Rally de Portugal, СД8: раптовий трилер

П’ятничні події на португальському етапі WRC можна схарактеризувати однією фразою – непередбачуваний і непростий день… Ранкова секція несподівано продемонструвала значну перевагу екіпажів Hyundai Motorsport, які стрімко «прихопили» собі три перших місця в абсолютному заліку, та ще й з досить помітним відривом від суперників зі Toyota Gazoo Racing WRT. Закономірно, що відразу виникло питання – яким же виявиться перебіг подій у другій половині дня? Оскільки денний сервіс у п’ятницю не був запланований, то всі екіпажі не мали якихось реальних можливостей щось змінити перед повторним проїздом секції (до якої організатори у другій половині дня додали ще дві спецділянки) – максимум, використати доступний діапазон регулювань техніки, підібрати інший тип покришок, швидко впровадити якісь поправки до стенограми… А графік вдень і ввечері в п’ятницю обіцяв стати дійсно виснажливим для екіпажів – п’ять спецділянок, 72,2 км бойової дистанції, на які «накладаються» ще 375 км дорожніх секцій (серед них майже 165-кілометровий переїзд до Лозади, де повинен був відбутися міні-доп Lousada SSS довжиною 3,36 км). І все це «розтягнуто» на сім з половиною годин.

Повторний проїзд трьох добре знайомих по ранкових заїздах спецділянок (тобто Lousã, Góis і Arganil) великих сюрпризів не приніс – принаймні, в боротьбі за лідерство в абсолютному заліку. Тріо Hyundai Motorsport продовжувало свою успішну окупацію всього «віртуального» подіуму – єдина зміна полягала лише в тому, що Тьєррі Ньовілль спромігся «відсунути» Отта Тянака та вийшов на другу позицію… Тим часом тойотівці нарешті змогли трохи покращити свій темп, хоча до трійки лідерів рал так і не змогли наблизитися – Калле Рованперя виграв СД4, Такамото Кацута в якийсь момент навіть прорвався на четверте місце (але майже відразу шанобливо повернув її Елфіну Евансу). Але на «додатковій» спецділянці Mortágua довжиною 18,16 км все стрімко змінилося! По-перше, стрімко атакував Себастьян Ож’є, якому навіть зі своєї першої стартової позиції вдалося показати найкращий час. По-друге, «пробоїну» отримав Hyundai Motorsport – Тьєррі Ньовілля винесло з траси, він налетів на якийсь пеньок і майже повністю відірвав праве заднє колесо (при цьому бельгієць мимоволі заблокував Еванса, якому пізніше записали однаковий з Ожьє час). По-третє, Даніель Сордо заглушив двигун, втратив час і відразу впав на третє місце (вперед вийшли Отт Тянак і Елфін Еванс)!

Коротка спецділянка в Лозаді, який завершував п’ятничну програму, майже нічого не змінила в загальному заліку Vodafone Rally de Portugal. Тим часом у WRC-2 і WRC-3 теж були свої власні «фестивалі» з усіма їх сюрпризами та «піруетами» сюжету… У вищій категорії WRC-2 перший день змагання повністю пройшов під знаком протистояння двох одноклубників з італійської команди Movisport SRL, Есапекки Лаппі та Миколи Грязіна, які разом продерлися в Топ-10 абсолюту – після майже 123 км допів розрив між ними становить лише 2,2 секунди. Цю пару лідерів намагається наздогнати Теему Сунінен зі M-Sport Ford WRT – з відставанням менш ніж десять секунд він все ще зберігає непоганий шанс на перемогу… А ось у WRC-3 раптово з’ясувалося, що вихід в групу лідерів майже негайно «карається» неприємностями – спочатку іспанець Хосе Марія Лопес розтрощив підвіску, потім ще один іспанський юніор Ян Соланс вилетів з траси, а на додачу фін Еміль Ліндхольм на фініші дня один за іншим зловив два проколи та змушений був завершити виступ після СД7. Тепер Топ-3 у заліку WRC-3 складається з Йоана Росселя, Каєтана Каєтановіча та Ніколя Кьямена, які вклалися в 17,7 с. Цікаво, чи зможе завтра французько-польське тріо уникнути цього несподіваного «прокляття лідера»?

Становище після СД8
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 1:22.35,0
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +6,0
3. Сордо/Росада (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +9,0
4. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +15,4
5. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +24,0
6. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +28,9
7. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +1.02,3
8. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta WRC) +1.33,5
9. Лаппі/Ферм (FIN, VW Polo GTI R5) +3.34,9
10. Грязін/Александров (RUS, VW Polo GTI R5) +3.37,1

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, ewrc-results.com (Social media)

21-05-2021 25976
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца