Ралі «Фортеця»: повернення

Сьогодні, 11 травня, в Кам’янець-Подільському стартує другий етап ралійного чемпіонату України 2019 року – Ралі «Фортеця», яке під назвою Ралі «Стара Фортеця» вперше відбулося двадцять років тому і по 2008 рік включно регулярно відбувалося в статусі етапу національної першості. Після цього гонка надовго пропала з українського календаря – зараз це вже друга спроба організаторів змагання повернутися на спортивну арену (перша відбулася ще в 2016 році, після чого знову настало тривале затишшя). Маршрут гонки з того часу був помітно модернізований, але зберіг більшість своїх фірмових рис, включаючи пролог під стінами Кам’янець-Подільської фортеці та відомий українським уболівальникам трамплін на одній з спецділянок. Цього року програма змагань виглядає наступним чином: в суботу ввечері заплановані по два заїзди на двох різних трасах прологу («Гала Готель» на гравії і «Фортеця» на асфальті-бруківці); в неділю відбудеться основна частина ралі, яка налічує вже вісім повноцінних спецділянок. Бойова дистанція змагання складатиме 111,52 км.

Однак найбільший інтерес становить список учасників, в якому можна побачити майже весь спектр ралійної техніки – від WRC і R5 до раритетних Lada VFTS і Москвич-2140! У цьому переліку не вистачає хіба тільки трьох-чотирьох сучасних моноприводних машин міжнародних класів R2 і R3… Крім того, зараз вперше на українських трасах з’являться ралійні вантажівки GAZ-51a – відразу дві такі екзотичні машини прибули з Естонії! Порадувала ще загальна кількість учасників – за попередніми (і неодноразово уточненими даними), заявки на участь у цьогорічному Ралі «Фортеця» подали 43 екіпажі, з яких приблизно чверть (точніше, одинадцять) прибули з-за кордону. Це стало найкращим показником на етапах чемпіонату України за останні п’ять років – більш високі цифри можна було побачити тільки на гонках в довоєнному 2013 році… Багато хто вже встиг відзначити цікавий факт, що в Кам’янець-Подільському зустрінуться п’ять пілотів, абсолютних чемпіони України минулих років – Володимир Петренко, Валерій Горбань, Олександр Козлов, Руслан Топор і Борис Ганджа.

Можна довго досліджувати все розмаїття ралійної техніки, яка з’явиться на старті Ралі «Фортеця» – як приклад можна згадати цікавий прототип на базі Москвич-2140, за кермом якого виступить естонець Аларі Сілласте, або знамениті Lada VFTS (аж два екземпляри, для екіпажів німця Конрада Рюдігера та литовця Ейджюнаса Аурімаса). Але все ж в центрі уваги в першу чергу опиняються WRC (Eurolamp WRT виставила відразу два Mini JCW WRC, для Валерія Горбаня і Ігоря Чаповського) та R5 (поляк Маріуш Запала і чех Ондржей Бісага поведуть в бій два Ford Fiesta R5). На жаль, українським глядачам так і не вдасться побачити в дії латвійський прототип Ford Fiesta NRC (проміжний варіант між звичною групою N та R5) від команди Neiksans Rallysport, на якому повинен був стартувати екіпаж Тараса Кравченка та Юрія Кузьмінова – пілот в останній момент вибув через проблеми з здоров’ям, варіант його можливої заміни на латвійця Маріса Нейкшанса не вдалося реалізувати… А було б цікаво побачити таку техніку в одній компанії з R5 і національними 4WD Open.

До старту Ралі «Фортеця» залишилося зовсім небагато – вже за кілька годин, в суботу 11 травня, о 17.31 стартує ціла «серія» прологів, яка складатиметься з чотирьох міні-допів і в сумі налічує 8,95 км.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Eurolamp WRT, YouTube (Neiksans Rallysport)

11-05-2019 2394
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца