Rally Argentina: нова здача карт

На жаль, аргентинський етап чемпіонату світу взагалі не порадував кількістю учасників – передстартовий список налічує лише 27 екіпажів, з яких чверть (сім) заявлені тільки в національних класах. Таким чином, в офіційному міжнародному заліку можна побачити лише 20 учасників – десять на техніці WRC, дев’ять на R5 плюс самотній парагваєць Фабрісіо Сальдівар на Ford Fiesta R2T. Все ж дуже сильно відчувається надто мала кількість (або навіть відсутність) сучасної техніки міжнародних класів в місцевих чемпіонатах – наприклад, в Аргентині практично всі екіпажі виступають на машинах національних класів (Maxi Rally і їх моноприводні аналоги), тобто просто нема кому стартувати в міжнародній категорії… Приблизно таку ж картину можна спостерігати на мексиканському або австралійському раундах WRC – відсутня велика компанія місцевих екіпажів на техніці R5, R3 або R2. Здається, FIA варто подумати, як би зрівняти в правах міжнародні і місцеві регіональні класи на етапах WRC – щоб ті ж Maxi Rally чи AP4 брали участь в міжнародному заліку на рівних з R5. До речі, в Чилі активно переходили на R2, R3, R5 – і їх майбутній етап WRC миттєво зібрав 63 екіпажі!

Однак повернемося до Аргентини – точніше, до заводських командам вищої ліги. Зараз в обох основних заліках лідирують екіпаж Тьєррі Ньовілля та його команда Hyundai Motorport. Незважаючи на це, позиція у них зараз не є найвигіднішою… По-перше, бельгійцю в п’ятницю доведеться відкривати трасу – серйозне випробування, коли на п’яти йому наступають Себастьян Ож’є з Оттом Тянаком. По-друге, навіть в Альценау тихо визнали, що їх раптовий успіх на Корсиці (перемога і четверте місце) не надто відповідає справжньому співвідношенню сил. Так що в Аргентині їм доведеться добре попрацювати і довести свою перевагу. Трохи менше клопоту у Citroen Racing, чия стратегія гранично проста – якщо в цьому році їм доводиться обходитися лише двома екіпажами, значить, треба просто використовувати по максимуму наявні шанси і негайно хапати все, що «погано лежить» (перемоги, подіуми, очки). Саме такий підхід дозволив Себастьяну Ож’є несподівано взяти друге місце на Корсиці, коли багатьом вже почало здаватися, що подіум французу взагалі не світить… А коли ще й Есапекка Лаппі більш-менш в порядку, то і в командному заліку ситуація помітно покращується.

У Toyota Gazoo Racing настрій повністю бойовий – необхідно негайно брати реванш за свій провал на Корсиці і втрату лідерства як в особистому, так і в командному заліках. І шанси на успіх у тойотовців поки що дійсно дуже непогані – адже Отт Тянак стартує третім (тобто на вже трохи розчищеній трасі), Кріс Мік не раз встиг довести, що здатний бути насправді швидким у своїй новій команді. А якщо ще й Ярі-Матті Латвала нарешті вибереться зі свого чергового «провалу», то фін зайвим теж не стане. До речі, найцікавіше, що саме у Toyota Gazoo Racing всі три пілоти мають досвід перемог на аргентинських трасах – такий козир теж не буде зайвим! Залишається ще M-Sport Ford WRT – як завжди у цьому сезоні, британська команда знову виконуватиме роль найбільш загадкового «джокера», який приблизно з однаковою ймовірністю може як блискуче провалитися, так і влаштувати всім веселе життя. Суперникам краще не нехтувати цією загрозою – особливо після того, як Елфін Еванс двічі поспіль фінішував на подіумі і лише через прокол на Power Stage не зміг виграти на Корсиці!

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 82
2. Ож’є (F) – 80
3. Тянак (EE) – 77
4. Еванс (GB) – 43
5. Мік (GB) – 42
6. Лаппі (FIN) – 26
7. Льоб (F) – 22
8. Сордо (E) – 16
9. Латвала (FIN) – 15
10. Сунінен (FIN) – 14

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 114
2. Citroën Total WRT – 102
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 98
4. M-Sport Ford WRT – 70

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото wrc.com, Hyundai, Toyota

25-04-2019 7781
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца