 очок)… Тепер в загальному заліку чемпіонату Європи склалася незвично щільна група лідерів, де за сумою трьох етапів відразу чотири екіпажі старанно «утрамбувалися» в інтервал 7 очок – від 67 у Олексія Лукьянюка до 60 у Міколая Марчика!

Rally di Roma Capitale (попередні результати)
1. Бассо/Гранаі (I, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:54.06,6
2. Круньола/Ометто (I, Hyundai i20 R5) +35,8
3. Херціг/Ференц (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +40,4
4. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +40,7
5. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +56,2
6. Андольфі/Савола (I, Skoda Fabia R5) +1.04,8
7. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.06,5
8. Міккельсен/Флоене (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.18,9
9. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 R5) +1.29,1
10. Цайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta Rally2) +1.31,6

Чемпіонат Європи, абсолют (після трьох етапів)*
1. Лукьянюк (RUS) – 67
2. Міккельсен (N) – 66
3. Льярена (E) – 61
4. Марчик (PL) – 60
5. Херціг (H) – 46
6. Брін (IRL) – 43
* – попередні підрахунки

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

25-07-2021 21952
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца