Rally de Portugal: обіцянка інтриги

Зараз найбільше тішить сам факт проведення Vodafone Rally de Portugal у заплановані дати – адже минулого року португальський раунд WRC взагалі не відбувся. Плюс недавнє рішення про перенесення відразу двох португальських етапів ERC (у Фафі і на Азорах) зі весни на осінь змусило похвилюватися багатьох – як би подібна доля не спіткала також Vodafone Rally de Portugal… Однак успішний старт національного чемпіонату Португалії на початку травня трохи заспокоїв учасників і вболівальників. Тепер залишилося зовсім трохи – завтра, 20 травня, о 9 годині ранку за місцевим часом повинен стартувати шейкдаун португальського етапу WRC. За нинішніми мірками, сам факт успішного старту в травні вже четвертого за рахунком раунду світової першості вважається успіхом – для порівняння, торішня коронавірусна криза (нескінченні скасування ралі на всіх рівнях) призвела до того, що четвертий етап WRC-2020 відбувся тільки у вересні. А поки що всіх чекає дуже щільний графік виступів, з далекими переїздами – у найближчі п’ять тижнів повинні відбутися Vodafone Rally de Portugal (20-23 травня), Rally Italia Sardegna (3-6 червня) та Safari Rally Kenya (23-27 червня).

У вищій лізі очікується, в першу чергу, цілком непередбачуване протистояння головних фаворитів – тобто екіпажів Toyota Gazoo Racing WRT і Hyundai Motorsport. При цьому вже зараз приблизно проглядається такий попередній сценарій… П’ять екіпажів (Себастьяна Ож’є, Тьєррі Ньовілля, Елфіна Еванса, Отта Тянака і Калле Рованпері) однозначно будуть рубатися між собою за будь-яку можливість вийти в лідери чемпіонату. Зате Даніель Сордо повинен отримати статус «вільного мисливця», чиє завдання – набрати максимум очок для Hyundai Motorsport і за будь-якої нагоди «відсувати» тойотівські екіпажі якнайдалі від своїх прем’єр-пілотів, Ньовілля з Тянаком. Поки що цього року в чемпіонаті світу чітко діє принцип «гойдалок», коли команди-фаворити почергово обмінюються стрімкими ударами та випадами – Toyota з тріском виграла непарні раунди (переможні дублі в Монте-Карло та Хорватії, які принесли їй 102 очки зі 104 можливих), однак у Лапландії різко віддала ініціативу суперникам з Hyundai. Тож не дивно, що зараз у Португалії всі чекають на відповідь на питання – що відбудеться, продовження «гойдалок» чи тойотівці все ж зможуть «зламати» цей сценарій?

Напевно, тільки найвідчайдушніші оптимісти готові сьогодні поставити на помітний успіх M-Sport Ford WRT у Португалії. Гас Грінсміт хоч і досить стабільний (три поспіль фініші в Топ-10), але все ж його швидкість не справляє особливого враження – чи в стані він дотягнутися до Топ-5? Адрієн Фурмо, який у квітні потішив всіх своїм чудовим п’ятим місцем у Хорватії, завтра вперше стартує на техніці WRC на гравійному покритті. Тому його цілі гранично прості – звести до мінімуму помилки на трасі, отримати максимум досвіду на гравії, фінішувати без допомоги SupeRally. Не варто забувати також про П’єра Луї-Лубе з Hyundai 2C Competition – початок сезону для нього склався невдало (жодного разу не фінішував на етапах у Топ-10), тому йому дійсно потрібний хоч якийсь результат. Однак всі ці попередні оцінки співвідношення сил в один момент можуть бути легко перекреслені одним фактором, про який багато хто вже встиг забути – непередбачуваною погодою (недавно трасу Rally de Portugal накрили зливи). Цілком може повторитися трилер 2012 року, коли дощі просто «змили» цілу секцію, і в цьому хаосі раптово переміг Мадс Остберг зі приватної команди Adapta WRT!

У заліках WRC-2 і WRC-3 зібралася насправді чудова компанія – в обох дивізіонах очікується поява аж 35 екіпажів (відповідно 11 і 24). Але поки що найпомітнішою подією зараз є відсутність лідера WRC-2 Андреаса Міккельсена – норвежець в останній момент змушений був відмовитися від виступу, бо минулого тижня у нього виявили коронавірус. Таким чином, Міккельсен став першим топ-пілотом чемпіонату світу, якого ця хвороба вибила з гри… Втім, за його відсутності конкуренції в WRC-2 менше не стане, оскільки можна без особливих зусиль перелічити мінімум чотирьох головних претендентів на перемогу в Португалії – Есапекку Лаппі, Мадса Остбергі, Теему Сунінена, Миколу Грязіна… Та й інших екіпажі теж не варто недооцінювати – наприклад, Олівера Сольберга (швед нарешті розпочне свій сезон у WRC-2 у складі Hyundai Motorsport N). Плюс цілком можуть здивувати Марко Буласія, Оле Хрістіан Вейбю або Мартін Прокоп. Українські глядачі в цьому заліку можуть повболівати за екіпаж Георга Ліннамяе та Володимира Корсі. У WRC-3 теж може вийти відмінний фестиваль – тут є мінімум півдюжини претендентів на перемогу/подіум плюс місцеві гранди!

Чемпіонат світу, пілоти (після трьох етапів)
1. Ож’є (F) – 61
2. Ньовілль (B) – 53
3. Еванс (GB) – 51
4. Тянак (EE) – 40
5. Рованперя (FIN) – 39
6. Брін (IRL) – 24
7. Кацута (J) – 24
8. Фурмо (F) – 12
9. Грінсміт (GB) – 12
10. Сордо (E) – 11

Кубок виробників (після трьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 138
2. Hyundai Motorsport – 111
3. M-Sport Ford WRT – 42
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Twitter (@thierryneuville), M-Sport, Jose Pedro Pacheco

19-05-2021 20693
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца